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Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
Community customs action programme
Community customs code
Corner franchise
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs franchise
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Duty-free admission
Duty-free entry
Elective franchise
Exemption from customs duties
Exemption from duty
Exemption from import duty
Franchisable activity
Franchisable area
Franchisable operation
Franchise
Franchise deductible
Franchise insurance
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Ordinary franchise
Piggyback franchise
Right to vote
Shared-space franchise
Shop-within-shop franchise
Tariff policy
Travellers' allowance
Travellers' tax-free allowance
Wholesale insurance

Traduction de «customs franchise » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exemption from customs duties [ customs franchise | duty-free admission | duty-free entry | exemption from duty | exemption from import duty | travellers' allowance | travellers' tax-free allowance ]

franchise douanière [ admission en franchise | exclusion de la franchise | franchise tarifaire | franchise voyageur | importation en franchise ]


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


corner franchise | piggyback franchise | shared-space franchise | shop-within-shop franchise

franchise corner


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


franchise deductible | franchise | ordinary franchise

franchise simple | franchise à atteindre | franchise atteinte | franchise relative


action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


franchisable activity | franchisable area | franchisable operation

activité franchisable | domaine franchisable | opération franchisable


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


franchise insurance | franchise | wholesale insurance

contrat ouvert | contrat à adhésion facultative | assurance par groupe ouvert


right to vote | elective franchise | franchise

droit de vote | électorat | droit de voter | franchise électorale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The guidelines set out general rules for the assessment of vertical restraints and provide criteria for the assessment of the most common types of vertical restraints: single branding (non-compete obligations), exclusive distribution, customer allocation, selective distribution, franchising, exclusive supply, upfront access payments, category management agreements, tying and resale price restrictions.

Elles exposent les principes généraux d’appréciation des restrictions verticales et les critères d’évaluation des restrictions verticales les plus courantes: monomarquisme (obligations de non-concurrence), distribution exclusive, exclusivité de clientèle, distribution sélective, franchise, fourniture exclusive, vente liée, ainsi que prix de vente conseillé et prix de vente maximal.


It appears even in the heartland business of Toronto-Montreal-Ottawa, the heart of the franchise, given current ridership, given the modal alternatives customers have, given freedom of choice, consumers will go in their automobile, they will get on a bus, or they will climb on a plane, for different reasons.

Il semble même qu'au coeur économique du pays, dans la région de Toronto, Montréal et Ottawa, le coeur de la franchise, compte tenu des coefficients de remplissage actuel, compte tenu des autres modes de transport auxquels les clients ont accès, compte tenu de la liberté de choix, les voyageurs vont utiliser leur automobile, ils vont prendre l'autobus, ou l'avion pour toutes sortes de raisons.


You have certain times of the day when the traffic is light and certain rerouting of the freight trains could be done, but in a way that doesn't in any way affect the freight franchise or access to the customers belonging to CN and CP today.

Il y a certaines périodes de la journée où le trafic est peu abondant et qu'on pourrait utiliser pour les trains de marchandises, mais d'une façon qui n'aurait aucune répercussion sur les concessions de marchandises ou l'accès pour les clients actuels du CN et du CP.


I am aggressively out looking for opportunities to build my freight transportation franchise, and I am actively working with customers and across all of Canada's economy to build my market share, relative to CN and relative to trucks, and to fill my capacity.

Je suis à la recherche de tous les moyens qui me permettraient de développer ma franchise de transport de marchandises et je travaille avec tous mes clients et dans tous les secteurs pour augmenter ma part de marché, par rapport au CN et par rapport à la route et pour utiliser à plein ma capacité.


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maintaining customer service standards designed to protect the integrity of the franchise brand.

appliquer des normes de service à la clientèle conçues pour protéger l'intégrité de la marque de la franchise.


The franchising of retail postal services provides key solutions to four critical problems that were faced by Canada Post: how to obtain necessary capital; how to restructure and expand the retail customer service network; how to move quickly to a customer focused workforce; and how to reduce the high cost of a corporate retail network.

Le franchisage des comptoirs postaux a apporté des solutions à quatre problèmes critiques de Postes Canada: comment obtenir le capital nécessaire; comment restructurer et élargir le réseau de comptoirs postaux; comment passer rapidement à un effectif axé sur la clientèle; et comment réduire le coût élevé d'un réseau de comptoirs postaux tenus par la société.


(9) This Regulation must define the obligations restrictive of competition which may be included in franchise agreements. This is the case in particular for the granting of an exclusive territory to the franchisees combined with the prohibition on actively seeking customers outside that territory, which allows them to concentrate their efforts on their allotted territory. The same applies to the granting of an exclusive territory to a master franchisee combined with the obligation not to conclude franchise agreements with third partie ...[+++]

( 9 ) Le présent règlement doit définir les obligations restrictives de concurrence qui peuvent être comprises dans les accords de franchise; c'est le cas en particulier pour l'octroi d'un territoire exclusif aux franchisés combiné avec l'interdiction de chercher activement des clients hors de ce territoire, ce qui leur permet de concentrer leurs efforts sur le territoire qui leur a été attribué; c'est également le cas pour l'octroi d'un territoire exclusif à un franchisé principal, combiné avec l'obligation de ne pas conclure d'accords de franchise avec des tiers hors de ce territoire; lorsque les franchisés vendent, ou utilisent dan ...[+++]


(5) This Regulation covers franchise agreements between two undertakings, the franchisor and the franchisee, for the retailing of goods or the provision of services to end users, or a combination of these activities, such as the processing or adaptation of goods to fit specific needs of their customers. It also covers cases where the relationship between franchisor and franchisees is made through a third undertaking, the master franchisee. It does not cover wholesale franchise agreements because of the lack of experience of the Commis ...[+++]

( 5 ) Le présent règlement couvre des accords de franchise entre deux entreprises, le franchiseur et le franchisé, relatifs à la vente au détail de produits ou à la prestation de services aux utilisateurs finals, ou à une combinaison de ces deux activités telle que le traitement ou l'adaptation de produits pour répondre aux besoins spécifiques de leurs clients; il couvre aussi les cas où la relation entre franchiseur et franchisé est réalisée par l'intermédiaire d'un tiers, le franchisé principal; il ne couvre pas les accords de franchise de gros en raison du manque d'expérience de la Commission dans ce domaine .


The Commission also took into consideration the fact that Computerland stores are in competition with thousands of other outlets selling the same or similar products and that the system is in several respects more flexible and liberal than many other franchising systems: - although the franchisor exercises a central purchasing function, franchisees are free to procure approved products from any source they choose; - the franchisor does not make any price recommendations whatsoever to franchisees; - franchisees are free to sell and actively seek customers anywhere. ...[+++]

La Commission a aussi pris en consideration le fait que les magasins Computerland sont en concurrence avec des milliers d'autres points de vente vendant les memes produits ou des produits semblables et que le systeme est, a certains egards, plus flexible et plus liberal que beaucoup d'autres systemes de franchise : - quoique le franchiseur exerce une fonction de centrale d'achat, les franchises sont libres de se procurer les produits agrees aupres de la source d'approvisionnement de leur choix; - le franchiseur ne fait aux franchises aucune recommandatio ...[+++]


The guidelines set out general rules for the assessment of vertical restraints and provide criteria for the assessment of the most common types of vertical restraints: single branding (non-compete obligations), exclusive distribution, customer allocation, selective distribution, franchising, exclusive supply, upfront access payments, category management agreements, tying and resale price restrictions.

Elles exposent les principes généraux d’appréciation des restrictions verticales et les critères d’évaluation des restrictions verticales les plus courantes: monomarquisme (obligations de non-concurrence), distribution exclusive, exclusivité de clientèle, distribution sélective, franchise, fourniture exclusive, vente liée, ainsi que prix de vente conseillé et prix de vente maximal.


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