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CSCF
CSD
CSU
Constant rotor speed constant frequency
Constant speed constant frequency
Constant speed drive
Constant speed drive a.c. power fixed frequency system
Constant speed turbine
Constant speed unit
Constant-speed drive
Constant-speed drive unit
Constant-speed electric motor
Constant-speed motor
Constant-speed wind turbine
EAS
Equivalent constant speed
Equivalent stall speed
Fixed speed wind turbine
Propeller governor
Three-bladed constant-speed propeller
Wings-level stall speed

Traduction de «equivalent constant speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
equivalent constant speed

vitesse constante équivalente


constant speed constant frequency [ CSCF | constant rotor speed constant frequency ]

à vitesse et fréquence constantes [ V.F.C. | à vitesse du rotor et fréquence constantes ]


constant speed turbine | constant-speed wind turbine | fixed speed wind turbine

éolienne à vitesse constante | éolienne à vitesse fixe


constant speed unit | constant-speed drive unit | propeller governor | CSD [Abbr.] | CSU [Abbr.]

gulateur de vitesse constante


constant speed drive a.c. power fixed frequency system [ constant speed drive alternating current power fixed frequency system ]

système d'alimentation par alternateur à fréquence et vitesse constantes


constant-speed drive [ CSD,CSD | constant speed drive ]

entraînement à vitesse constante [ CSD | transmission à vitesse constante ]


constant-speed motor | constant-speed electric motor

moteur à vitesse constante


equivalent stall speed | EAS | wings-level stall speed

vitesse de décrochage ailes horizontales | EAS


three-bladed constant-speed propeller

hélice tripale à vitesse constante
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is ascertained that at a constant speed equivalent to v = 60 km/h with the brake(s) released the asymptotic temperature shall not exceed a drum/disc temperature increase of 80 °C, then this residual brake moment is regarded as acceptable.

si, lorsque le véhicule circule à une vitesse constante de v = 60 km/h, freins relâchés, les températures stabilisées des tambours ou des disques n'augmentent pas de plus de 80 °C, le moment résiduel de freinage est considéré comme acceptable.


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