Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident at the workplace
Accident at work
Accident damage
Air transport accident without damage to aircraft
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Damage to the environment
Damage-only accident
Degradation of the environment
Delirium tremens
Deterioration of the environment
Disorder of personality and behaviour
Environmental accident
Environmental damage
Environmental degradation
Environmental harm
Harm to the environment
Jealousy
Nuclear accident
Nuclear damage
Nuclear risk
Occupational accident
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Radioactive accident
Radioactive risk
Work accident

Traduction de «accident damage » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


degradation of the environment [ damage to the environment | deterioration of the environment | environmental damage | environmental degradation | environmental harm | harm to the environment | environmental accident(GEMET) | environmental damage(UNBIS) ]

dégradation de l'environnement [ dégât environnemental | dommage écologique | dommage environnemental | préjudice écologique ]


nuclear accident [ nuclear damage | nuclear risk | radioactive accident | radioactive risk ]

accident nucléaire [ accident radioactif | dommage nucléaire | risque nucléaire | risque radioactif ]


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

brûlure au cours d'un incendie de bateau chute due à une collision ou un autre accident du bateau écrasement:entre bateaux entrant en collision | par une embarcation de sauvetage après abandon du bateau | heurt par:bateau ou une partie de bateau après chute ou saut d'un bateau endommagé | chute d'objet par suite d'un accident du bateau | lésion traumatique au cours d'un accident de bateau impliquant une collision toute lésion traumatique, sauf noyade et submersion, résultant de l'accident du bateau


Protocol on civil liability and compensation for damage caused by the transboundary effects of industrial accidents on transboundary waters

protocole sur la responsabilité civile et l'indemnisation en cas de dommages causés par les effets transfrontières d'accidents industriels sur les eaux transfrontières




Air transport accident without damage to aircraft

accident de transport aérien sans dommage à un avion


occupational accident [ accident at the workplace | accident at work | work accident ]

accident du travail


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Pedal cycle accident NOS, nontraffic Pedal cyclist injured in nontraffic accident NOS

Accident de cycle SAI, en dehors de la circulation Cycliste blessé dans un accident SAI, en dehors de la circulation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A statutory plate, modelled as set out in Article 34(3) of Regulation (EU) No 167/2013, shall be firmly attached in a conspicuous and readily accessible position on a part normally not subject to replacement during normal use, regular maintenance or repair (e.g. due to accident damage).

Une plaque réglementaire, selon le modèle visé à l’article 34, paragraphe 3, du règlement (UE) no 167/2013, doit être solidement fixée à un endroit bien apparent et facilement accessible sur une pièce qui, normalement, n’est pas susceptible d’être remplacée lors de l’utilisation normale, de l’entretien périodique ou de la réparation (par exemple en cas de dommage à la suite d’un accident).


We also have environmental legislation that deals with post-accident damage, namely the Environmental Liability Directive.

En outre, nous disposons de la directive sur la responsabilité environnementale qui traite des dommages consécutifs à une catastrophe.


7) data on the vehicles involved, such as type and model of vehicle, vehicle identification number, country of registration, age, performance, date of last technical check pursuant to Directive 96/96/EC, safety equipment (use of electronically-operated safety systems), previous accident damage, technical modifications, special tyres;

7) données relatives aux véhicules concernés telles que le type et le modèle, le numéro d'immatriculation, le pays d'enregistrement, l'âge, le nombre de kilomètres, la date du dernier contrôle technique conformément à la directive 96/96/CE, les équipements de sécurité (installation de systèmes de sécurité électroniques), les accidents antérieurs, les modifications techniques, les données concernant des pneus spéciaux;


Time is not on the side of the railways, although European policy continues to claim that shifting the transport balance in favour of rail is strategic, because of the negative impact of increasing road traffic in terms of fatal accidents, damage to public health and the environment and the increasing cost of congestion; and yet this trend is occurring despite the fact that priority projects to develop the trans-European network are primarily focused on investment in the railways.

Le temps ne joue pas en faveur des chemins de fer, et ce même si la politique européenne continue à clamer haut et fort que le rééquilibrage des transports en faveur du rail est stratégique en raison de l’impact négatif de la croissance du trafic routier en termes d’accidents mortels, de dommages pour la santé publique et pour l’environnement et du coût de la congestion; et pourtant, cette tendance se précise bien que les projets prioritaires de développement des réseaux transeuropéens soient essentiellement orientés vers les investissements dans le rail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Time is not on the side of the railways, although European policy continues to claim that shifting the transport balance in favour of rail is strategic, because of the negative impact of increasing road traffic in terms of fatal accidents, damage to public health and the environment and the increasing cost of congestion; and yet this trend is occurring despite the fact that priority projects to develop the trans-European network are primarily focused on investment in the railways.

Le temps ne joue pas en faveur des chemins de fer, et ce même si la politique européenne continue à clamer haut et fort que le rééquilibrage des transports en faveur du rail est stratégique en raison de l’impact négatif de la croissance du trafic routier en termes d’accidents mortels, de dommages pour la santé publique et pour l’environnement et du coût de la congestion; et pourtant, cette tendance se précise bien que les projets prioritaires de développement des réseaux transeuropéens soient essentiellement orientés vers les investissements dans le rail.


Given that all the targets that we are again looking at in this House suggest that we wish casualties from motor vehicle accidents to decline significantly over the next ten years – by implication that suggests to me that the market in repair parts from accident damage, which is what we are talking about here, is likely to go down, not up – I would like to ask the Commissioner what his justification is for suggesting in this worthwhile proposal that it will be driven by growth markets.

À en juger par l’ensemble des objectifs qu’examine à nouveau l’Assemblée, tout laisse à penser que l’un de ces objectifs consiste à réduire sensiblement le nombre d’accidents occasionnés par des véhicules automobiles dans les dix prochaines années; implicitement, j’en déduis que le marché des pièces de rechange suite à un accident de la route - et c’est ce dont nous discutons ici - devrait baisser et non augmenter. Je voudrais donc demander au commissaire comment il justifie l’idée que ce marché, qui fait l’objet de sa respectable pr ...[+++]


(l) «serious accident» means any train collision or derailment of trains, resulting in the death of at least one person or serious injuries to five or more persons or extensive damage to rolling stock, the infrastructure or the environment, and any other similar accident with an obvious impact on railway safety regulation or the management of safety; «extensive damage» means damage that can immediately be assessed by the investigating body to cost at least EUR 2 million in total;

l) "accident grave", toute collision de trains ou tout déraillement de train faisant au moins un mort ou au moins cinq personnes grièvement blessées ou d’importants dommages au matériel roulant, à l’infrastructure ou à l’environnement, et tout autre accident similaire ayant des conséquences évidentes sur la réglementation ou la gestion de la sécurité ferroviaire; on entend par "importants dommages" des dommages qui peuvent être immédiatement estimés par un organisme d’enquête à un total d’au moins 2 millions d’euros;


In order to make the cost-effectiveness ratios of different safety measures comparable, it is necessary to relate both the number of prevented accidents, damage and casualties, and the costs of implementing the measure to a certain time frame.

Afin de pouvoir comparer les rapports coût-efficacité de différentes mesures de sécurité, il est nécessaire de ramener tant le nombre d'accidents et de dommages matériels et corporels évités que le coût de mise en oeuvre des mesures à un certain laps de temps.


This Regulation lays down the obligations of Community air carriers in relation to liability in the event of accidents to passengers for damage sustained in the event of death or wounding of a passenger or any other bodily injury suffered by a passenger, if the accident which caused the damage so sustained took place on board an aircraft or in the course of any of the operations of embarking or disembarking.

Le présent règlement fixe les obligations des transporteurs aériens de la Communauté en ce qui concerne leur responsabilité à l'égard des voyageurs pour les préjudices subis lors d'accidents en cas de décès, de blessure, ou de toute autre lésion corporelle d'un voyageur dès lors que l'accident qui est à l'origine dudit préjudice a eu lieu à bord d'un aéronef ou pendant toute opération d'embarquement ou de débarquement.


Net non-life insurance premiums are the amounts available to provide cover against various events or accidents resulting in damage to goods or property, or harm to persons as a result of natural or human causes (fires, floods, crashes, collisions, sinkings, theft, violence, accidents, sickness, etc.) or against financial losses resulting from events such as sickness, unemployment, accidents, etc.

Les primes nettes d'assurance dommages qui sont collectées permettent de couvrir les risques liés à divers accidents ou événements d'origine naturelle ou humaine occasionnant des dommages aux biens, à la propriété ou aux personnes (incendie, inondations, accidents, collisions, naufrages, vols, violence, maladie, etc.) ou les risques de pertes financières consécutives à des événements tels que la maladie, le chômage, les accidents et autres.


w