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Administer artificing and blacksmithing skills
Application of technical communication skills
Apply numeracy skills
Apply smithing techniques
Apply technical communication skills
Department of Education
Department of Employment and Social Development
Department of Human Resources and Skills Development
ESDC
EUROFORM
Employ numeracy skills
Employ smithing techniques
Employ technical communication skills
Employment and Social Development Canada
Employment life skills counselling
Employment lifeskills counselling
Human Resources and Skills Development Canada
Human Resources and Social Development Canada
Implement numeracy skills
Implement technical communication skills
Numeracy skills application
Saskatchewan Education
Sector council on employment and skills
Sector council on jobs and skills
Use smithing techniques

Traduction de «employment and skills » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
employment lifeskills counselling [ employment life skills counselling ]

counseling en aptitudes à l'emploi


employ numeracy skills | implement numeracy skills | apply numeracy skills | numeracy skills application

appliquer ses compétences en arithmétique | appliquer ses compétences en calcul


sector council on employment and skills | sector council on jobs and skills

conseil sectoriel sur l’emploi et les compétences


Employment and Social Development Canada [ ESDC | Department of Employment and Social Development | Human Resources and Skills Development Canada | Department of Human Resources and Skills Development | Human Resources and Social Development Canada ]

Emploi et Développement social Canada [ EDSC | ministère de l'Emploi et du Développement social | Ressources humaines et Développement des compétences Canada | ministère des Ressources humaines et du Développement des compétences | Ressources humaines et Développement social Canada ]


Department of Post-Secondary Education and Skills Training [ Saskatchewan Post-Secondary Education and Skills Training | Saskatchewan Education, Training and Employment | Saskatchewan Education | Department of Education ]

Department of Post-Secondary Education and Skills Training [ Saskatchewan Post-Secondary Education and Skills Training | Saskatchewan Education, Training and Employment | Saskatchewan Education | Department of Education ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in s ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


application of technical communication skills | employ technical communication skills | apply technical communication skills | implement technical communication skills

appliquer des compétences techniques de communication


administer artificing and blacksmithing skills | employ smithing techniques | apply smithing techniques | use smithing techniques

appliquer des techniques de forge


Community initiative concerning new qualifications, new skills and new employment opportunities | EUROFORM [Abbr.]

Initiative communautaire concernant les nouvelles qualifications,les nouvelles compétences et les nouvelles opportunités d'emploi


Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility

commissaire pour l'emploi, les affaires sociales, les compétences et la mobilité des travailleurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
| EMPLOYMENT AND SKILLS EU flagship initiative "An agenda for new skills and jobs" to modernise labour markets by facilitating labour mobility and the development of skills throughout the lifecycle with a view to increase labour participation and better match labour supply and demand.

| EMPLOIS ET COMPÉTENCES Initiative phare de l'UE «Une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois», qui vise à moderniser les marchés du travail, en favorisant la mobilité professionnelle et le développement de compétences tout au long de la vie, afin d'améliorer la participation au marché du travail et d'établir une meilleure adéquation entre l'offre et la demande.


The most recent doctoral programmes contain initiatives to enhance the employability of researchers by including in the training both core skills (e.g. training in research skills and techniques) and wider employment related skills (e.g. research management, communication skills, networking and teamworking) in order to respond to the changing demands put upon them in an uncertain and open employment market [61].

Les programmes de doctorat les plus récents contiennent des initiatives destinées à améliorer l'employabilité des chercheurs en prévoyant dans la formation à la fois des compétences essentielles (formation aux compétences et techniques de recherche) et des compétences plus larges liées à l'emploi (gestion de la recherche, compétences de communication, mise en réseau et travail en équipe, par exemple), afin qu'ils puissent faire face à l'évolution des demandes formulées dans un marché de l'emploi incertain et ouvert [61].


- Discuss with stakeholders, notably the existing sector social dialogue committees, the possibility of establishing "sector councils on employment and skills" at EU level, to collect information available in Member States and regions and provide guidance drawn from stakeholders and from education and training systems.

- discutera avec les parties prenantes, notamment avec les comités de dialogue social sectoriel, de l'éventualité de créer des «conseils sectoriels sur l'emploi et les compétences» à l'échelle communautaire, dans le but de collecter les informations disponibles dans les États membres et les régions et de fournir des orientations provenant des parties prenantes et des systèmes d'éducation et de formation.


In times of budgetary constraints and unprecedented global competitive pressures, EU employment and skills policies that help shape the transition to a green, smart and innovative economy must be a matter of priority.

Dans des temps de contraintes budgétaires et de pression concurrentielle mondiale sans précédent, la priorité doit être accordée par l’Union européenne à des politiques de l’emploi et des compétences qui contribuent à façonner la transition vers une économie verte, intelligente et innovante.


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Even though reception centres, integration services and public employment services in Member States are often well equipped to guide non-EU nationals to education, training, employment or skills recognition, the very first step of mapping their skills and experiences may still pose some difficulties.

Même si les centres d'accueil, les services d'intégration et les services publics de l'emploi dans les États membres sont souvent bien équipés pour orienter les ressortissants de pays tiers en matière d'éducation, de formation, d'emploi et de reconnaissance des compétences, la première étape de l'établissement d'un bilan des compétences et de l'expérience peut encore présenter certaines difficultés.


14. Stresses the need to anticipate skills needs and to adapt the skill levels of workers, including through lifelong learning; supports the creation of a European Automotive Skills Council to promote relevant higher education and vocational training by bringing together industrial, employment and skill observatories, as well as relevant social partners and education and training providers’ organisations, in order to promote exchange of best practice, skills development and employment in the automotive sector;

14. souligne la nécessité d'anticiper les besoins en matière de compétence et d'adapter les niveaux de compétence des travailleurs, grâce à l'apprentissage tout au long de la vie; soutient la création d'un conseil européen des compétences dans l'industrie automobile réunissant les observatoires de l'industrie, de l'emploi et des compétences, ainsi que les partenaires sociaux et les organisations de prestataires d'enseignement et de formation, afin de promouvoir les échanges de bonnes pratiques, le développement des compétences et l'e ...[+++]


mechanisms for the long-term strategy of quantitative and qualitative employment and skills needs that are linked to innovation and development strategies and that take into account the foreseeable evolution of the economy, employment and skills and working conditions, both positive and negative as well as mechanisms to determine the current skill levels of individual employees;

des mécanismes visant à définir, sur le long terme, la stratégie à l'égard des besoins quantitatifs et qualitatifs d'emplois et de compétences qui sont liés aux stratégies d'innovation et de développement et prennent en compte l'évolution prévisible, positive ou négative, de l'économie, des emplois, des compétences et des conditions de travail, ainsi que des mécanismes visant à déterminer le niveau de compétence actuel de chaque travailleur;


(a) mechanisms for the long-term strategy of quantitative and qualitative employment and skills needs that are linked to innovation and development strategies and that take into account the foreseeable evolution of the economy, employment and skills and working conditions, both positive and negative as well as mechanisms to determine the current skill levels of individual employees;

(a) des mécanismes visant à définir, sur le long terme, la stratégie à l'égard des besoins quantitatifs et qualitatifs d'emplois et de compétences qui sont liés aux stratégies d'innovation et de développement et prennent en compte l'évolution prévisible, positive ou négative, de l'économie, des emplois, des compétences et des conditions de travail, ainsi que des mécanismes visant à déterminer le niveau de compétence actuel de chaque travailleur;


7. Supports the Commission's flagship initiative within the Europe 2020 strategy as a framework to promote competitiveness and employment and to make the change towards a sustainable, smarter and more inclusive economy; highlights the importance of the regional dimension in implementing the agenda; calls on the Commission to deliver on the employment and skills priority actions under the flagship initiative, giving appropriate importance to promoting both labour supply and demand in the context of a knowledge-based, sustainable and inclusive economy;

7. soutient l'initiative phare de la Commission dans le cadre de la stratégie Europe 2020 qui permet de promouvoir la compétitivité et l'emploi et d'évoluer vers une économie durable, plus intelligente et plus inclusive; souligne l'importance de la dimension régionale dans la mise en œuvre de l'Agenda; invite la Commission à mettre en place les actions prioritaires en matière d'emploi et de qualifications dans le cadre de l'initiative phare, en accordant l'importance qu'il convient à la promotion tant de l'offre que de la demande d' ...[+++]


24. Calls on the Commission to promote further the establishment of European Sector Councils for Employment and Skills within the context of the ‘Agenda for New Skills and Jobs’, which should be upheld as a platform for collection and exchange of information held by Member States and regions in order to help coordinate the efforts of all parties concerned, as well as as a tool to support social dialogue activities;

24. invite la Commission à promouvoir la création de conseils sectoriels européens sur l'emploi et les compétences dans le cadre de la «stratégie pour des compétences nouvelles et des emplois», qui devrait être maintenu, d'une part, en tant que plateforme pour la collecte et l'échange de l'information disponible au niveau des États membres et des régions afin de contribuer à la coordination des efforts de toutes les parties concernées, et d'autre part, en tant qu'outil destiné à soutenir les activités de dialogue social;


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