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BC Refed
BC Refederation Party
FBPL
Independent Socialist Party
Independent party
Non-party
Outsider
PC
PC Manitoba
PC Party of Canada
PC Party of Manitoba
PCP
PIP
Progressive Citizens Party of Liechtenstein
Progressive Citizens' Party
Progressive Conservative Association of Canada
Progressive Conservative Party of Canada
Progressive Conservative Party of Manitoba
Progressive Conservatives
Progressive Independent Party
Third party
Third person
U
Western Independence Party of BC
Western Refederation Party of BC

Traduction de «Progressive Independent Party » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Progressive Independent Party | PIP [Abbr.]

Parti indépendant progressiste | PIP [Abbr.]


Progressive Citizens' Party | Progressive Citizens Party of Liechtenstein | FBPL [Abbr.] | PCP [Abbr.]

Parti des citoyens progressistes | PCP [Abbr.]


Progressive Conservative Party of Canada [ PC | PC Party of Canada | Progressive Conservative Association of Canada ]

Parti progressiste-conservateur du Canada [ L'Association progressiste conservatrice du Canada ]


Progressive Conservative Party of Canada | Progressive Conservatives | PC [Abbr.]

parti conservateur du Canada


BC Refederation Party [ BC Refed | Western Refederation Party of BC | Western Independence Party of BC ]

BC Refederation Party [ BC Refed | Western Refederation Party of BC | Western Independence Party of BC ]


Progressive Conservative Party of Manitoba [ PC Party of Manitoba | PC Manitoba ]

Progressive Conservative Party of Manitoba [ PC Party of Manitoba | PC Manitoba ]


third party | third person | non-party | outsider | independent party

tiers | tierce | tierce personne | tierce partie


Group of the Alliance of Independents and the Evangelical People's Party | Independents/EVP Group | Independents/EPP Faction [ U ]

Groupe de l'Alliance des Indépendants et du Parti évangélique populaire | Groupe AdI/PEP [ U ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At the beginning of the Thirty-Fifth Parliament (1994-97), “independent Members” included representatives of the New Democratic Party (nine Members), the Progressive Conservative Party (two Members), and independent Members (originally just one Member, but the numbers grew to four over the life of the Parliament).

Au début de la 35 législature (1994-1997), les « députés indépendants » incluent neuf députés néo-démocrates, deux députés progressistes-conservateurs, et les députés sans affiliation dont le nombre passa de un à quatre pendant la législature.


In 1968, the Liberal Party and the Progressive Conservative Party did not nominate candidates to oppose him; the New Democratic Party had already nominated a candidate prior to his decision to run as an independent.

En 1968, ni le Parti libéral ni le Parti progressiste-conservateur n’ont présenté de candidats contre lui; le Nouveau Parti démocratique avait toutefois déjà nommé un candidat avant l’annonce de sa décision de se présenter comme indépendant.


During the Thirty-Fourth Parliament (1988-93), a government backbencher, Gilbert Chartrand (Verdun–St. Paul), chose to sit as an independent with other Members who had formed a new party, the Bloc Québécois; a year later, the same Member received permission to return to the Progressive Conservative Party caucus and sit with its Members (see Debates, May 22, 1990, p. 11631; April 9, 1991, pp. 19231-2).

Pendant la 34 législature (1988-1993), un simple député du parti ministériel, Gilbert Chartrand (Verdun–Saint-Paul), choisit de siéger comme indépendant aux côtés d’autres députés qui avaient formé un nouveau parti, le Bloc québécois; un an plus tard, ce même député reçoit l’autorisation de réintégrer le caucus progressiste-conservateur et de siéger parmi ses membres (voir Débats, 22 mai 1990, p. 11631; 9 avril 1991, p. 19231-19232).


– having regard to the agreement of 14 January 2013 on the management of EU accession negotiations in the run-up to parliamentary elections, and to the governmental platform of 22 May 2013 held by the Progressive Party and the Independence Party,

– vu l'accord sur la gestion des négociations d'adhésion à l'Union à la veille des élections législatives, adopté le 14 janvier 2013, et la plateforme gouvernementale adoptée par le Parti du progrès et le Parti de l'indépendance le 22 mai 2013,


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25. Welcomes the strong political impetus to fight corruption, and the further implementation of the recommendations of the Group of States against Corruption (GRECO); welcomes the adoption by the Serbian Parliament on 25 November 2014 of the law on whistle-blower protection; welcomes the fact that several investigations into high-level cases are being conducted and that efforts have been made to improve coordination; underlines that significant efforts are needed to enhance and fully enforce the legal framework for the fight against corruption, and to back reforms with appropriate resources; stresses that leaks to the media about ongoing investigations, in breach of the presumption of innocence, are an issue of serious concern and shou ...[+++]

25. accueille favorablement le fort élan politique en faveur de la lutte contre la corruption, et salue la poursuite de la mise en œuvre des recommandations du Groupe d'États contre la corruption (GRECO); se félicite que le parlement serbe ait adopté, le 25 novembre 2014, la loi relative à la protection des lanceurs d'alerte; se félicite des enquêtes en cours dans des affaires de corruption à haut niveau et des mesures prises pour améliorer leur coordination; souligne que des efforts considérables sont nécessaires pour renforcer et appliquer pleinement le cadre juridique de lutte contre la corruption et pour financer les réformes par ...[+++]


23. Welcomes the strong political impetus to fight corruption, and the further implementation of the recommendations of the Group of States against Corruption (GRECO); welcomes the adoption by the Serbian Parliament on 25 November 2014 of the law on whistle-blower protection; welcomes the fact that several investigations into high-level cases are being conducted and that efforts have been made to improve coordination; underlines that significant efforts are needed to enhance and fully enforce the legal framework for the fight against corruption, and to back reforms with appropriate resources; stresses that leaks to the media about ongoing investigations, in breach of the presumption of innocence, are an issue of serious concern and shou ...[+++]

23. accueille favorablement le fort élan politique en faveur de la lutte contre la corruption, et salue la poursuite de la mise en œuvre des recommandations du Groupe d'États contre la corruption (GRECO); se félicite que le parlement serbe ait adopté, le 25 novembre 2014, la loi relative à la protection des lanceurs d'alerte; se félicite des enquêtes en cours dans des affaires de corruption à haut niveau et des mesures prises pour améliorer leur coordination; souligne que des efforts considérables sont nécessaires pour renforcer et appliquer pleinement le cadre juridique de lutte contre la corruption et pour financer les réformes par ...[+++]


8. Welcomes and fully supports the recent agreement leading to the unblocking of the deadlock in the domestic political developments in the country and considers that the present accord will allow further progress towards EU accession in advance of the European Council discussions; calls on all parties to continue with political dialogue and stresses the need for broad cross-party support and engagement in the EU agenda; underlines the fact that the national parliament is a key democratic institution for the discussion and resolutio ...[+++]

8. accueille favorablement et soutient pleinement le récent accord ayant permis de sortir de l'impasse dans laquelle se trouvait l'évolution politique dans le pays, et estime que le présent accord permettra davantage de progrès vers l'adhésion à l'Union en prévision des discussions du Conseil européen; invite toutes les parties à poursuivre le dialogue politique et insiste sur la nécessité d'un soutien et d'un engagement larges de l'ensemble des partis en faveur de l'agenda européen; souligne que le parlement national constitue une ...[+++]


45. Is concerned at the resurgence of violence in Jonglei state in South Sudan, which is jeopardising the progress made on re-establishing peace and security in the region; supports the investigation requested by UNMISS, and calls for those responsible for the violence to be punished; calls on the Government of South Sudan to: (i) take the necessary steps to strengthen its international and national human rights framework, including by reconfirming its obligations under the international human rights treaties to which Sudan was party at the time of Sout ...[+++]

45. s'inquiète de la résurgence des violences dans l'État de Jonglei au Soudan du Sud, violences qui menacent les avancées réalisées dans le rétablissement de la paix et de la sécurité dans la région; soutient l'enquête demandée par la Minuss et réclame des sanctions contre les auteurs de violences; invite le gouvernement du Soudan du Sud: i) à prendre les mesures nécessaires pour renforcer son cadre national et international en matière de droits de l'homme, notamment en confirmant à nouveau ses obligations au titre des traités internationaux relatifs aux droits de l'homme auxquels le Soudan était partie au moment de l'indépendance du ...[+++]


A number of members of the Progressive Conservative Party and the Canadian Alliance have decided not to participate in the union of the two parties and have informed me that they wish to sit as independent members.

Un certain nombre de députés du Parti progressiste-conservateur et de l’Alliance canadienne ont choisi de ne pas souscrire à l’union des deux partis et m’ont avisé qu’ils souhaitaient siéger comme indépendants.


Thus we know that there is a large consensus in Quebec, going beyond party lines, to claim this minimum guarantee of 25 per cent. When we see the Progressive Conservative Party, the official opposition that is the Bloc Quebecois, and the independent member for Beauce support such a motion to include in Bill C-69 a guarantee of a 25 per cent representation, it is obvious that this issue achieves a large consensus in Quebec.

Donc, on peut dire qu'il y a un large consensus au Québec débordant toutes les lignes de partis pour réclamer cette garantie minimale de 25 p. 100. Quand vous voyez le Parti progressiste conservateur, l'opposition officielle-le Bloc québécois-, le député de Burnaby-Kingsway, le député indépendant de Beauce qui appuient une telle motion pour inclure dans le projet de loi C-69 une garantie d'une représentation de 25 p. 100 on voit là ...[+++]


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