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Advise colleagues on aspects of tanker operations
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Aerial tanker
Air-tanker
Airborne flying tanker
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Clean oil ship
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Clean petroleum products carrier
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Liquefied natural gas carrier
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Tanker aircraft
Tanker airplane
Tanker shipping
Test artist flying system
Test artist flying systems
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Traduction de «flying tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

entretenir des baudriers de voltige


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

tester les systèmes de voltige d'artistes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(7) Subject to subsection (8), a Category 2 oil tanker, or a Category 3 oil tanker, that is a foreign vessel may operate if the government of the state whose flag the tanker is entitled to fly has allowed it to continue to operate under regulation 20.5 or 20.7 of Annex I to MARPOL.

(7) Sous réserve du paragraphe (8), tout pétrolier de la catégorie 2, ou tout pétrolier de la catégorie 3, qui est un bâtiment étranger peut être exploité, à condition que le gouvernement de l’État sous le pavillon duquel il est habilité à naviguer lui ait permis de se maintenir en exploitation en vertu des règles 20.5 ou 20.7 de l’Annexe I de MARPOL.


(8) An oil tanker that is a foreign vessel may operate if the government of the state whose flag the tanker is entitled to fly has allowed the tanker to continue to operate under regulation 21.5, 21.6.1 or 21.6.2 of Annex I to MARPOL.

(8) Tout pétrolier qui est un bâtiment étranger peut être exploité à condition que le gouvernement de l’État sous le pavillon duquel il est habilité à naviguer lui ait permis de se maintenir en exploitation en vertu des règles 21.5, 21.6.1 ou 21.6.2 de l’Annexe I de MARPOL.


(c) a certificate of compliance certifying that the tanker meets the applicable requirements of Annex II to MARPOL, if the tanker is entitled to fly the flag of a state that is not a party to MARPOL and carries noxious liquid substances in bulk but not dangerous chemicals in bulk;

c) un certificat de conformité attestant que le bâtiment-citerne est conforme aux exigences applicables de l’Annexe II de MARPOL, si celui-ci est habilité à battre le pavillon d’un État qui n’est pas partie à MARPOL et transporte des substances liquides nocives en vrac, mais pas de produits chimiques dangereux en vrac;


The law applies to oil tankers of 5 000 tonnes deadweight and above which fly the flag of an EU member country, or, irrespective of their flag, which enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of an EU country.

Le règlement s’applique aux pétroliers d’un port en lourd égal ou supérieur à 5 000 tonnes qui battent le pavillon d’un État membre ou, quel que soit leur pavillon, entrent dans ou quittent un port ou un terminal en mer ou jettent l’ancre dans une zone relevant de la juridiction d’un État membre.


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Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

Sur cette trame, la Commission Européenne souligne que cette volonté politique ne correspond pas à la possibilité juridique d'une exemption relative à la règle 13 H. Elle propose de modifier le règlement 417/2002 en clarifiant qu'aucun pétrolier transportant des produits pétroliers lourds n'est autorisé à battre le pavillon d'un État membre, sauf s'il s'agit d'un pétrolier à double coque, alignant ainsi le droit communautaire avec la déclaration de la présidence italienne.


As Mr Barrot has just mentioned, it was at a meeting of the International Maritime Organisation that the Italian Presidency of the EU stated, on behalf of the 15 Member States, that the latter would not authorise their tankers to make use of this exemption from Regulation 13H. According to the Commission, it was therefore appropriate to amend the 2002 regulation by doing away with the last exemption to Regulation 13H and, therefore, to ban the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers flying the flag of a Member State ...[+++]

M. le commissaire Jacques Barrot vient de l’évoquer: lors d’une réunion au sein de l’Organisation maritime internationale, la Présidence italienne de l’Union avait déclaré, au nom des quinze États membres, que ceux-ci n’autoriseraient pas leurs navires-citernes à avoir recours à cette exemption à la règle 13 H. Selon la Commission, il convenait donc d’adapter le règlement de 2002 en supprimant la dernière exemption à la règle 13 H et, partant, d’interdire le transport des produits pétroliers lourds dans des pétroliers à simple coque battant pavillon d’un État membre, quelle que soit la juridiction dont relèvent les ports, les terminaux e ...[+++]


3a. No oil tanker carrying heavy grade oil products shall be allowed to fly the flag of a Member State unless such tanker is a double-hull tanker’.

«3 bis. Aucun pétrolier transportant des produits pétroliers lourds n'est autorisé à battre le pavillon d'un État membre, sauf s'il s'agit d'un pétrolier à double coque».


· Exemptions from Regulation 13H (ban on the carriage of heavy grades of oil in single-hull oil tankers). A ship flying the flag of a Member State and operating outside ports or offshore terminals under Community jurisdiction could take advantage of the exemptions and still comply with the amended Regulation 417/2002.

· Exemptions à la règle 13H (interdiction de transport des produits pétroliers lourds dans des pétroliers à simple coque): Un navire battant pavillon d'un État membre et opérant en dehors des ports ou terminaux au large sous juridiction communautaire pourrait bénéficier d'une exemption et pourtant respecter le règlement 417/2002.


Canada made a significant contribution to this, which included battleships, medical units, an infantry unit, CF-18 fighters and a flying tanker.

La contribution du Canada y avait été importante et comprenait entre autres des navires de guerre, des unités médicales, une unité d'infanterie ainsi que des chasseurs CF-18 et un avion ravitailleur.


Following the disastrous oil slick off the coast of Brittany in December 1999 resulting from the wreck of the 25-year-old single-hulled oil tanker ‘Erika’, flying the Maltese flag, the Commission proposed in March 2000 in the context of the ‘Erika I package’, among other measures, the establishment of a timetable for the accelerated phasing out of single-hulled oil tankers, as follows:

Dans la foulée de la marée noire qui a frappé la côte bretonne en décembre 1999 du fait du naufrage du pétrolier "Erika", à simple coque, âgé de 25 ans et battant pavillon maltais, la Commission a proposé en mars 2000, dans le cadre du "paquet Erika I", entre autres, d'élaborer un calendrier pour le retrait accéléré des pétroliers à simple coque. Le contenu de cette proposition était le suivant:


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