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Ad hoc Working Group on Motor Vehicle Emissions
Air pollution vehicle regulations
Emission regulations
Emission standards
Emissions of motor vehicles
In-use emissions
LDV emissions
Legal requirements for emissions
Light duty vehicle emissions
Light-duty motor vehicle emissions
MVEG
Motor Vehicle Emissions Group
Motor vehicle emission standard
Motor vehicle emissions
RDE
Real driving emissions
Real-world emissions
Real-world vehicle emissions
Vehicle emission type
ZEV
Zero emission vehicle

Traduction de «concerning vehicle emissions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vehicle emission type | vehicle type with regard to emissions and vehicle repair and maintenance information

type de véhicule en ce qui concerne les émissions et les informations sur la réparation et l’entretien


Ad hoc Working Group on Motor Vehicle Emissions | Motor Vehicle Emissions Group | MVEG [Abbr.]

groupe de travail ad hoc sur les émissions des véhicules à moteur


in-use emissions | real driving emissions | real-world emissions | real-world vehicle emissions | RDE [Abbr.]

émissions en conditions de conduite réelles | émissions en situation réelle | émissions réelles des véhicules | RDE [Abbr.]


light-duty motor vehicle emissions [ LDV emissions | light duty vehicle emissions ]

émissions des véhicules légers


motor vehicle emissions [ emissions of motor vehicles ]

émissions par les véhicules automobiles


Regulations Amending the Motor Vehicle Safety Regulations (Vehicle Emissions)

Règlement modifiant le Règlement sur la sécurité des véhicules automobiles (Émissions)


motor vehicle emission standard

norme d'émission s'appliquant aux véhicules automobiles | norme de rejet s'appliquant aux véhicules automobiles


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions


zero emission vehicle | ZEV

véhicule à émission zéro | VEZ


zero emission vehicle [ ZEV ]

véhicule à émission zéro | véhicule sans émissions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its Communication 2008/C 182/08 on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) the Commission has suggested a series of OBD threshold limits, which broadly reflect the thresholds applied to most light duty vehicles in the United States and Canada from the year 2013 onwards, where the majority of vehicles’ OBD systems are compliant with the legislation set by the Californian Air Resources Board (CARB).

Dans sa communication 2008/C 182/08 sur l’application et l’évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l’entretien (Euro 5 et 6) , la Commission a proposé une série de valeurs limites OBD, qui reflètent assez largement les seuils appliqués à partir de l’année 2013 à la plupart des véhicules légers aux États-Unis et au Canada, où la majorité des systèmes OBD sont conformes à la législation établie par la «Californian Air Resources Board» (CARB).


Therefore, in line with the Communication of the Commission on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) and with Article 14(1) of Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council , the Commission should consider including methane emissions in the calculation of CO2 emissions for the post-2020 period, after carrying out a clear and detailed impact assessment evaluating the proper conversion of methane emissions into CO2 emissions and its feasibility within the framework of th ...[+++]

Aussi, conformément à la communication de la Commission sur l'application et l'évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l'entretien (Euro 5 et 6) et à l'article 14, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 715/2007 du Parlement européen et du Conseil, la Commission devrait envisager d'inclure les émissions de méthane dans le calcul des émissions de CO2 pour la période postérieure à 2020, après la réalisation d'une analyse d'impact claire et détaillée qui aura ...[+++]


Therefore, in line with the communication of the Commission of 19 July 2008 on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) and with Article 14(1) of Regulation (EC) 715/2007 of the European Parliament and of the Council, the Commission should consider including methane emissions in the calculation of CO2 emissions, in the framework of the revision of Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council , after carrying out a clear and detailed impact assessment evaluating the prope ...[+++]

Aussi, conformément à la communication de la Commission du 19 juillet 2008 sur l'application et l'évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l'entretien (Euro 5 et 6) et à l'article 14, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 715/2007 du Parlement européen et du Conseil, la Commission devrait envisager d'inclure les émissions de méthane dans le calcul des émissions de CO2, dans le cadre de la révision du règlement (CE) n° 443/2009 du Parlement europé ...[+++]


Therefore, in line with the Communication of the Commission on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) and with Article 14(1) of Regulation (EC) 715/2007 of the European Parliament and of the Council, the Commission should consider including methane emissions in the calculation of CO2 emissions after having carried out a stakeholder consultation and an impact assessment if necessary, in the context of the revision of Regulation (EC) No 443/2009 and Regulation (EU) No 510/2011.

Aussi, conformément à la communication de la Commission sur l’application et l’évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l’entretien (Euro 5 et 6) et à l’article 14, paragraphe 1, du règlement (CE) nº 443/2009 du Parlement européen et du Conseil, la Commission devrait envisager d’inclure les émissions de méthane dans le calcul des émissions de CO2, après avoir procédé à une consultation de tous les acteurs et une analyse d'impact si nécessaire, ...[+++]


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Therefore, in line with the Communication of the Commission on the application and future development of Community legislation concerning vehicle emissions from light-duty vehicles and access to repair and maintenance information (Euro 5 and 6) and with Article 14(1) of Regulation (EC) 715/2007 of the European Parliament and of the Council , the Commission should consider including methane emissions in the calculation of CO2 emissions.

Aussi, conformément à la communication de la Commission sur l'application et l'évolution future de la législation communautaire relative aux émissions des véhicules légers et aux informations sur la réparation et l'entretien (Euro 5 et 6) et à l'article 14, paragraphe 1, du règlement (CE) n° 715/2007 du Parlement européen et du Conseil, la Commission devrait envisager d'inclure les émissions de méthane dans le calcul des émissions de CO2.


3.13.3. At the request of the manufacturer, the test procedure specific to periodically regenerating systems shall not apply to a regenerative device if the manufacturer provides data to the approval authority that, during cycles where regeneration occurs, emissions remain below the standards given in Table 1 or 2 of Annex I to Regulation (EC) No 715/2007 applied for the concerned vehicle category after agreement of the technical service.

3.13.3. Si le constructeur le demande, la procédure d’essai spécifique aux dispositifs à régénération discontinue ne s’applique pas à un dispositif de régénération si le constructeur soumet à l’autorité chargée de la réception des données prouvant qu’au cours des cycles où se produit une régénération les émissions demeurent inférieures aux normes indiquées au tableau 1 ou 2, annexe I du règlement (CE) no 715/2007 appliquées à la catégorie du véhicule concerné après accord du service technique.


The current case relates to information brought to the Commission's attention in the context of a request from the German Transport Ministry in September 2016 to mediate between the German and Italian authorities on a dissent on NOx emissions concerning vehicles of a type approved by Italy.

Le cas présent porte sur des informations portées à l'attention de la Commission dans le cadre d'une demande formulée par le Ministère allemand des Transports en septembre 2016, en vue d'une médiation entre les autorités allemandes et italiennes concernant un désaccord sur les émissions d'oxyde d'azote (NOx) d'un modèle de véhicule homologué par l'Italie.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du ...[+++]


In order to clarify the scope of legislation on vehicle emissions, Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive-ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles should be amended in such a way as to cover all heavy-duty vehicles so as to make clear that this Regulation ...[+++]

Afin de clarifier le champ d'application de la législation relative aux émissions des véhicules, la directive 2005/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion des véhicules et les émissions de gaz polluants provenant des moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel ou au gaz ...[+++]


(21) In order to clarify the scope of legislation on vehicle emissions, Directive 2005/55/EC of the European Parliament and of the Council of 28 September 2005 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression-ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive-ignition engines fuelled with natural gas or liquefied petroleum gas for use in vehicles should be amended in such a way as to cover all heavy-duty vehicles so as to make clear that this R ...[+++]

(21) Afin de clarifier le champ d'application de la législation relative aux émissions des véhicules, la directive 2005/55/CE du Parlement européen et du Conseil du 28 septembre 2005 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion des véhicules et les émissions de gaz polluants provenant des moteurs à allumage commandé fonctionnant au gaz naturel ou a ...[+++]


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