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An Act to Regulate Dangerous Goods and Hazardous Wastes
Dangerous Goods and Hazardous Wastes Management Act
Dangerous waste inspector
Dispose of dangerous waste
Dispose of hazardous waste
Get rid of hazardous waste
Hazardous waste inspector
Load and unload dangerous goods vehicles
Procedure for monitoring shipments of dangerous waste
Procedure for monitoring shipments of hazardous waste
Remove hazardous waste
Unload dangerous goods vehicles

Traduction de «danger waste » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dispose of dangerous waste | get rid of hazardous waste | dispose of hazardous waste | remove hazardous waste

éliminer des déchets dangereux


dangerous waste inspector [ hazardous waste inspector ]

inspecteur de déchets dangereux [ inspectrice de déchets dangereux ]


procedure for monitoring shipments of dangerous waste | procedure for monitoring shipments of hazardous waste

procédure de suivi des transferts de déchets dangereux


Regional Workshop on Management of Dangerous Wastes in Latin America the Caribbean

Séminaire régional sur la gestion des déchets dangereux en Amérique latine et dans les Caraïbes


Convention concerning the control of the deliberate discharge of particularly dangerous waste in all the seas of the world

Convention qui concerne le contrôle du déversement volontaire de déchets particulièrement dangereux dans l'ensemble des mers du globe


Committee for the Adaptation to Technical Progress of the Directives on Toxic and Dangerous Waste

Comité pour l'adaptation au progrès technique - déchets toxiques et dangereux


Dangerous Goods and Hazardous Wastes Management Act [ An Act to Regulate Dangerous Goods and Hazardous Wastes ]

Dangerous Goods and Hazardous Wastes Management Act [ An Act to Regulate Dangerous Goods and Hazardous Wastes ]


Definition: The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger.

Définition: La plupart des comportements compulsifs concernent la propreté (en particulier le lavage des mains), des vérifications répétées pour éviter la survenue d'une situation qui pourrait devenir dangereuse, ou un souci excessif de l'ordre et du rangement. Le comportement du sujet est sous-tendu par une crainte consistant habituellement dans l'appréhension d'un danger, encouru ou provoqué par le sujet et l'activité rituelle constitue un moyen inefficace ou symbolique pour écarter ce danger.


compose emergency instructions for handling of dangerous goods | supply written instructions on emergency handling of dangerous goods | provide written instructions on how to handle dangerous goods in an emergency | write emergency instructions for handling of dangerous goods

rédiger des instructions d'urgence pour la manutention de marchandises dangereuses


load and unload dangerous goods vehicles | unload dangerous goods vehicles | assemble, load and unload dangerous goods vehicles | prepare, load and unload dangerous goods vehicles

préparer, charger et décharger des véhicules de transport de marchandises dangereuses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Safe decommissioning is a long road and the EU must support Lithuania at every step of the way. This should include comprehensive support – the management of radioactive waste and dangerous waste.

Le démantèlement sûr est un long processus et l’UE doit soutenir la Lituanie à chaque étape, en apportant une aide globale, qui porte sur la gestion des déchets radioactifs et des déchets dangereux.


In particular, the decree in question does away with the distinction between waste which can be accepted at non-dangerous waste tips and that which cannot, which in practice means that waste, including toxic waste, can be delivered to sites to which it should not. It classifies sites at which waste awaiting treatment is stored for over a year (and even over 3 years) as ‘waste facilities’, when these are quite simply tips. It permits the construction of waste tips without geological barriers, or with geological barriers that fail to meet the relevant standards, and allows the practice of the mixing and dilution of waste.

En particulier le décret en question tend à abolir la distinction entre les déchets éligibles ou non dans une décharge destinée à recevoir des déchets non dangereux, ce qui permet en pratique d'affecter des déchets même toxiques à des sites où ils ne seraient pas autorisés; il classe sous "installations" les sites où les déchets en attente de traitement sont stockés pendant plus d'un an (voire plus de trois ans), alors qu'il s'agit de décharges de fait; il autorise également de construire des décharges sans ériger de barrières géolo ...[+++]


In particular, the decree in question does away with the distinction between waste which can be accepted at non-dangerous waste tips and that which cannot, which in practice means that waste, including toxic waste, can be delivered to sites to which it should not. It classifies sites at which waste awaiting treatment is stored for over a year (and even over 3 years) as ‘waste facilities’, when these are quite simply tips. It permits the construction of waste tips without geological barriers, or with geological barriers that fail to meet the relevant standards, and allows the practice of the mixing and dilution of waste.

En particulier le décret en question tend à abolir la distinction entre les déchets éligibles ou non dans une décharge destinée à recevoir des déchets non dangereux, ce qui permet en pratique d'affecter des déchets même toxiques à des sites où ils ne seraient pas autorisés; il classe sous "installations" les sites où les déchets en attente de traitement sont stockés pendant plus d'un an (voire plus de trois ans), alors qu'il s'agit de décharges de fait; il autorise également de construire des décharges sans ériger de barrières géolo ...[+++]


Judgment in Case C-387/97 Commission v Greece of 4 July 2000: The ECJ imposed on Greece a periodic penalty payment of EUR 20 000 for each day of delay in implementing the measures necessary to comply with a 1992 judgment because Greece had failed to take the measures necessary to ensure that waste is disposed of in the area of Chania without endangering human health and without harming the environment in accordance with Article 4 of Council Directive 75/442/EEC of 15 July 1975 on waste; and had failed to draw up for that area plans for the disposal of waste, pursuant to Article 6 of Directive 75/442, and of toxic and ...[+++]

Arrêt du 4 juillet 2000 dans l'affaire C-387/97, Commission contre Grèce: La Cour de justice a infligé à la Grèce le paiement d'une astreinte de 20 000 euros par jour de retard dans la mise en oeuvre des mesures nécessaires pour se conformer à un arrêt de 1992; la Grèce avait omis de prendre les dispositions requises pour éliminer les déchets dans la région de La Canée sans mettre en danger la santé de l'homme et sans porter préjudice à l'environnement, conformément à l'article 4 de la directive 75/442/CEE du Conseil du 15 juillet 1975 relative aux déchets; la Grèce avait en outre omis d'établir des plans pour l'élimination des déchets ...[+++]


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In its first judgement against Greece dated 7 April 1992, the ECJ declared that, "by failing to take the necessary measures to ensure that in the area of Chania waste and dangerous waste are disposed of without endangering human health and without harming the environment, and by failing to draw up for that area plans for the disposal of waste and of toxic and dangerous waste, Greece has failed to fulfil its obligations under Articles 4 and 6 of Directive 75/442/EEC on waste and Articles 5 and 12 of Directive 78/319/EEC on toxic and dangerous waste ...[+++]

Dans son premier arrêt rendu contre la Grèce le 7 avril 1992, le Cour de Justice avait indiqué que, "en n'ayant pas pris les mesures nécessaires pour assurer que dans la région de La Canée les déchets et les déchets toxiques et dangereux sont éliminés sans mettre en danger la santé de l'homme et sans porter préjudice à l'environnement, et en n'établissant pas pour cette région des plans ou des programmes pour l'élimination des déchets toxiques et dangereux, la République hellénique a manqué aux obligations qui lui incombent en vertu des articles 4 et 5 de la directive 75/442/CEE relative aux déchets et des articles 5 et 12 de la directiv ...[+++]


I find the maximum standard of 40% excessive, but I should like more especially to stress, just briefly, the fact that the increasingly widespread use of dangerous waste in coincineration units is liable to lead us to accept the production of this type of waste, with a particularly high risk of hearing, tomorrow, that serious investment has been made with a view to constructing coincineration units. They therefore now have to be made to run profitably, leading to an increase in the volume of dangerous substances transported, with all the risks that this entails.

Je crois que la norme, fixée à 40 % maximum, est trop élevée, mais je veux surtout, en quelques instants, insister sur le fait que la généralisation de l'exploitation des déchets dangereux en coïncinération risque de nous conduire à nous accommoder de la production de tels déchets, et le risque est en effet particulièrement grand d'entendre demain que des investissements ont été réalisés en vue de construire des coïncinérateurs qu'il nous faut maintenant rentabiliser, ce qui conduira à multiplier le volume des transports de matières dangereuses, avec tous les risques que cela comporte.


– (FR) Mr President, Commissioner, we feel that this directive is far from satisfactory because it involves a combination of two texts, one on the incineration of dangerous waste and the other on the incineration of non-dangerous waste.

- Monsieur le Président, Madame la Commissaire, cette directive ne nous satisfait guère puisqu'elle entraîne la fusion de deux textes relatifs l'un à l'incinération des déchets dangereux et l'autre à l'incinération des déchets non dangereux.


The Directive will chiefly cover all waste not yet within the scope of Directive 94/67/EC, i.e. non-dangerous waste, non-municipal waste (e.g. tyres/sewage sludge/hospital waste), but also some dangerous waste not yet covered (used oils and solvents).

La directive couvrira essentiellement tous les déchets ne relevant pas encore du champ d'application de la directive 94/67/CE, c'est-à-dire les déchets non dangereux, les déchets non municipaux (p.ex. pneus/boues d'épuration/déchets hospitaliers), mais également certains déchets dangereux pas encore couverts (huiles et solvants usagés).


Tighter controls on the disposal of dangerous wastes within industrialised countries could lead the waste industry to dispose of dangerous waste products in other parts of the world, and especially in developing countries.

Le renforcement des controles exerces sur l'elimination des dechets dangereux dans les pays industrialises pourrait conduire l'industrie des dechets a eliminer les dechets dangereux dans d'autres parties du monde et notamment dans les pays en voie de developpement.


The European Commission has accordingly proposed Community legislation (1) which would ensure: (i) That the importing country, including a country of transit, has given its agreement to receive a consignment of dangerous wastes before the waste is exported from the Community (ii) That the importing country has the equipment and capability for eliminating the waste.

En consequence, la Commission europeenne a propose un texte communautaire (1) qui assurerait: (i) que l'Etat importateur, et le cas echeant l'Etat de transit, ont marque leur accord a la reception d'un lot de dechets dangereux avant que les dechets ne soient exportes hors de la Communaute, (ii) que l'Etat importateur possede la capacite et la competence pour eliminer correctement ces dechets.




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'danger waste' ->

Date index: 2021-07-11
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