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English grip
continental grip
Aircraft controller grip
Aircraft controller grip assembly
Baseball grip
Controller grip assembly
Full-fingered grip
Grip
Grip changer
Grip covering
Grip gear changer
Grip gear shifter
Grip shifter
Grip stopper
Grip tape
Grip wrap
Grip-handle
Gripshaped stopper
Hand grip
Hand grip bar
Hand rail
Handgrip
Handhold
Leather of the grip
Non-lapping grip
Orthodox grip
Overgrip
Racket grip
Racket overgrip
Racquet grip
Racquet overgrip
Replacement grip
Rotational gear changer
Rotational gear shifter
Rotational shifter
Scissor-like grip
Scissors-type grip
Service grip
Shakehands grip
Starting bar
Starting grip
Starting rail
Stem-gripping mechanism
Ten-finger
Ten-finger grip
Tennis grip
Twist gear shifter
Twist grip changer
Twist grip gear changer
Twist grip gear shift
Twist grip gear shifter
Twist grip shift
Twist grip shifter
Twist grip speed shifter
Twist shift
Twist shifter
Two-handed grip

Traduction de «GRIP » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
baseball grip [ two-handed grip | ten-finger grip | full-fingered grip | ten-finger | non-lapping grip ]

prise de baseball [ prise baseball | prise à dix doigts | prise dix doigts | prise pleine main | prise des dix doigts | prise juxtaposée ]


hand grip bar [ hand grip | handgrip | handhold | grip | starting grip | starting bar | starting rail | hand rail ]

poignée de départ [ barre d'appui | poignée | étrier | étrier de départ ]


grip covering [ replacement grip | overgrip | grip | leather of the grip ]

poignée [ couvre-manche | grip | cuir de la poignée ]


orthodox grip | shakehands grip | tennis grip

prise classique | prise européenne


grip stopper | grip-handle | gripshaped stopper

bouchon à poignée | bouchon-poignée


twist shifter | twist grip gear shifter | twist grip gear changer | twist gear shifter | twist grip shift | twist grip changer | twist grip gear shift | twist grip shifter | twist grip speed shifter | twist shift | grip gear changer | grip gear shifter | grip changer | grip shifter | rotational gear shifter | rotational gear changer | rotational shifter

poignées tournantes


scissor-like grip | scissors-type grip | grip | stem-gripping mechanism

pince de serrage


racquet overgrip | racket overgrip | racquet grip | racket grip | grip tape | grip wrap

ruban de recouvrement | grip | surgrip


(1) continental grip | (2) English grip | service grip

(1) prise universelle | prise unique | prise continentale | (2) prise de hachette


aircraft controller grip assembly | aircraft controller grip | controller grip assembly

poignée du manche pilote
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(17) Regulation 228/2011 amending Regulation (EC) No 1222/2009 of the European Parliament and of the Council with regard to the wet grip testing method for C1 tyres

17) Règlement (UE) n° 228/2011 modifiant le règlement (CE) n° 1222/2009 du Parlement européen et du Conseil sur la méthode d'essai d'adhérence sur sol mouillé pour les pneumatiques de classe C1.


Terminations for steel wire ropes — Safety — Part 5: U-bolt wire rope grips

Terminaisons pour câbles en acier — Sécurité — Partie 5: Serre-câbles à étrier en U


The wet grip class of C1 tyres must be determined on the basis of the wet grip index (G) according to the “A” to “G” scale specified in the table below and measured in accordance with Annex V’.

«La classe d'adhérence sur sol mouillé des pneumatiques de classe C1 doit être déterminée sur la base de l'indice d'adhérence sur sol mouillé (G) sur une échelle de A à G indiquée dans le tableau ci-après et d'une mesure effectuée conformément à l'annexe V».


the wet grip class (letter A to G) — the tests for wet grip performance on the different tyre classes are amended and supplemented by Regulations (EU) No 228/2011 and (EU) No 1235/2011

la classe d’adhérence sur sol mouillé (lettre A à G); les tests de performance d’adhérence sur sol mouillé réalisés sur différentes classes de pneumatiques sont modifiés et complétés par les règlements (UE) n 228/2011 et (UE) n 1235/2011


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For the calculation of the wet grip index (G) of a candidate tyre, the wet grip braking performance of the candidate tyre is compared to the wet grip braking performance of the reference tyre on a vehicle travelling straight ahead on a wet, paved surface.

Pour le calcul de l'indice d'adhérence sur sol mouillé (G) d'un pneumatique candidat, la performance de freinage sur sol mouillé du pneumatique candidat est comparée à la performance de freinage sur sol mouillé du pneumatique de référence monté sur un véhicule roulant en ligne droite sur une chaussée revêtue mouillée.


However, representatives of the industry have developed a revised wet grip testing method on the basis of Annex 5 to UNECE Regulation No 117 that significantly improves the accuracy of the testing results.

Les représentants de l'industrie ont cependant défini une méthode révisée d'essai d'adhérence sur sol mouillé, sur la base de l'annexe 5 du règlement no 117 de la CEE-ONU, qui améliore sensiblement la justesse des résultats d'essai.


In accordance with Annex I, part B to Regulation (EC) No 1222/2009, the wet grip index of C1 tyres shall be determined as specified in UNECE Regulation No 117 and its subsequent amendments.

Conformément à l'annexe I, partie B, du règlement (CE) no 1222/2009, l'indice d'adhérence sur sol mouillé des pneumatiques de classe C1 doit être déterminé conformément au règlement no 117 de la CEE-ONU et à ses modifications ultérieures.


In the above example of the hammer, if the hammer grip is very weak, the most likely injury scenario would be from the grip breaking, and that should therefore be decisive.

Dans l’exemple du marteau, si le manche du marteau est très fragile, le scénario d’accident le plus vraisemblable serait qu’il se brise, et c’est donc celui-ci qui devrait être décisif.


With regard to future measures, Directive 2001/43/EC states in its article 3 firstly that a tyre grip test should be introduced in Directive 92/23/EEC and secondly that the Commission shall, in the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise and within 36 months after the entry into force of the directive (i.e. before 27 June 2004), submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety of the tyre grip, allow the introduction of tighter limit values for the rolling noise.

En ce qui concerne les mesures futures, la directive 2001/43/CE stipule à l'article 3, premièrement, qu'un essai d'adhérence du pneu doit être introduit dans la directive 92/23/CEE et, deuxièmement, que la Commission doit soumettre au Parlement européen et au Conseil, à la lumière de l'expérience acquise à la suite de l'introduction de valeurs limites pour le bruit des pneumatiques, et au plus tard 36 mois après l'entrée en vigueur de la directive (c'est à dire avant le 27 juin 2004), un rapport concernant le point de savoir si et dans quelle mesure le progrès technique permet, sans compromettre la sécurité d'adhérence du pneu, l'introdu ...[+++]


With regard to future measures, Directive 2001/43/EC states in its article 3 firstly that a tyre grip test should be introduced in Directive 92/23/EEC and secondly that the Commission shall, in the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise and within 36 months after the entry into force of the directive (i.e. before 27 June 2004), submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety of the tyre grip, allow the introduction of tighter limit values for the rolling noise.

En ce qui concerne les mesures futures, la directive 2001/43/CE stipule à l'article 3, premièrement, qu'un essai d'adhérence du pneu doit être introduit dans la directive 92/23/CEE et, deuxièmement, que la Commission doit soumettre au Parlement européen et au Conseil, à la lumière de l'expérience acquise à la suite de l'introduction de valeurs limites pour le bruit des pneumatiques, et au plus tard 36 mois après l'entrée en vigueur de la directive (c'est à dire avant le 27 juin 2004), un rapport concernant le point de savoir si et dans quelle mesure le progrès technique permet, sans compromettre la sécurité d'adhérence du pneu, l'introdu ...[+++]




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'GRIP' ->

Date index: 2022-11-02
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