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Aide
Apprentice teacher
Assistant open-air activities instructor
Assistant outdoor activities teacher
Assistant outdoor animator
Assistant teacher
Deputy teacher
Education assistant
Learning Assistance Teachers' Association
Learning assistance teacher
Learning support teacher
Outdoor activities facilitator
Pupil assistant
Resource teacher
Special education resource teacher
Special education teacher
Teacher aide
Teacher assistant
Teacher education
Teacher trainee
Teacher training
Teacher's aide
Teachers training
Teachers' aide
Teachers' assistant
Teaching assistant
Trainee teacher

Traduction de «assistant teacher » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assistant teacher | deputy teacher

professeur-adjoint | professeur-assistant




assistant teacher

chef de travaux [ maître assistant ]


teacher aide [ teacher's aide | teachers' aide | teacher assistant | teachers' assistant | aide | education assistant | pupil assistant | teaching assistant | learning support teacher ]

aide-éducateur [ aide-enseignante | aide enseignant | aide enseignante | maître auxiliaire ]


resource teacher | learning assistance teacher | special education teacher

orthopédagogue


Learning Assistance Teachers' Association

Learning Assistance Teachers' Association


assistant open-air activities instructor | outdoor activities facilitator | assistant outdoor activities teacher | assistant outdoor animator

assistante animatrice technicienne - loisirs de pleine nature | assistant animateur technicien - loisirs de pleine nature | assistant animateur technicien - loisirs de pleine nature/assistante animatrice technicienne - loisirs de pleine nature


apprentice teacher | teacher trainee | trainee teacher

élève-maître | étudiant en pédagogie


teacher education | teacher training | teachers training

formation des enseignants | formation des maîtres


special education resource teacher | resource teacher

enseignant-ressource | enseignante-ressource
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy g ...[+++]

Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d'aider les États membres dans la mise en œuvre d'une éducation et d'un accueil de qualité pour les jeunes ...[+++]


Calls for greater inclusiveness in education and training to cater for people with disabilities or with special needs, and at the same time urges that teacher training be improved so as to equip teachers with the skills to be able to include, integrate and assist students with disabilities.

appelle à une plus grande intégration dans les domaines de l'éducation et de la formation pour répondre aux besoins des personnes handicapées ou ayant des besoins spécifiques, et insiste, dans le même temps, pour que la formation des enseignants soit améliorée dans le but de leur donner les compétences nécessaires à l'insertion, l'intégration et le suivi des étudiants handicapés.


whereas some armed groups are opposed to secular and girls’ education, or to girls being treated by male medical personnel, and therefore hamper access to these services; whereas a general climate of insecurity as a result of conflict also prevents children, teachers and medical personnel from attending school or seeking medical assistance; whereas women and children face heightened risks as a result of displacement and the breakdown of normal protection and support structures; whereas international humanitarian law requires that a ...[+++]

considérant que certains groupes armés s'opposent à l'enseignement laïc et à l'éducation des filles, et refusent que les filles soient soignées par un personnel médical masculin, ce qui les empêche de fait d'accéder à ces services; que le climat général d'insécurité qui résulte des conflits empêche également les enfants, les enseignants et le personnel médical de se rendre à l'école ou de demander une assistance médicale; que les femmes et les enfants font face à des risques accrus dans un contexte de déplacement et d'effondrement des structures normales de protection et de soutien; que le droit international humanitaire exige que tou ...[+++]


47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers’ skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxiliary staff to help disabled pupils in their schooling in stand ...[+++]

47. encourage les États membres à investir dans la formation des enseignants et dans des effectifs qualifiés tant pour l'éducation préscolaire que pour l'enseignement obligatoire, et à revoir et mettre à jour régulièrement les systèmes scolaires et les programmes de perfectionnement des compétences des enseignants; souligne l'importance de l'accueil en milieu scolaire dès le plus jeune âge et suggère que les écoles engagent des assistants d'éducation chargés de s'occuper des élèves difficiles et d'aider les enseignants dans leur travail ainsi que des auxiliaires de vie scolaire pour accompagner la scolarisation des enfants handicapés en ...[+++]


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47. Encourages Member States to invest in teacher training and qualified staff for both pre-school and compulsory education, and regularly to review and update educational systems and programmes for the continuous development of teachers' skills; stresses the importance of children entering a school environment from an early age and suggests that teaching assistants be employed in schools to work with struggling pupils and to assist teachers in their work, along with auxiliary staff to help disabled pupils in their schooling in stand ...[+++]

47. encourage les États membres à investir dans la formation des enseignants et dans des effectifs qualifiés tant pour l'éducation préscolaire que pour l'enseignement obligatoire, et à revoir et mettre à jour régulièrement les systèmes scolaires et les programmes de perfectionnement des compétences des enseignants; souligne l'importance de l'accueil en milieu scolaire dès le plus jeune âge et suggère que les écoles engagent des assistants d'éducation chargés de s'occuper des élèves difficiles et d'aider les enseignants dans leur travail ainsi que des auxiliaires de vie scolaire pour accompagner la scolarisation des enfants handicapés en ...[+++]


Vladimír Špidla, Member of the Commission (CS) Mr President, honourable Members, in its ruling of 18 June 2006 on case C-119/04 the Court of Justice stated that, by the deadline established in the reasoned opinion, the Italian Republic had failed to provide recognition of the rights acquired by former assistant teachers who had become language teachers and specialists, although such recognition was guaranteed to all employees in the country, and had failed to fulfil all of the measures arising from the Commission v Italy ruling of 26 June 2001 in case C 212/99, and had accordingly failed to carry out its obligations under Article 228 of ...[+++]

Vladimír Špidla, membre de la Commission. - (CS) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs les Députés, dans son arrêt du 18 juin 2006 dans l’affaire C-119/04, la Cour de justice a déclaré qu’en n’assurant pas dans le délai imparti par l’avis motivé la reconnaissance des droits acquis aux anciens lecteurs de langue étrangère devenus enseignants et experts linguistiques, alors qu’une telle reconnaissance était garantie à l’ensemble des travailleurs nationaux, la République italienne n’a pas mis en œuvre toutes les mesures que comportait l’exécution de l’arrêt du 26 juin 2001, Commission/Italie (C 212/99) et a manqué de ce fait aux obli ...[+++]


The Commission would draw the honourable Member’s attention to the fact that the Court of Justice also pointed out that under Law 2/2004, which does not rule out renewing the careers of former assistant teachers of foreign language under enhanced conditions, each of the universities in question might retrospectively renew the careers of these teachers.

La Commission voudrait attirer l’attention des honorables députés sur le fait que la Cour de justice a également signalé que, conformément à la loi 2/2004, qui ne fait pas obstacle à ce que la reconstitution de la carrière des anciens lecteurs de langues étrangères puisse être effectuée sur la base de traitements plus favorables, chacune des universités concernées peut rétrospectivement procéder à la reconstitution de la carrière de ceux-ci.


- Facilitating the approach to the European dimension in education, assisting teachers on how to incorporate the European dimension efficiently in their lessons.

- Faciliter l'approche de la dimension européenne de l'éducation, aider les enseignants à intégrer de façon efficace la dimension européenne dans leurs cours.


Various measures are planned in different education and training sectors for training/further training teachers - for instance via regional centres of expertise - and financial assistance to help cover the cost of using ICTs, organising a national forum on ICTs at school, creating research or guidance structures related to ICT-assisted teaching, and providing assistance in producing content.

Des actions sont envisagées, dans différents secteurs de l'éducation et de la formation, en matière de formation/perfectionnement des enseignants - par exemple via des centres régionaux d'expertise - et d'aides financières au niveau des coûts liés à l'utilisation des TIC, d'organisation de Forum national sur les TIC à l'école, de création de structures de recherche ou d'accompagnement en matière de pédagogie assistée par les TIC, d'aide à la production de contenus.


The awarding of the financial assistance to students and university teachers for mobility assignments within the institutional contracts mentioned in Action 2.1 and for the organisation of the mobility of students and university teachers will be carried out by Member States with the assistance of the Socrates national agencies designated pursuant to Article 5 of the Decision, taking into account the past performance of the universities concerned, in accordance with general guidelines to be established under Article 8(2) of the Decision.

L'attribution d'aides financières aux étudiants et aux professeurs d'université pour des missions de mobilité dans le cadre des contrats institutionnels visés à l'action 2.1 et pour organiser la mobilité des étudiants et des professeurs d'université est effectuée par les États membres, avec l'aide des agences nationales Socrates désignées conformément à l'article 5 de la décision, en tenant compte des performances antérieures des universités concernées, en application des orientations générales définies conformément à l'article 8, paragraphe 2, de la décision.


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