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Aerodynamic center
Aerodynamic diameter
Aerodynamic engineer
Aerodynamic engineering consultant
Aerodynamic mean chord line
Aerodynamic pressure
Aerodynamic technology engineering specialist
Aerodynamics engineer
Blade aerodynamic center
Blade aerodynamic centre
Blade point of pressure
Center of lift
Center of pressure
Check water pressure
Mean aerodynamic chord
Stokes equivalent diameter
Stokes' aerodynamic diameter
Stokes' diameter
Take and analyse blood pressure
Take and determine blood pressure
Take and determine blood pressure of a patient
Take and interpret blood pressure of a patient
Water pressure checking
Water pressure checks
Water pressure measurement
Wing aerodynamic mean chord line

Traduction de «aerodynamic pressure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






blade aerodynamic center | blade aerodynamic centre | blade point of pressure

foyer de la pale


aerodynamic engineer | aerodynamic technology engineering specialist | aerodynamic engineering consultant | aerodynamics engineer

aérodynamicien | ingénieure en aérodynamique | aérodynamicien/aérodynamicienne | ingénieur en aérodynamique/ingénieure en aérodynamique


aerodynamic center | center of lift | center of pressure

centre de poussée | centre de pression


wing aerodynamic mean chord line [ aerodynamic mean chord line | mean aerodynamic chord ]

corde moyenne aérodynamique de l'aile [ corde moyenne aérodynamique | corde aérodynamique moyenne | profil moyen ]


Stokes equivalent diameter [ aerodynamic diameter | Stokes' diameter | Stokes' aerodynamic diameter ]

diamètre aérodynamique d'une particule [ diamètre aérodynamique ]


take and determine blood pressure | take and interpret blood pressure of a patient | take and analyse blood pressure | take and determine blood pressure of a patient

prendre la tension artérielle et l’analyser


water pressure checking | water pressure measurement | check water pressure | water pressure checks

vérifier la pression de l’eau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The innovation around tires and tire tread, tire design, tire pressure, the aerodynamics of vehicles, driver training, and intelligent traffic systems can all help with the current fleet.

L'innovation touchant les pneus, leur bande de roulement, leur conception, leur pression, l'aérodynamique des véhicules, la formation des conducteurs et les systèmes intelligents de régulation de la circulation, tout cela peut aider, dans le cas du parc actuel.


The aerodynamic forces acting on some lineside installations and on pressure variations in tunnels depend on the aerodynamic characteristics of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI, and therefore constitute interfaces with the rolling stock subsystem

Les forces aérodynamiques agissant sur certaines installations proches de la voie et les variations de pression dans les tunnels dépendent des caractéristiques aérodynamiques des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse et constituent, par conséquent, des interfaces avec le sous-système «matériel roulant».


The aerodynamic forces acting on some lineside installations and on pressure variations in tunnels depend on the aerodynamic characteristics of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI, and therefore constitute interfaces with the rolling stock subsystem

Les forces aérodynamiques agissant sur certaines installations proches de la voie et les variations de pression dans les tunnels dépendent des caractéristiques aérodynamiques des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse et constituent, par conséquent, des interfaces avec le sous-système «matériel roulant».


The pressure variations which the passengers may have to withstand as vehicles run through tunnels are a function, mainly, of the running speed, of the cross-sectional area, length and aerodynamic shape of the trainset, and the tunnel length and cross-sectional area.

Les variations de pression que les voyageurs peuvent être amenés à supporter au cours du franchissement des tunnels sont fonction de la vitesse de circulation, de la section transversale, de la longueur et de la forme aérodynamique des rames, de la section transversale et de la longueur des tunnels.


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The pressure variations which the passengers may have to withstand as vehicles run through tunnels are a function, mainly, of the running speed, of the cross-sectional area, length and aerodynamic shape of the trainset, and the tunnel length and cross-sectional area.

Les variations de pression que les voyageurs peuvent être amenés à supporter au cours du franchissement des tunnels sont fonction de la vitesse de circulation, de la section transversale, de la longueur et de la forme aérodynamique des rames, de la section transversale et de la longueur des tunnels.


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