Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Body under public law
Departmental Secretariat
Departmental Secretariat - Priority Correspondence
Departmental Secretariat Directorate
Departmental secretariat
Departmental staff of a minister
Departmentalization
Departmentation
Minister
NDPB
Non-departmental public body
Public body
Public institution
Public law institutions
Quango
Quasi-autonomous non-governmental organisation
Quasi-autonomous non-governmental organization
SIECA
UN Secretariat
United Nations Secretariat

Traduction de «departmental secretariat » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Departmental Secretariat

Secrétariat général de Direction


departmental secretariat

secrétariat général technique


Departmental Secretariat - Priority Correspondence

Secrétariat du Ministère - Correspondance prioritaire


Departmental Secretariat Directorate

Direction du Secrétariat du Ministère




UN Secretariat [ United Nations Secretariat ]

Secrétariat de l'ONU [ Secrétariat des Nations unies ]


Permanent Secretariat of the General Treaty for Central American Integration | Permanent Secretariat of the General Treaty on Central American Economic Integration | SIECA [Abbr.]

Secrétariat permanent du Traité général d'intégration économique de l'Amérique centrale | SIECA [Abbr.]


public institution [ body under public law | NDPB | non-departmental public body | public body | Quango | quasi-autonomous non-governmental organisation | quasi-autonomous non-governmental organization | Public law institutions(ECLAS) ]

établissement public [ organisme de droit public | organisme public | organisme public autonome ]


minister [ departmental staff of a minister ]

ministre [ cabinet du ministre ]


departmentalization | departmentation

départementalisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Taking part in inter-departmental working groups (IT projects, Rules of Procedure, Parliamentary Project Portfolio) and training measures aimed at Members and their assistants, political group staff and the relevant staff of the Secretariat.

Participer à des groupes de travail inter-service (projets informatiques, règlement, «Parliamentary Project Portfolio») ainsi qu’à des actions de formation visant les députés et leurs assistants, les groupes politiques et le personnel concerné du Secrétariat général.


John Oliver, Director General, Departmental Secretariat and Policy Coordination.

John Oliver, directeur général, Secrétariat du ministère et Coordination des politiques.


John Oliver, Director General, Departmental Secretariat and Policy Coordination.

John Oliver, directeur général, Secrétariat du ministère et Coordination des politiques.


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, Strategic Direction and Common Service Delivery; (b) what are the total reductions for full-time ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gouvernance, Orientations stratégiques et Prestation de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Considers that, despite the progress made by setting up an inter-departmental working party at the Commission (the Inter-Service Group on Forestry), it is essential for the coordination between the various Directorates-General concerned with forestry issues to be further improved; proposes that, in addition to the existing horizontal integration of the Commission departments responsible for forestry issues, consideration should be given to vertical integration over all levels of work of Commission departments, with a basis in the Secretariat; suggests that a s ...[+++]

9. considère que, malgré les progrès réalisés grâce à la mise en place, par la Commission, d'un groupe de travail interservices sur les forêts, il s'avère indispensable d'améliorer encore la coordination entre les différentes directions générales responsables des questions forestières; propose, en dehors de l'intégration jusqu'alors horizontale des services de la Commission compétents en matière sylvicole, d'envisager une intégration verticale englobant tous les domaines d'activité des services de la Commission avec un ancrage au Secrétariat général; propose à cet effet la désignation, au sein du secrétariat général de la Commission, d ...[+++]


9. Considers that, despite the progress made by setting up an inter-departmental working party at the Commission (the Inter-Service Group on Forestry), it is essential for the coordination between the various Directorates-General concerned with forestry issues to be further improved; proposes that, in addition to the existing horizontal integration of the Commission departments responsible for forestry issues, consideration should be given to vertical integration over all levels of work of Commission departments, with a basis in the Secretariat; suggests that a s ...[+++]

9. considère que, malgré les progrès réalisés grâce à la mise en place, par la Commission, d'un groupe de travail interservices sur les forêts, il s'avère indispensable d'améliorer encore la coordination entre les différentes directions générales responsables des questions forestières; propose, en dehors de l'intégration jusqu'alors horizontale des services de la Commission compétents en matière sylvicole, d'envisager une intégration verticale englobant tous les domaines d'activité des services de la Commission avec un ancrage au Secrétariat général; propose à cet effet la désignation, au sein du secrétariat général de la Commission, d ...[+++]


Head of Secretariat, cross-departmental planning and auditing tasks, financial audit and major examinations of, in particular the Ministry of Social Affairs, the Ministry of the Interior and the Ministry of Environment.

Chef du secrétariat, planification interdépartementale et missions de contrôle, contrôle financier et vérifications, notamment le ministère des affaires sociales, le ministère de l’intérieur et le ministère de l’environnement.


They are: a sustained departmental capacity to support legislative obligations; a stable and reliable source of privacy expertise for departmental staff and to be in compliance with the Treasury Board Secretariat policy requirements; better informed departmental staff to improve results and reduce stress and anxiety; better support and assistance to departmental officials with ATIP requirements; address key recommendations made by the Office of the Information Commissioner over the years; discontinue the long-term use of ATIP con ...[+++]

Les voici: une capacité ministérielle soutenue pour le respect des exigences législatives; un réseau stable et fiable de spécialistes en matière de protection des renseignements personnels au sein du ministère qui soit conforme aux exigences de la politique du Conseil du Trésor; un personnel ministériel mieux informé afin d'obtenir de meilleurs résultats et de réduire le stress et l'anxiété; un meilleur soutien aux agents ministériels en ce qui concerne les exigences en matière d'accès; s'occuper des recommandations clés formulées par le Commissariat à l'information au fil des années; cesser de recourir aux services à long terme de ...[+++]


John Oliver, Director General, Departmental Secretariat and Policy Coordination, Veterans Affairs Canada: I thank you for the opportunity to speak on Division 50 of this bill, which, as the chair indicated, has two amendments to the Canadian Forces Members and Veterans Re-establishment and Compensation Act, more commonly known as the New Veterans Charter, which was enacted in 2006.

John Oliver, directeur général, Secrétariat du ministère et Coordination des politiques, Anciens Combattants Canada : Je vous remercie de me donner l'occasion de parler de la section 50 du projet de loi qui, comme l'a indiqué le président, comporte deux modifications à la Loi sur les mesures de réinsertion et d'indemnisation des militaires et vétérans des Forces canadiennes, mieux connue sous le nom de nouvelle Charte des anciens combattants, qui est entrée en vigueur en 2006.


w