Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Above aerodrome elevation
Above aerodrome level
Act to ensure hazards do not endanger aerodrome safety
Address potential aerodrome hazards
Address potential hazards to aerodrome
Aerodrome elevation
Aerodrome of departure
Aerodrome of intended landing
Airport altitude
Airport elevation
Deal with aerodrome hazards
Departure aerodrome
Destination aerodrome
Directions guiding aerodrome operations
Directions on aerodrome operations
FOS
Field elevation
Final aerodrome
Final average earnings plan
Final average plan
Final offer arbitration
Final offer selection
Final pay plan
Final position arbitration
Final position offer arbitration
Final-average-earnings pension plan
Final-average-earnings plan
Final-offer selection
Final-offer selection compulsory arbitration
Final-pay pension plan
Final-pay plan
Instructions of aerodrome operations
Instructions on aerodrome operations
Last best offer arbitration
Last-offer arbitration
Maintain aerodrome apparatus
Maintain aerodrome equipment
Perform maintenance activities on aerodrome equipment

Traduction de «final aerodrome » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




act to ensure hazards do not endanger aerodrome safety | address potential hazards to aerodrome | address potential aerodrome hazards | deal with aerodrome hazards

faire face aux dangers potentiels d'un aérodrome


directions guiding aerodrome operations | directions on aerodrome operations | instructions of aerodrome operations | instructions on aerodrome operations

instructions sur les opérations dans un aérodrome


ensure functionality of aerodrome equipment through maintenance checks | maintain aerodrome apparatus | maintain aerodrome equipment | perform maintenance activities on aerodrome equipment

entretenir les équipements d'un aérodrome


final-pay pension plan [ final-pay plan | final pay plan | final-average-earnings pension plan | final-average-earnings plan | final average earnings plan | final average plan ]

régime fin de carrière [ régime de retraite fin de carrière | régime derniers salaires | régime de retraite derniers salaires ]


aerodrome of intended landing | destination aerodrome

aérodorme de destination


aerodrome of departure | departure aerodrome

aérodrome de départ


aerodrome elevation [ above aerodrome elevation | airport elevation | field elevation | airport altitude | above aerodrome level ]

altitude d'un aérodrome [ altitude d'aérodrome | altitude au-dessus de l'aérodrome ]


last-offer arbitration | final offer arbitration | final position offer arbitration | final-offer selection compulsory arbitration | final offer selection | final-offer selection | FOS | final position arbitration | last best offer arbitration

arbitrage des propositions finales | APF | arbitrage à choix forcé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services /* COM/2013/0409 final - 2013/0187 (COD) */

Proposition de RÈGLEMENT DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL modifiant le règlement (CE) n° 216/2008 dans le domaine des aérodromes, de la gestion du trafic aérien et des services de navigation aérienne /* COM/2013/0409 final - 2013/0187 (COD) */


Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services.[COM(2013) 409 final of 11.6.2013 - not published in the Official Journal].

Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) no 216/2008 dans le domaine des aérodromes, de la gestion du trafic aérien et des services de navigation aérienne. [COM(2013) 409 final du 11.6.2013 - non publiée au Journal officiel].


When two or more heavier-than-air aircraft are approaching an aerodrome or an operating site for the purpose of landing, aircraft at the higher level shall give way to aircraft at the lower level, but the latter shall not take advantage of this rule to cut in front of another which is in the final stages of an approach to land, or to overtake that aircraft.

Lorsque deux ou plusieurs aérodynes se rapprochent d’un aérodrome ou d’un site d’exploitation afin d’y atterrir, l’aérodyne se trouvant au niveau le plus élevé cède le passage à celui qui se trouve au niveau inférieur, mais ce dernier ne se prévaut pas de cette règle pour se placer devant un autre aérodyne en train d’exécuter les phases finales d’une approche, ou pour le dépasser.


(d) when approaching for a landing, the aircraft enters the aerodrome traffic circuit from a position that will require it to complete two sides of a rectangular circuit before turning onto the final approach path.

d) l’aéronef entre, au cours d’une approche en vue d’un atterrissage, dans le circuit d’aérodrome à une position qui exige que l’aéronef effectue deux étapes d’un circuit rectangulaire avant de s’aligner sur la trajectoire d’approche finale.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services.[COM(2013) 409 final of 11.6.2013 - not published in the Official Journal].

Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) no 216/2008 dans le domaine des aérodromes, de la gestion du trafic aérien et des services de navigation aérienne. [COM(2013) 409 final du 11.6.2013 - non publiée au Journal officiel].


Firstly, aerodrome infrastructure and operations are of crucial importance, since the majority of accidents occur in either the initial or the final phases of a flight. ATM and ANS are equally relevant for aviation safety, especially against the background of rapidly increasing traffic volumes.

Premièrement, les infrastructures de l'aérodrome et l'exploitation de celui-ci revêtent une importance cruciale étant donné que la majorité des accidents se produisent au cours des phases initiale ou finale du vol. La GTA et les SNA sont tout aussi importants pour l'aviation civile, compte tenu notamment de l'augmentation rapide du volume du trafic.


Generally these proposals involve reducing the hours of operation of two airport control towers and five flight service stations; closing eight flight service stations, to be replaced with remote aerodrome advisory services, which is a similar service provided by another flight service station remotely—two of these flight service stations are collocated with towers, and the towers would remain operational; and finally, removing remote aerodrome advisory service from 11 very low-traffic airports.

De façon générale, ces propositions sont les suivantes: la réduction des heures d'exploitation à deux tours de contrôle et à cinq stations d'information de vol; la fermeture de huit stations d'information de vol, qui seront remplacées par un service consultatif télécommandé d'aérodrome — un service semblable dont la prestation est assurée à distance par une autre station d'information de vol. Deux de ces stations d'information de vol sont attenantes à des tours, et ces tours demeureraient en exploitation; et, enfin, l'élimination du service consultatif télécommandé d'aérodrome à 11 aéroports accusant de très faibles volumes de circulat ...[+++]


Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council amending Regulation (EC) No 216/2008 in the field of aerodromes, air traffic management and air navigation services [ COM(2013)409 final of 11.6.2013 - not published in the Official Journal].

Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil modifiant le règlement (CE) no 216/2008 dans le domaine des aérodromes, de la gestion du trafic aérien et des services de navigation aérienne [ COM(2013)409 final du 11.6.2013 - non publiée au Journal officiel].


If, as a result of an in-flight fuel check, the expected fuel remaining on arrival at the destination is less than the required alternate fuel plus final reserve fuel, the commander must take into account the traffic and the operational conditions prevailing at the destination aerodrome, along the diversion route to an alternate aerodrome and at the destination alternate aerodrome, when deciding to proceed to the destination aerodrome or to divert, so as to land with not less than final reserve fuel.

Si le suivi en vol du carburant montre que le carburant estimé restant à l'arrivée à destination est inférieur à la somme du carburant nécessaire pour le dégagement et de la réserve finale, le commandant de bord doit prendre en compte le trafic ainsi que les conditions régnant sur l'aérodrome de destination, sur le déroutement vers un aérodrome de dégagement et sur l'aérodrome de dégagement à destination avant de décider la poursuite vers la destination ou de dégager ou se dérouter de manière à se poser avec au moins la réserve finale ...[+++]


(d) If revalidated within the final 3 calendar months of the validity of the previous route and aerodrome competence qualification, the period of validity shall extend from the date of revalidation until 12 calendar months from the expiry date of that previous route and aerodrome competence qualification.

(d) En cas de renouvellement dans les trois derniers mois calendaires de la période de validité d'une qualification de compétence de route et d'aérodrome antérieure, la période de validité s'étend alors de la date de renouvellement jusqu'à la fin du douzième mois suivant la date d'expiration de la qualification de compétence de route et d'aérodrome antérieure.


w