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Career training
Educational or vocational training
Job skill training
Job training
Job training director
KODIS
Occupational training
Occupational training director
Skill training
Vocational education
Vocational education centre
Vocational education director
Vocational education training centre
Vocational reeducation
Vocational rehabilitation
Vocational retraining
Vocational training
Vocational training centre
Vocational training director

Traduction de «education and vocational training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vocational education training centre | vocational education centre | vocational training centre

centre de formation professionnelle


educational or vocational training

formation scolaire ou professionnelle


Administrators - post-secondary education and vocational training

Administrateurs/administratrices - enseignement postsecondaire et formation professionnelle


CENTRE FOR EDUCATION AND VOCATIONAL TRAINING IN DEVELOPING COUNTRIES; KODIS

SERVICE SECTORIEL POUR LA FORMATION PROFESSIONNELLE DANS LES PAYS EN VOIE DE DEVELOPPEMENT; KODIS


Minister for Education and Vocational Training, Minister for Culture, with responsibility for Religious Affairs

ministre de l'éducation nationale et de la formation professionnelle, ministre de la culture, chargé également des cultes


Centre for Education and Vocational Training in Developing Countries [ KODIS ]

Service sectoriel pour la formation professionnelle dans les pays en voie de développement [ KODIS ]


occupational training [ vocational training | job training | skill training | career training | vocational education | job skill training ]

formation professionnelle


job training director [ vocational training director | occupational training director | vocational education director ]

directeur de la formation professionnelle [ directrice de la formation professionnelle ]


vocational reeducation | vocational training | vocational rehabilitation

rééducation professionnelle


vocational training | vocational retraining

formation professionnelle | rééducation professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
higher education and vocational training: as the current agreement on higher education and vocational training expires at the end of 2005, it should be renewed and reinforced in order to promote exchanges of university teachers, researchers and students and develop measures on issues concerning the quality and compatibility of education and training systems.

l'enseignement supérieur et la formation professionnelle. L'accord sur l'enseignement supérieur et la formation professionnelle expirant en 2005, celui-ci devrait être renouvelé et renforcé afin d'intensifier les échanges de professeurs, de chercheurs, d'étudiants et de définir des mesures relatives à la qualité et à la compatibilité des systèmes d'enseignement et de formation.


This should range from early childhood learning (competent parenting at home and public care and learning services), through pre-school education, to higher education, initial vocational training, adult general, civic and vocational training.

Cet apprentissage doit couvrir un large champ: depuis l'apprentissage des jeunes enfants (la bonne éducation des enfants à la maison et les services publics de soins et d'apprentissage), en passant par l'éducation préscolaire, jusqu'à l'enseignement supérieur, la formation professionnelle initiale, et la formation des adultes générale, civique et professionnelle.


The LLP is also designed to support more effectively the EU education and training policies set out in the Lisbon strategy and the Education and Training 2010 work programme. It does so not only under its sectoral strands on schools (Comenius), higher education (Erasmus), vocational training (Leonardo) and adult education (Grund ...[+++]

Le programme LLP doit également appuyer plus efficacement les politiques communautaires en matière d’éducation et de formation exposées dans la Stratégie de Lisbonne et le programme de travail Éducation et formation 2010, non seulement au titre de ses volets sectoriels concernant l’enseignement scolaire (Comenius), l’enseignement supérieur (Erasmus), la formation professionnelle (Leonardo) et l’éducation des adultes (Grundtvig), mais aussi dans le cadre d’un nouveau volet ...[+++]


Thus, globalisation implies not only increased investment levels but also a parallel reform process to increase the quality and relevance of school, university and adult education and vocational training curricula and the coherence of European education and training systems and to enhance their visibility and recognition abroad.

Ainsi, la globalisation implique non seulement des investissements plus élevés, mais aussi un processus parallèle de réformes pour améliorer la qualité et la pertinence des programmes (ceux des écoles, des universités, de l'éducation des adultes et de la formation professionnelle continue) et la cohérence des systèmes d'éducation et de formation en Europe et pour accroître leur visibilité et leur reconnaissance ailleurs dans le monde.


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Education: to enhance social inclusion by facilitating access to high-quality education and vocational training by reinforcing the governance of the education system, improving the quality of the education provided, and supporting the vocational training sub-sector.

Éducation: renforcer l'inclusion sociale en facilitant l'accès à une éducation et à une formation professionnelle de qualité en renforçant la gouvernance du système éducatif, en améliorant la qualité de l'enseignement dispensé et en soutenant le sous-secteur de la formation professionnelle.


34. Calls on the Commission to work more closely with the Member States and the relevant local authorities with a view to drawing up medium- and long-term forecasts of the skills needed by the labour market; calls on the relevant stakeholders to monitor employment trends with a view to making basic vocational training and lifelong learning more relevant; calls on the Member States and the relevant local authorities swiftly to adapt their education and vocational training systems, including vocational education and training, incorporating the concept of the sustainable economy, and to ensure access to skills development programmes so as ...[+++]

34. invite la Commission à collaborer plus étroitement avec les États membres et les autorités locales responsables en vue d'établir des prévisions à moyen et long termes sur les compétences requises par le marché du travail; demande aux parties prenantes responsables de suivre l'évolution de l'emploi en vue de rendre la formation professionnelle de base et la formation tout au long de la vie plus pertinentes; demande aux États membres et aux autorités locales responsables d'adapter rapidement leurs systèmes d' ...[+++]


36. Calls on the Commission to work more closely with the Member States and the relevant local authorities with a view to drawing up medium- and long-term forecasts of the skills needed by the labour market; calls on the relevant stakeholders to monitor employment trends with a view to making basic vocational training and lifelong learning more relevant; calls on the Member States and the relevant local authorities swiftly to adapt their education and vocational training systems, including vocational education and training, incorporating the concept of the sustainable economy, and to ensure access to skills development programmes so as ...[+++]

36. invite la Commission à collaborer plus étroitement avec les États membres et les autorités locales responsables en vue d'établir des prévisions à moyen et long termes sur les compétences requises par le marché du travail; demande aux parties prenantes responsables de suivre l'évolution de l'emploi en vue de rendre la formation professionnelle de base et la formation tout au long de la vie plus pertinentes; demande aux États membres et aux autorités locales responsables d'adapter rapidement leurs systèmes d' ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educ ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté ...[+++]


58. States that the present education and training systems are not sufficient to prevent a high drop-out rate of people with disabilities without additional public policies offering specific learning support, since the figure relating to the Europe2020 objective represents a reduction to less than 10%; stresses that this leads to significant social and employment disadvantages, and resulting poverty, among people with disabilities, especially during the present economic crisis; stresses, given the high drop-out rate of persons with disabilities and in the light of the Council Conclusions of 11 May 2010 on the social dimension of educ ...[+++]

58. déclare que, sans des politiques publiques supplémentaires proposant des aides spécifiques à l'apprentissage, les systèmes actuels d'éducation et de formation ne suffisent pas pour éviter le taux élevé de décrochage scolaire des personnes handicapées, puisque le chiffre lié à l'objectif de la stratégie Europe 2020 représente une réduction de moins de 10 %; souligne que cette situation conduit à une inégalité sociale considérable et à une non moins grande inégalité des personnes handicapées face à l'emploi, ainsi qu'à la pauvreté ...[+++]


– (PL) Mr President, the proposed system for the transfer and accumulation of credits in the field of education and vocational training should contribute to the mobility of workers within the borders of the European Union.

– (PL) Monsieur le Président, le système proposé pour le transfert et l’accumulation de crédits dans le domaine de l’enseignement et de la formation professionnels devrait contribuer à la mobilité des travailleurs à l’intérieur des frontières de l’Union européenne.


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