Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ALM
Analyser
Analyzer
Asset and liabilities management
Asset and liability management
Asset liabilities management
Asset liability management
Asset tracing
Asset-liability management
Assets and liabilities management
Data trace
Data-flow trace
Equitable right of tracing
Equitable right to trace
Equitable tracing
Long-lived asset
Long-lived assets
Long-term asset
Long-term assets
Manage a brand asset
Manage brand assets
Managing brand assets
Non-current asset
Non-current assets
Problem determination aid
Program analyzer
Step-by-step program
Supervise brand assets
Surplus management
Trace program
Trace routine
Tracer
Tracer program
Tracing
Tracing in equity
Tracing program
Tracing routine
Ultra trace analysis
Ultra trace element analysis
Ultra-trace analysis
Ultra-trace element analysis
Ultratrace analysis
Ultratrace element analysis
Value trace
Variable trace

Traduction de «asset tracing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


data trace | data-flow trace | value trace | variable trace

enregistrement des variables


equitable tracing [ tracing | equitable right to trace | tracing in equity | equitable right of tracing ]

doctrine d'equity de la récupération des biens


asset liability management | ALM | asset-liability management | assets and liabilities management | asset liabilities management | asset and liabilities management | asset and liability management | surplus management

gestion actif-passif | GAP | gestion des actifs et passifs | GAP | gestion des actifs et des passifs | GAP | gestion actifs-passifs | GAP


long-term assets | long-term asset | long-lived assets | long-lived asset | non-current assets | non-current asset

actif à long terme | actifs à long terme | actif immobilisé | actifs immobilisés | immobilisation | immobilisations


trace program | tracer | tracing program | tracing routine

programme d'analyse | programme de dépistage | programme de traçage


manage a brand asset | managing brand assets | manage brand assets | supervise brand assets

gérer les actifs d'une marque


trace program [ trace routine | tracer | tracing program | tracing routine ]

programme de traçage [ programme de trace | programme de jalonnement | routine d'analyse | programme d'analyse | programme d'impression de parcours ]


ultratrace analysis [ ultra-trace analysis | ultra trace analysis | ultratrace element analysis | ultra-trace element analysis | ultra trace element analysis ]

analyse d'ultratraces [ analyse d'ultratraces d'éléments | analyse d'éléments ultratraces | analyse d'éléments à l'état d'ultratraces | ultramicroanalyse | analyse à l'état d'ultra-trace | analyse en ultra-traces | analyse ultra-trace ]


trace program | program analyzer | analyzer | analyser | problem determination aid | step-by-step program | tracing program | tracer program | tracing routine | trace routine

programme d'analyse | programme de traçage | programme de trace | programme d'impression de parcours | programme de jalonnement | programme pas à pas | analyseur | routine d'analyse
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The tracing of the assets, the fact that there are no assets that could be available — those issues tracing the assets would not be the subject of the trial for fraud.

Le dépistage des biens, le fait qu'il n'y ait aucun bien disponible — ces questions concernant le dépistage des biens ne feraient pas l'objet du procès pour fraude.


The Court accepts that the asset situation of a company may appear so complex that an accurate cross-border tracing of the destiny of all the items making up the company’s fixed and current assets until the unrealised capital gains incorporated into those assets are realised is almost impossible.

La Cour admet que la situation patrimoniale d’une société peut se présenter d’une manière tellement complexe qu’un suivi transfrontalier précis du sort réservé à l’ensemble des éléments d’actifs immobilisés et circulants de celle-ci soit, jusqu’à la réalisation des plus-values latentes incorporées dans ces éléments, presque impossible à réaliser.


In other situations, on the other hand, the nature and extent of the company’s assets would make it easy to carry out a cross-border tracing of the individual assets for which a capital gain was ascertained at the time when the company transferred its place of management to another Member State.

En revanche, dans d’autres situations, la nature et l’étendue du patrimoine de la société permettraient d’assurer aisément le suivi transfrontalier des éléments dudit patrimoine pour lesquels une plus-value a été constatée au moment où la société concernée a transféré son siège dans un autre État membre.


In those circumstances, national legislation offering the choice to a company transferring its place of management to another Member State between, first, immediate payment of the amount of tax, which creates a cash-flow disadvantage for the company but frees it from subsequent administrative burdens, and, secondly, deferred payment of the amount of tax, possibly together with interest in accordance with the applicable national legislation, which necessarily involves an administrative burden for the company in connection with tracing the transferred assets, would constitute a measure which would be less harmful to freedom of establishmen ...[+++]

Dans ces conditions, une réglementation nationale offrant le choix à la société qui transfère son siège dans un autre État membre entre, d’une part, le paiement immédiat du montant de l’imposition, qui crée un désavantage en matière de trésorerie pour cette société mais la dispense de charges administratives ultérieures, et, d’autre part, le paiement différé du montant de ladite imposition, assorti, le cas échéant, d’intérêts selon la réglementation nationale applicable, qui est nécessairement accompagné d’une charge administrative pour la société concernée, liée au suivi des actifs transférés, constituerait une mesure qui serait moins a ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
But I agree. If we have the ability now to move forward—and it is going to take an act to change that—and engage the police, or engage a component of the police now to trace those assets and remove those assets, as you've said, I agree with you, that is a good way of breaking the backs of organized crime.

Si nous pouvons aller de l'avant maintenant — et il faudra une loi pour apporter ce changement — et inciter la police, ou une partie de la police, à suivre la trace de ces biens et à les retirer, je suis d'accord avec ce que vous avez dit: c'est une bonne façon de juguler le crime organisé; et il y a en a beaucoup actuellement au Canada.


1. Asset Recovery Offices or other authorities charged with the facilitation of the tracing and identification of proceeds of crime may, within the limits of the applicable national law and without a request to that effect, exchange information which they consider necessary for the execution of the tasks of another Asset Recovery Office in pursuance of purpose set out in Article 1(1).

1. Les bureaux de recouvrement des avoirs ou les autres services chargés de faciliter le dépistage et l’identification des produits du crime peuvent, dans les limites de la législation nationale applicable et sans qu’une demande soit présentée à cet effet, échanger les informations qu’ils jugent nécessaires à l’exécution de la mission d’un autre bureau aux fins énoncées à l’article 1er, paragraphe 1.


1. An Asset Recovery Office of a Member State or other authorities in a Member State charged with the facilitation of the tracing and identification of proceeds of crime may make a request to an Asset Recovery Office of another Member State for information for the purposes set out in Article 1(1).

1. Un bureau de recouvrement des avoirs d’un État membre ou un autre service chargé, dans un État membre, de faciliter le dépistage et l’identification des produits du crime peut présenter à un bureau de recouvrement des avoirs d’un autre État membre une demande d’information aux fins énoncées à l’article 1er, paragraphe 1.


Cooperation between the Asset Recovery Offices and between the Asset Recovery Offices and other authorities charged with the facilitation of the tracing and identification of proceeds of crime should take place on the basis of the procedures and time limits provided for in Council Framework Decision 2006/960/JHA of 18 December 2006 on simplifying the exchange of information and intelligence between law enforcement authorities of the Member States of the European Union , including the grounds for refusal contained therein.

La coopération entre les bureaux de recouvrement des avoirs et entre ces derniers et les autres services chargés de faciliter le dépistage et l’identification des produits du crime devrait être menée sur la base des procédures et des délais prévus dans la décision-cadre 2006/960/JAI du Conseil du 18 décembre 2006 relative à la simplification de l’échange d’informations et de renseignements entre les services répressifs des États membres de l’Union européenne , y compris des motifs de refus qu’elle prévoit.


Council Decision 2007/845/JHA of 6 December 2007 concerning cooperation between Asset Recovery Offices of the Member States in the field of tracing and identification of proceeds from, or other property related to, crime

Décision 2007/845/JAI du Conseil du 6 décembre 2007 relative à la coopération entre les bureaux de recouvrement des avoirs des États membres en matière de dépistage et d’identification des produits du crime ou des autres biens en rapport avec le crime


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007D0845 - EN - Council Decision 2007/845/JHA of 6 December 2007 concerning cooperation between Asset Recovery Offices of the Member States in the field of tracing and identification of proceeds from, or other property related to, crime - COUNCIL DECISION

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007D0845 - EN - Décision 2007/845/JAI du Conseil du 6 décembre 2007 relative à la coopération entre les bureaux de recouvrement des avoirs des États membres en matière de dépistage et d’identification des produits du crime ou des autres biens en rapport avec le crime - DÉCISION - DU CONSEIL


w