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Average clause
Average conditions
Average distribution clause
Co-insurance
Co-insurance clause
Coinsurance
Coinsurance clause
Condition of average
Distribution clause
F.P.A. clause
Free of particular average clause
G.A. clause
General average clause
Pro rata distribution clause
Rule of apportionment

Traduction de «average clause » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
average clause

clause d'avaries | clause relative à la règle proportionnelle






co-insurance clause [ co-insurance | coinsurance clause | average clause | condition of average | rule of apportionment | average conditions ]

clause de règle proportionnelle [ règle proportionnelle | règle proportionnelle de capitaux | règle proportionnelle de valeur ]


distribution clause | average distribution clause | pro rata distribution clause | average clause

clause de répartition proportionnelle | répartition proportionnelle | clause de règlement au prorata des valeurs | clause de distribution au pro rata


average distribution clause [ average clause | pro rata distribution clause ]

clause de répartition proportionnelle [ clause de distribution du pro-rata ]


F.P.A. clause | free of particular average clause

clause F.P.A. | clause franc d'avarie particulière


G.A. clause | general average clause

clause d'avaries communes


coinsurance clause | coinsurance | average clause

règle proportionnelle


Disease with characteristics of the adult-onset (average age 40 years) of truncal ataxia, gait disturbance and gaze-evoked nystagmus. The disease is slowly progressive with dysarthria and limb ataxia following. Additional manifestations include diplo

ataxie spinocérébelleuse type 38
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
25. Calls on the Commission to prepare draft contract templates and guidelines including an indicative list of abusive clauses in order to create a reference for competent authorities and companies in their contracting activities; calls on the Member States to increase their cooperation on the information exchange mechanism with regard to intergovernmental agreements (IGAs) with third countries in the field of energy, in order to increase transparency and leverage their negotiating power vis-à-vis third countries, thereby securing more affordable energy for European consumers; furthermore urges the Commission to continue publishing qua ...[+++]

25. invite la Commission à préparer des projets de modèles de contrats et d'orientations, notamment une liste indicative des clauses abusives, dans le but de fournir aux autorités compétentes et aux entreprises une référence lors de leurs procédures de conclusion de contrats; invite les États membres à coopérer davantage sur le mécanisme d'échange d'informations en ce qui concerne les accords intergouvernementaux conclus avec des pays tiers dans le domaine de l'énergie, de manière à accroître la transparence et à faire jouer leur pou ...[+++]


23. Calls on the Commission to prepare draft contract templates and guidelines including an indicative list of abusive clauses in order to create a reference for competent authorities and companies in their contracting activities; calls on the Member States to increase their cooperation on the information exchange mechanism with regard to intergovernmental agreements (IGAs) with third countries in the field of energy, in order to increase transparency and leverage their negotiating power vis-à-vis third countries, thereby securing more affordable energy for European consumers; furthermore urges the Commission to continue publishing qua ...[+++]

23. invite la Commission à préparer des projets de modèles de contrats et d'orientations, notamment une liste indicative des clauses abusives, dans le but de fournir aux autorités compétentes et aux entreprises une référence lors de leurs procédures de conclusion de contrats; invite les États membres à coopérer davantage sur le mécanisme d'échange d'informations en ce qui concerne les accords intergouvernementaux conclus avec des pays tiers dans le domaine de l'énergie, de manière à accroître la transparence et à faire jouer leur pou ...[+++]


(2) General average losses, general average contributions, salvage charges, and expenses incurred for the purpose of averting or diminishing a loss by a peril not insured against are not recoverable under a sue and labour clause.

(2) L’avarie commune, la contribution d’avarie commune, les frais de sauvetage et les dépenses engagés en vue d’éviter ou d’atténuer la perte due à un péril non assuré ne donnent pas lieu à indemnisation aux termes de la clause sur les mesures conservatoires et préventives.


(B) calculated to the nearest quarter of one per cent above the average yield described in clause (A), where that average yield contains a fraction other than a multiple of one-quarter,

(B) calculé à un quart pour cent près au dessus du rendement moyen décrit dans la disposition (A), lorsque le rendement moyen contient une fraction autre qu'un multiple de un quart,


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(2) General average losses, general average contributions, salvage charges, and expenses incurred for the purpose of averting or diminishing a loss by a peril not insured against are not recoverable under a sue and labour clause.

(2) L’avarie commune, la contribution d’avarie commune, les frais de sauvetage et les dépenses engagés en vue d’éviter ou d’atténuer la perte due à un péril non assuré ne donnent pas lieu à indemnisation aux termes de la clause sur les mesures conservatoires et préventives.


4. Notes that the e-retailer places the order with the deliverer, and should therefore take responsibility for information on the conditions for parcel delivery, based on the various options it offers, such as price, average delivery times, delivery guarantees and tracking and return possibilities; calls in this respect for better information and transparency standards, notably through the proper enforcement of Directive 2011/83/EU on consumer rights, and in particular the clauses therein relating to distance contracts which lay down ...[+++]

4. constate que le donneur d'ordre au livreur est le commerçant en ligne, qui doit donc prendre la responsabilité de l'information sur les conditions de livraison des colis selon les différentes options qu'il propose, telles que le prix, le délai moyen ou garanti d'acheminement, et les possibilités de suivi et de prise en charge des retours; demande à cet égard de meilleures normes en matière d'information et de transparence, notamment par la bonne application de la directive 2011/83/UE relative aux droits des consommateurs, et en particulier ses dispositions concernant les contrats à distance qui définissent les responsabilités des com ...[+++]


If the concession does not include an indexation clause, the updated value shall be calculated taking into account the average inflation in the Member State of the contracting authority or of the contracting entity.

Si la concession ne comporte pas de clause d'indexation, le montant actualisé est calculé en tenant compte de l'inflation moyenne dans l'État membre du pouvoir adjudicateur ou de l'entité adjudicatrice.


The automatic exemption clause encourages employers to abolish fixed and regulated working times, while the twelve month averaging clause adds an additional blow to the permanency of work.

La clause d’exemption automatique encourage les employeurs à abolir les temps de travail fixés et réglementés, tandis que le calcul sur douze mois en moyenne est un coup supplémentaire porté au caractère permanent du travail.


On November 3, 2009, during clause-by-clause consideration of the bill the member for Chambly—Borduas moved an amendment to clause 5 of Bill C-280 to increase the weekly benefits payable to a claimant from 55% of the average weekly insurable earnings to 60% of the average weekly insurable earnings.

Le 3 novembre 2009, dans le cadre de l'étude article par article du projet de loi, le député de Chambly—Borduas a proposé un amendement à l'article 5 du projet de loi C-280 en vue de faire passer les prestations hebdomadaires du prestataire de 55 à 60 p. 100 de sa rémunération hebdomadaire moyenne.


For this reason, the Commission has come to the conclusion that two aspects of the intervention procedures must be discontinued, namely: . the clause stipulating that the buying-in price must not be below the market price in the Member State having the highest price, and . the clause stipulating that the buying-in price must be equal to the average price plus 2.5%.

C'est pourquoi la Commission a conclu que deux éléments relatifs aux modalités de l'intervention doivent être supprimées, à savoir : . la clause "prix d'achat non inférieur au prix du marché dans l'Etat membre ayant le prix le plus élevé" et . la clause "prix d'achat égal au prix moyen majoré de 2,5 %".




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Date index: 2022-07-16
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