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Air Terminal Buildings
Air Terminal Improvement Program
Air register
Air terminal
Air terminal building
Air-terminal services
Airline terminal
Airport terminal
Airport terminal building
Land-side services
Supply air terminal device
Terminal
Terminal building
Terminal-side services

Traduction de «air terminal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air terminal [ air terminal building | terminal building | airport terminal | airport terminal building ]

aérogare [ gare aérienne ]


Air Terminal Buildings: Transport Canada Facilities: Bibliography [ Air Terminal Buildings ]

Aérogare : installations de Transports Canada : bibliographie [ Aérogare ]


air terminal | airline terminal | airport terminal

aérogare




air terminal | airline terminal | airport terminal | terminal

aérogare


Air Terminal Improvement Program

Programme d'amélioration des aérogares




air-terminal services | land-side services | terminal-side services

services côté aérogare


air register | supply air terminal device

registre d'air | bouche d'alimentation


A very rare congenital malformation of the digits with the absence of the middle phalanges (usually of digits two to five), nail dysplasia and duplicated terminal phalanx of the thumb. Has been described in patients from two unrelated families.

brachydactylie type A5
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Acoustics — Laboratory measurement procedures for ducted silencers and air-terminal units — Insertion loss, flow noise and total pressure loss (ISO 7235:2003)

Acoustique — Modes opératoires de mesure en laboratoire pour silencieux en conduit et unités terminales — Perte d’insertion, bruit d’écoulement et perte de pression totale (ISO 7235:2003)


(a) an air terminal operator at whose terminal there were less than 10,000 enplaned and deplaned passengers in each of the two preceding calendar years; and

a) l’exploitant d’une aérogare où il y a eu moins de 10 000 passagers embarqués et débarqués au cours de chacune des deux dernières années civiles;


(2) Subject to subsection (3), in respect of an international flight, or a domestic flight from which disembarking members of the crew or passengers are required to present themselves pursuant to the Customs Act, where an aircraft lands at an airport, the general terminal charge, per aircraft, for use of an air terminal building is

(2) Sous réserve du paragraphe (3), dans le cas d’un vol international, ou d’un vol intérieur dont les passagers ou les membres de l’équipage qui débarquent sont tenus de se présenter aux termes de la Loi sur les douanes, lorsqu’un aéronef atterrit à un aéroport, la redevance générale d’aérogare, par aéronef, pour l’utilisation d’une aérogare est :


10 (1) Subject to subsections (2) and (3), in respect of a domestic flight, where an aircraft lands at an airport, the general terminal charge, per aircraft, for use of an air terminal building is

10 (1) Sous réserve des paragraphes (2) et (3), dans le cas d’un vol intérieur, lorsqu’un aéronef atterrit à un aéroport, la redevance générale d’aérogare, par aéronef, pour l’utilisation d’une aérogare est :


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259. The operator of an aerodrome must provide the Minister with written notice of any new commercial air service that is to begin at an air terminal building.

259. L’exploitant d’un aérodrome avise par écrit le ministre du début de l’exploitation, à une aérogare, de tout nouveau service aérien commercial.


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 4(3) of financing terminal air navigation services through other revenues, the terminal charge for a specific flight in a specific terminal charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for this terminal charging zone and the terminal service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 4, paragraphe 3, de financer les services de navigation aérienne terminaux par d’autres revenus, la redevance pour services terminaux pour un vol donné dans une zone tarifaire terminale donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire terminale et des unités de services terminaux pour le vol concerné.


Where it is established that terminal air navigation services and/or CNS, MET and AIS services are provided under market conditions, Member States should be able to decide for these services not to calculate determined costs, not to calculate terminal charges, not to set terminal unit rates and/or not to set financial incentives.

Lorsqu’il est établi que les services de navigation aérienne terminaux et/ou les services CNS (services de communication, de navigation et de surveillance), MET (services météorologiques destinés à la navigation aérienne) et AIS (services d’information aéronautique) sont fournis aux conditions du marché, les États membres devraient pouvoir décider, pour ces services, de ne pas calculer de coûts fixés, de ne pas calculer de redevances pour services terminaux, de ne pas fixer de taux unitaires pour services terminaux et/ou de ne pas fixer de mesures d’incitation financière.


1. Without prejudice to the possibility pursuant to Article 3(3) of financing terminal air navigation services through other revenues, the terminal charge for a specific flight in a specific terminal charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for this terminal charging zone and the terminal service units for that flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 3, paragraphe 3, de financer les services de navigation aérienne terminaux par d’autres revenus, la redevance pour services terminaux pour un vol donné dans une zone tarifaire terminale donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire terminale et des unités de services terminaux pour le vol concerné.


An airport authority may acquire an interest in land only if the acquisition: a) is necessary for the operation or development, on its principal airport, of an air terminal building, parking facilities abutting an air terminal building or facilities for the landing, taking off, movement or parking of aircraft; or b) is approved by the Minister (clause 69).

Une administration aéroportuaire ne peut acquérir un intérêt foncier que si l’acquisition a) soit est nécessaire à l’exploitation ou à l’aménagement, à l’aéroport principal, d’aérogares, de parcs de stationnement contigus à une aérogare ou d’installations servant à l’atterrissage, au décollage, au déplacement ou au stationnement des aéronefs; b) soit a été agréée par le Ministre (art. 69).


1. Without prejudice to the possibility under Article 3 of financing terminal air navigation services through other sources of funding, the terminal charge for a specific flight in a specific terminal charging zone shall be equal to the product of the unit rate established for this terminal charging zone and the terminal service units for this flight.

1. Sans préjudice de la possibilité prévue par l’article 3 de financer les services de navigation aérienne terminaux par d’autres sources de financement, la redevance terminale pour un vol donné dans une zone tarifaire terminale donnée est égale au produit du taux unitaire établi pour cette zone tarifaire terminale et des unités de services terminaux pour ledit vol.




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Date index: 2022-09-12
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