Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Above aerodrome elevation
Above aerodrome level
Act to ensure hazards do not endanger aerodrome safety
Address potential aerodrome hazards
Address potential hazards to aerodrome
Aerodrome Minimum Lighting Order
Aerodrome elevation
Airport altitude
Airport elevation
Deal with aerodrome hazards
Directions guiding aerodrome operations
Directions on aerodrome operations
Diversion aerodrome
Diversion canal
Diversion channel
Diversion of brook
Diversion of creek
Diversion tunnel
Field elevation
Instructions of aerodrome operations
Instructions on aerodrome operations
Maintain aerodrome apparatus
Maintain aerodrome equipment
Order respecting minimum lighting at aerodromes
Perform maintenance activities on aerodrome equipment
Stream diversion

Traduction de «diversion aerodrome » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


act to ensure hazards do not endanger aerodrome safety | address potential hazards to aerodrome | address potential aerodrome hazards | deal with aerodrome hazards

faire face aux dangers potentiels d'un aérodrome


ensure functionality of aerodrome equipment through maintenance checks | maintain aerodrome apparatus | maintain aerodrome equipment | perform maintenance activities on aerodrome equipment

entretenir les équipements d'un aérodrome


directions guiding aerodrome operations | directions on aerodrome operations | instructions of aerodrome operations | instructions on aerodrome operations

instructions sur les opérations dans un aérodrome


Charcot-Marie-Tooth disease, type 4F (CMT4F) is a demyelinating CMT peripheral sensorimotor polyneuropathy. It is a rare form of CMT4 but the few reported families are from diverse ethnic groups: Lebanese Shiite Muslims, Hispanic North Americans, Nor

maladie de Charcot-Marie-Tooth type 4F


diversion canal | diversion channel | diversion tunnel

dérivation provisoire


diversion of brook | diversion of creek | stream diversion

déplacement de ruisseau | dérivation de ruisseau | déviation du lit d'un ruisseau


aerodrome elevation [ above aerodrome elevation | airport elevation | field elevation | airport altitude | above aerodrome level ]

altitude d'un aérodrome [ altitude d'aérodrome | altitude au-dessus de l'aérodrome ]


A newly described syndrome associated with a variable clinical phenotype including developmental delay, facial dysmorphism, short neck and diverse malformations. Eight cases have been reported to date. The most common facial features include eye anom

syndrome de microdélétion 6p22


Aerodrome Minimum Lighting Order [ Order respecting minimum lighting at aerodromes ]

Ordonnance sur le balisage lumineux minimal des aérodromes [ Ordonnance concernant le balisage lumineux minimal des aérodromes ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) en-route alternate: an alternate aerodrome at which an aircraft would be able to land in the event that a diversion becomes necessary while en route.

aérodrome de dégagement en route”, un aérodrome de dégagement où un aéronef peut atterrir si un déroutement devient nécessaire pendant la phase en route.


(e) the arrival of an aeroplane when the airport is being used for a diversion or as an alternate aerodrome; or

e) l’arrivée d’un avion lorsque l’aéroport est utilisé pour le déroutement du vol ou comme aérodrome de dégagement;


120 minutes at one-engine-inoperative (OEI) cruising speed for aeroplanes capable of continuing the flight to an aerodrome with the critical engine(s) becoming inoperative at any point along the route or planned diversion routes; or

à 120 minutes de vol à la vitesse de croisière avec un moteur en panne (OEI) pour les avions capables de poursuivre leur vol jusqu’à un aérodrome avec une panne du ou des moteurs critiques en un point quelconque de la route ou des déroutements planifiés; ou


Proposed sections 4.76 to 4.78 authorize the Minister (or a delegate, who can be any officer in the Department of Transport) to issue such directions in immediate threat situations, including directions respecting the evacuation of aircraft and aerodromes or other aviation facilities (or parts of them), the diversion of aircraft to alternative landing sites, and the movement of aircraft or persons at aerodromes or other aviation facilities.

S’il existe un danger immédiat, les articles proposés 4.76 à 4.78 autorisent le ministre (ou une personne qu’il désigne et qui peut être n’importe quel fonctionnaire du ministère des Transports), à donner des directives prévoyant notamment l’évacuation de tout ou partie d’aéronefs, d’aérodromes ou d’installations aéronautiques; le déroutement d’aéronefs vers un lieu d’atterrissage déterminé; le déplacement des personnes ou le mouvement des aéronefs dans les aérodromes ou autres installations aéronautiques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Proposed sections 4.76 to 4.78 authorize the Minister (or a delegate, who can be any officer in the Department of Transport) to issue such directions in immediate threat situations, including directions respecting the evacuation of aircraft and aerodromes or other aviation facilities (or parts of them), the diversion of aircraft to alternative landing sites, and the movement of aircraft or persons at aerodromes or other aviation facilities.

S’il existe un danger immédiat, les articles proposés 4.76 à 4.78 autorisent le ministre (ou une personne qu’il désigne et qui peut être n’importe quel fonctionnaire du ministère des Transports), à donner des directives prévoyant notamment l’évacuation de tout ou partie d’aéronefs, d’aérodromes ou d’installations aéronautiques; le déroutement d’aéronefs vers un lieu d’atterrissage déterminé; le déplacement des personnes ou le mouvement des aéronefs dans les aérodromes ou autres installations aéronautiques.


If, as a result of an in-flight fuel check, the expected fuel remaining on arrival at the destination is less than the required alternate fuel plus final reserve fuel, the commander must take into account the traffic and the operational conditions prevailing at the destination aerodrome, along the diversion route to an alternate aerodrome and at the destination alternate aerodrome, when deciding to proceed to the destination aerodrome or to divert, so as to land with not less than final reserve fuel.

Si le suivi en vol du carburant montre que le carburant estimé restant à l'arrivée à destination est inférieur à la somme du carburant nécessaire pour le dégagement et de la réserve finale, le commandant de bord doit prendre en compte le trafic ainsi que les conditions régnant sur l'aérodrome de destination, sur le déroutement vers un aérodrome de dégagement et sur l'aérodrome de dégagement à destination avant de décider la poursuite vers la destination ou de dégager ou se dérouter de manière à se poser avec au moins la réserve finale.


(c) If, as a result of an in-flight fuel check on a flight to an isolated destination aerodrome, the expected fuel remaining at the point of last possible diversion is less than the sum of:

(c) Si le suivi en vol du carburant montre que le carburant estimé restant au dernier point possible pour le déroutement est inférieur à la somme de :


(a) An operator shall ensure that the aeroplane will, in the meteorological conditions expected for the flight, in the event of any one engine becoming inoperative at any point on its route or on any planned diversion therefrom and with the other engine or engines operating within the maximum continuous power conditions specified, be capable of continuing the flight from the cruising altitude to an aerodrome where a landing can be made in accordance with OPS 1.595 or OPS 1.600 as appropriate, clearing obstacles within 9·3 km (5 nm) ei ...[+++]

(a) L'exploitant doit s'assurer que l'avion, compte tenu des conditions météorologiques prévues pour le vol, et en cas de panne de l'un quelconque de ses moteurs survenant en un point quelconque de son itinéraire ou sur un quelconque itinéraire de déroutement en route programmé, l'autre (les autres) moteur(s) fonctionnant dans les conditions spécifiées de puissance maximale continue, peut poursuivre son vol du niveau de croisière jusqu'à un aérodrome où il peut effectuer un atterrissage conformément aux dispositions de l'OPS 1.595 ou 1 ...[+++]


Proposed section 4.76 authorizes the Minister to issue such directions in immediate threat situations, including directions respecting the evacuation of aircraft and aerodromes or other aviation facilities (or parts of them), the diversion of aircraft to alternative landing sites, and the movement of aircraft or persons at aerodromes or other aviation facilities.

Le nouvel article 4.76 autorise le ministre, s’il existe un danger immédiat, à donner des directives prévoyant notamment l’évacuation de tout ou partie d’aéronefs, d’aérodromes ou d’installations aéronautiques; le déroutement d’aéronefs vers un lieu d’atterrissage déterminé; le déplacement des personnes ou le mouvement des aéronefs dans les aérodromes ou autres installations aéronautiques.


Proposed section 4.77 authorizes the Minister to issue such directions in immediate threat situations, including directions respecting the evacuation of aircraft and aerodromes or other aviation facilities (or parts of them), the diversion of aircraft to alternative landing sites, and the movement of aircraft or persons at aerodromes or other aviation facilities.

Le nouvel article 4.77 autorise le ministre, s’il existe un danger immédiat, à donner des directives prévoyant notamment l’évacuation de tout ou partie d’aéronefs, d’aérodromes ou d’installations aéronautiques; le déroutement d’aéronefs vers un lieu d’atterrissage déterminé; le déplacement des personnes ou le mouvement des aéronefs dans les aérodromes ou autres installations aéronautiques.


w