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Change speed
DTUL
Deflecting coil
Deflection coil
Deflection speed
Deflection temperature under load
Deflector coil
Design wing flap deflected speed
Driving speed
Droop
Fully adjustable speed drive
Heat deflection temperature
Heat deflection temperature under load
Heat distortion temperature
Infinitely variable speed transmission
Load deflection
Magnetic deflecting coil
Maximum speed
Minimum speed
Speed control
Speed limit
Speed limitation
Speed-change
Speed-change mecanism
Speed-change mechanism
Speed-changing device
Speed-changing mechanism
Static behavior
Static deflection
Static load deflection
Stepless drive
Sternum deflection speed
Tachograph
Vari-speed drive
Variable gear
Variable speed drive
Variable speed gear
Variable speed transmission
Variable speed unit
Variable transmission
Variable-speed drive

Traduction de «deflection speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sternum deflection speed

vitesse d'écrasement du sternum




design wing flap deflected speed (Vf)

vitesse volets sortis calculée Vf


deflection coil [ deflecting coil | deflector coil | magnetic deflecting coil ]

bobine de balayage [ bobine de déviation | bobine de déflexion | bobine déviatrice magnétique | bobine de déviation magnétique ]


droop | static deflection | static behavior | static load deflection | load deflection

flexion en charge | flexion sous charge


deflection temperature under load [ DTUL | heat deflection temperature under load | heat deflection temperature | heat distortion temperature ]

température de fléchissement sous charge [ température de déformation à chaud ]


speed control [ maximum speed | minimum speed | speed limit | tachograph | Driving speed(STW) | speed limitation(UNBIS) ]

réglementation de la vitesse [ limitation de vitesse | tachygraphe | vitesse maximale | vitesse minimale ]


change speed | speed-change | speed-change mechanism | speed-changing mechanism | variable gear | variable speed transmission | variable transmission | variable-speed drive

changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | mécanisme de changement de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable | transmission à variation de vitesse


speed-changing mechanism | speed-change mecanism | speed-change | change speed | variable speed transmission | variable-speed drive | variable gear | speed-changing device | variable transmission

mécanisme de changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | changement de vitesse | transmission à variation de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable


infinitely variable speed transmission | fully adjustable speed drive | stepless drive | vari-speed drive | variable speed unit | variable speed drive | variable-speed drive | variable speed gear

variateur de vitesse | mécanisme de changement de vitesse à variation continue | mécanisme à variation continue | transmission à variation continue de la vitesse | commande à réglage progressif | variateur | transmission à vitesse variable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(c) where the steering gear is provided with power assistance gear (power assistance gear supplementing a manual main steering gear) it must be possible to achieve an average rate of 3° per second of rudder deflection through the arc 30° on either side of the neutral position of the rudder when it is fully immersed and with the vessel at full speed.

c) si l'installation de gouverne est pourvue d'une installation d'assistance de gouverne (installation d'assistance complémentaire à une installation de gouverne principale manuelle), il faut que, à enfoncement maximal du gouvernail et à pleine vitesse du bateau, une vitesse angulaire moyenne de 3 degrés par seconde du gouvernail puisse être atteinte sur le champ de rotation limité à 30 degrés de part et d'autre de la position neutre de gouvernail;


(b) where the steering gear is fully powered, it must be possible to obtain an average rate of 4° of rudder deflection per second through the entire rudder arc when the rudder is fully immersed and with the vessel at full speed;

b) si l'installation de gouverne est pourvue d'une commande motorisée, il faut que, à enfoncement maximal du gouvernail et à pleine vitesse du bateau, une vitesse angulaire moyenne de 4 degrés par seconde du gouvernail puisse être atteinte sur la totalité du champ de rotation possible de celui-ci;


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