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2000 readiness
Century compliance
Check lenses compliance
Compliance program
Compliance programme
Compliance regime
Compliancy readiness status
Dairy Laboratory Compliance Program
Dairy Products Laboratory Analysis Program
Environment compliance manager
Environment program coordinator
Environmental health officer
Environmental programme coordinator
Millennium compliance
Program of compliance
Programme of compliance
Prove lense compliance
Test lenses compliance
Verify lenses compliance
Y2000 compliance
Y2000 readiness
Y2K compatibility
Y2K compliance
Y2K compliance level
Y2K compliance status
Y2K readiness
Y2K status
Year 2000 compliance
Year 2000 compliance level
Year 2000 compliance status
Year 2000 conformity
Year 2000 readiness
Year 2000 status
Year Two Thousand compliance

Traduction de «compliance program » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


compliance regime [ program of compliance | programme of compliance | compliance program | compliance programme ]

programme de conformité [ régime de conformité ]


Dairy Products Laboratory Analysis Program [ Dairy Laboratory Compliance Program ]

Programme d'analyse en laboratoire des produits laitiers


Aviation Occupational Safety and Health Compliance Program

Programme de santé et de sécurité au travail dans l'aviation


environment compliance manager | environment program coordinator | environmental health officer | environmental programme coordinator

animateur environnement | coordinateur environnemental/coordinatrice environnementale | coordinatrice environnementale | coordonnateur de programmes environnementaux/coordonnatrice de programmes environnementaux


ensuring regulatory compliance concerning distribution activities | secure regulatory compliance concerning distribution activities | enable regulatory compliance concerning distribution activities regulatory compliance concerning distribution activities | ensure regulatory compliance concerning distribution activities

assurer la conformité des activités de distribution


Year 2000 compliance | Century compliance | Millennium compliance | Year 2000 conformity | Year Two Thousand compliance | Y2K compliance | Year 2000 readiness | 2000 readiness | Y2K readiness | Y2000 compliance | Y2000 readiness

conformité à l'an 2000 | conformité an 2000


prove lense compliance | test lenses compliance | check lenses compliance | verify lenses compliance

vérifier la conformité des verres et des lentilles


Y2K compliance level | Year 2000 compliance level | Y2K compliance status | Year 2000 compliance status | Y2K status | Year 2000 status | compliancy readiness status

niveau de conformité à l'an 2000 | niveau de conformité | degré de conformité | degré de conformité an 2000 | degré de conformité à l'an 2000 | statut de conformité à l'an 2000


millennium compliance | Y2K compatibility | Y2K compliance | year 2000 compliance

compatibili an 2000 | compatibilité avec l'an 2000 | conformité à l'an 2000 | conformité an 2000
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
From the Canada Customs and Revenue Agency: Phil Jolie, Coordinator, Manufacturing and Service Industries, Industry Specialist Services, Compliance Programs Branch; Bill MacGregor, Agriculture Specialist, Industry Specialist Services, Compliance Programs Branch.

De l’ Agence des douanes et du revenu du Canada : Phil Jolie, coordonnateur, Industries de fabrication et des services, Service des spécialistes des industries, Direction générale des programmes d'observation; Bill MacGregor, spécialiste de l'agriculture, Service des spécialistes des industries, Direction générale des programmes d'observation.


From the Canada Customs and Revenue Agency: William Baker, Assistant Commissioner, Compliance Programs Branch; Jeanne Flemming, Director General, International Tax Directorate, Compliance Programs Branch.

De l’Agence des douanes et du revenu du Canada: William Baker, sous-commissaire, Direction générale des programmes d'observation; Jeanne Flemming, directrice générale, Direction de l'impôt international, Direction générale des programmes d'observation.


First, representing the Canada Revenue Agency, we are pleased to welcome Cathy Hawara, Director General, Charities Directorate, Legislative Policy and Regulatory Affairs Branch; Claude St-Pierre, Director General, Enforcement and Disclosures Directorate, Compliance Programs Branch; Alison Rutherford, Acting Director, Review and Analysis Division; and Stephanie Henderson, Manager, Special Enforcement Program, Enforcement and Disclosures Directorate, Compliance Programs Branch.

Pour commencer, nous sommes heureux d'accueillir, de l'Agence du revenu du Canada, Cathy Hawara, directrice générale de la Direction des organismes de bienfaisance, Direction générale de la politique législative et des affaires réglementaires; Claude St-Pierre, directeur général de la Direction de l'exécution et des divulgations, Direction générale des programmes d'observation; Alison Rutherford, directrice intérimaire de la Division de la revue et de l'analyse et Stephanie Henderson, gestionnaire du Programme spécial d'exécution de la Direction de l'ex ...[+++]


13. Highlights the fact that, while conditionality measures already exist in cohesion policy, the next programming period will be aimed at enhancing the effectiveness of funding by making funding conditional on compliance with certain criteria; takes the view that cohesion policy is a policy in support of cohesion between regions that should not serve as a guarantee for other EU policies aimed at macroeconomic reforms in the Member States;

13. souligne que, si la politique de cohésion comporte déjà des mesures de conditionnalité, un des objectifs de la prochaine période de programmation est d'améliorer l'efficacité du financement en l'assujettissant au respect de critères précis; estime que la politique de cohésion est une politique concourant à la cohésion entre les régions, qui ne doit pas servir de garantie pour d'autres politiques de l'Union visant à la réalisation de réformes macroéconomiques dans les États membres;


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45. Welcomes the very firm stance the Commission has taken on anti-competitive behaviour in recent years, as it causes great harm to consumers and to the economy; highlights the need for broad public support for competition policy, and democratic legitimacy ensured by involvement of the European Parliament; is concerned that the use of ever higher fines as the sole instrument may be too blunt, not least with a view to potential job losses as a result of the inability to pay, and calls for the development of a wider range of more sophisticated instruments, covering such issues as individual responsibility, transparency and accountability of firms, shorter procedures, the right of defence and due process, mechanisms to ensure the effective ...[+++]

45. se félicite de la position très ferme que la Commission a adoptée ces dernières années sur le comportement anticoncurrentiel, car il porte gravement atteinte aux consommateurs et à l'économie; souligne la nécessité d'un large soutien de la politique de concurrence et d'une légitimité démocratique assurée par la participation du Parlement; se déclare préoccupé par le fait que l'application d'amendes très élevées en guise d'instrument unique pourrait manquer de nuances, eu égard aux risques de pertes d'emploi dues à l'incapacité de payer, et demande qu'un large éventail d'instruments plus sophistiqués soient élaborés, couvrant notamm ...[+++]


45. Welcomes the very firm stance the Commission has taken on anti-competitive behaviour in recent years, as it causes great harm to consumers and to the economy; highlights the need for broad public support for competition policy, and democratic legitimacy ensured by involvement of the European Parliament; is concerned that the use of ever higher fines as the sole instrument may be too blunt, not least with a view to potential job losses as a result of the inability to pay, and calls for the development of a wider range of more sophisticated instruments, covering such issues as individual responsibility, transparency and accountability of firms, shorter procedures, the right of defence and due process, mechanisms to ensure the effective ...[+++]

45. se félicite de la position très ferme que la Commission a adoptée ces dernières années sur le comportement anticoncurrentiel, car il porte gravement atteinte aux consommateurs et à l'économie; souligne la nécessité d'un large soutien de la politique de concurrence et d'une légitimité démocratique assurée par la participation du Parlement; se déclare préoccupé par le fait que l'application d'amendes très élevées en guise d'instrument unique pourrait manquer de nuances, eu égard aux risques de pertes d'emploi dues à l'incapacité de payer, et demande qu'un large éventail d'instruments plus sophistiqués soient élaborés, couvrant notamm ...[+++]


Entity registration and compliance enforcement activities planned for 2007 include registration of all users, owners and operators of elements of the bulk power system within northeastern North America, determined using NPCC's reliability impact-based methodology; and implementation of the NERC compliance monitoring and enforcement program within the United States, and with the compliance programs within Canada, consistent with the memoranda of understanding with the provincial regulatory and governmental authorities.

Pour ce qui est de l'inscription des intervenants et de la mise en application des normes de conformité, les activités prévues en 2007 comprennent l'inscription de tous les utilisateurs, propriétaires et exploitants des éléments du réseau de production et de transport dans le Nord-Est de l'Amérique du Nord, définis en utilisant la méthodologie fondée sur l'impact sur la fiabilité du NPCC; et la mise en oeuvre du programme de surveillance et d'application des normes de conformité de la NERC aux États-Unis, ainsi que des programmes de conformité au Canada, dans le respect des protocoles d'entente conclus avec les organismes de réglementat ...[+++]


We've established a modern and comprehensive compliance program that includes a variety of activities—outreach and assistance to reporting entities, assessing the risk of non-compliance for all of the reporting sectors, monitoring the quality and volume of reporting, verifying compliance through examinations, and referring cases of wilful non-compliance to law enforcement for possible criminal investigation and prosecution.

Nous avons instauré un programme de conformité moderne et complet qui prévoit diverses activités dont, notamment : assurer la liaison avec les entités déclarantes et leur fournir de l'aide; évaluer le risque de non-conformité, et ce pour tous les secteurs; contrôler la qualité et la quantité des déclarations; vérifier la conformité au moyen d'examens et renvoyer les cas de non-conformité volontaire aux organismes d'application de la loi aux fins d'enquête de poursuite éventuelles.


12. Regrets the fact that no penalty can be imposed when Member States infringe the additionality principle; agrees, furthermore, with the recommendation of the Court of Auditors that, for the new programming period, procedures for verifying additionality should be drawn up that are more workable, that are integrated into the programming, monitoring and evaluation frameworks and that are suitable for use with the budgetary and statistical information available; calls on the Commission to supply Parliament as soon as possible with a list of the measures it intends to apply to ensure compliance ...[+++]

12. regrette qu'aucune sanction ne puisse être imposée aux États membres qui violent le principe d'additionalité; approuve en outre la recommandation de la Cour des comptes de mettre en place, pour la prochaine période de programmation, des procédures de vérification de l'additionalité qui soient pratiques, intégrées aux méthodes de programmation, de contrôle et d'évaluation et compatibles avec les informations statistiques et financières disponibles; invite la Commission à lui soumettre, dès que possible, la liste des mesures qu'elle entend prendre en ...[+++]


35. Is dismayed that the principle of additionality, one of the four basic principles underlying the Structural Funds, is evidently not being fully complied with by the Member States and the Commission; regrets the fact that no penalty can be imposed when Member States infringe the additionality principle; calls on the Commission, when carrying out ex-ante reviews in connection with programming, to place particular emphasis on compliance with the additionality principle; agrees, furthermore, with the recommendation of the Court of ...[+++]

35. est consterné du fait que les États membres et la Commission ne respectent visiblement pas pleinement le principe d'additionnalité, l'un des quatre principes fondamentaux des Fonds structurels; déplore l'absence d'une possibilité de sanction lorsque les États membres enfreignent le principe d'additionnalité; engage la Commission à accorder une attention particulière au respect de ce principe lors de l'évaluation ex ante qui intervient dans le cadre de la programmation; souscrit en outre à la recommandation de la Cour des comptes visant à établir pour la nouvelle période de programmation des procédures d'évaluation de l'additionnal ...[+++]


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