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Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad debt provision
Bad debt reserve
Borrowing capacity
Cancellation of a debt
Condonation of a debt
Debt
Debt Recording Management System
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt forgiveness
Debt of record
Debt ratio
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt swap
Debt to assets ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-debt swap
Debt-for-debt swap
Debt-servicing capacity
Debt-to-assets ratio
External debt
Forgiveness of a debt
Government debt
Indebtedness
International debt
National debt
Par debt swap
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Public debt
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Reserve for bad debts
Total debt to total capital ratio

Traduction de «debt record » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Debt Recording Management System [ Commonwealth Secretariat Dept Recording Management System ]

Système du Secrétariat du Commonwealth pour la comptabilisation de la dette extérieure [ Système de comptabilisation de la dette extérieure ]




public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


debt swap | debt-debt swap | debt-for-debt swap | par debt swap

swap de dettes | swap sur les dettes


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As a counterpart, government will incur as new debt recorded at the same time of the expenditure.

En contrepartie, l'État contractera une nouvelle dette enregistrée au même moment que la dépense.


However, the expenditure and the related debt can be recorded either on or off government balance sheet, that is, either with or without a direct impact on government deficit and debt.

Toutefois, la dépense et la dette correspondante peuvent être inscrites ou non au bilan des administrations publiques, ce qui signifie qu'elles peuvent ou non avoir une incidence directe sur le déficit et la dette de l'État.


The possibility of off balance sheet recording can make the use of EPCs more attractive, allowing governments to invest in energy savings while complying with the debt and deficit thresholds established in the Maastricht Treaty.

La possibilité d'un enregistrement hors bilan peut rendre l'utilisation de CPE plus attrayante, car elle permet aux administrations publiques d'investir dans les économies d'énergie tout en respectant les seuils de déficit et de dette établis par le traité de Maastricht.


Hungary (15%), Italy and Portugal (both 14%) as well as France (11%) also recorded shares of short-term maturity debt above 10%.

La Hongrie (15%), l'Italie et le Portugal (14% chacun) ainsi que la France (11%) ont également affiché des proportions de dette publique à court terme supérieures à 10%.


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The Celtic Tiger, which was solely responsible for its own growth, with an atypical tax system, minimal banking regulation and an investment code unlike that of any other country in the European Union, is today witnessing a collapse of its property bubble, household debt, record unemployment and a crippled banking sector.

Ce tigre celtique, qui a construit sa croissance en solitaire, avec une fiscalité atypique, une régulation bancaire a minima, un code d’investissement sans équivalent dans aucun autre pays de l’Union, se retrouve aujourd’hui avec un effondrement de sa bulle immobilière, des foyers endettés, un chômage record et des banques étranglées.


– (FR) The cause of the sovereign debt crisis is speculation on the indebtedness of Member States that have come to the rescue of the banking sector, which is directly responsible for the profound crisis we are experiencing. The banking sector has shirked all its responsibilities, especially its financial responsibilities, and is making record profits, while European taxpayers and workers are being asked to tighten their belts.

La crise de la dette souveraine, c’est la spéculation sur l’endettement des États venus au secours du secteur bancaire, secteur directement à l’origine de la crise profonde que nous vivons, qui n’a pris aucune de ses responsabilités, surtout pas financière, mais engrange des bénéfices records tandis que les contribuables et travailleurs européens sont priés de se serrer la ceinture.


For the purposes of specific risk, the institution must record a synthetic long position in an obligation of the reference entity, unless the derivative is rated externally and meets the conditions for a qualifying debt item, in which case a long position in the derivative is recorded.

Aux fins du traitement du risque spécifique, l'établissement doit enregistrer une position longue synthétique sur une créance détenue sur l'entité de référence, sauf si le dérivé bénéficie d'une notation externe et remplit les conditions pour être considéré comme titre de créance éligible, auquel cas une position longue est enregistrée pour le dérivé.


7. Highlights the need, in this context, to adapt the current HIPC initiative to meet the requirements of eligible countries which have not yet reached the decision point due to extreme political instability, and to provide more flexibility in other respects as well, such as the duration of the "track record period", the content of both "track record" and interim poverty reduction strategy papers, and the allocation of debt relief during the interim period;

7. met l'accent sur la nécessité, dans ce contexte, d'adapter l'initiative PTTE actuelle pour répondre aux exigences des pays éligibles qui n'ont pas encore atteint le point de décision en raison d'une instabilité politique extrême, et de prévoir une plus grande souplesse dans d'autres domaines également, tels que la durée de la "période d'examen des résultats", le contenu de "ces résultats" ainsi que des documents de stratégie intérimaires pour la réduction de la pauvreté, et l'octroi de l'allègement de la dette pendant la période in ...[+++]


8. Welcomes, in this context, the postponement of the deadline imposed by the HIPC initiative's sunset clause to the end of 2006, which provides an opportunity for some eligible post-conflict countries to build the necessary track record to enter the initiative; calls for additional debt relief focused on reconciliation and infrastructure rehabilitation for these countries, in order to reduce the likelihood of further conflicts;

8. se félicite, dans ce contexte, du report du terme imposé par la clause de limitation dans le temps de l'Initiative PPTE à la fin 2006, ce qui offre la possibilité à certains pays éligibles qui sortent d'un conflit, de réunir les documents nécessaires pour participer à l'initiative; demande un allègement supplémentaire de la dette centré sur la réconciliation et la réhabilitation des infrastructures pour ces pays, en vue de réduire la probabilité de futurs conflits;


– (EL) Mr President, so as to appease the Commissioner and the other honourable Members, may I state for the record that I am not a fan of deficits, of increasing public debt or of inflation. However, that is not the issue. Are we forecasting a slump, yes or no?

- (EL) Monsieur le Président, pour rassurer le commissaire et les autres collègues, je ne suis partisan, je le déclare, ni des déficits, ni de l’augmentation de la dette publique, ni de l’inflation. Mais la question dont nous débattons n’est pas là.


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