Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Deliver case notes
Draw up rehearsal notes
Drawing up rehearsal notes
Fieldpost stamp
Frank haematuria
Frank plastic operation
Frank-Geist plastic operation
Franking machine
Franking note
Hand over a case note
Hand over a case summary
Keep blocking notes
Log blocking notes
Log rehearsal notes
Maintain blocking notes
Maintaining blocking notes
Military frank
Military frank stamp
Military service stamp
Notice of prepayment
Pass on case notes
Postage meter
Postage-franking machine
Write rehearsal notes

Traduction de «franking note » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
franking note | notice of prepayment

bulletin d'affranchissement




notice of prepayment [ franking note ]

bulletin d'affranchissement


military service stamp [ fieldpost stamp | military frank stamp | military frank ]

timbre de franchise militaire


Frank plastic operation | Frank-Geist plastic operation

opération de Frank et Geist | plastie vaginale de Frank | plastie vaginale de Frank-Geist


franking machine | postage meter | postage-franking machine

affranchisseuse | machine à affranchir


log blocking notes | maintaining blocking notes | keep blocking notes | maintain blocking notes

conserver des notes de mise en place


drawing up rehearsal notes | log rehearsal notes | draw up rehearsal notes | write rehearsal notes

rédiger des notes de répétition


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

fournir des notes de cas


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As noted in the General Affairs Council conclusions of 22 January 2001, the dialogue meetings are generally held in an atmosphere of openness, allowing a frank exchange on issues of particular concern to the EU, including: disregard for fundamental freedoms, arbitrary detention and re-education through labour, torture, the crackdown on pro-democracy activists, the situation of minorities and capital punishment.

Conformément aux conclusions du Conseil «Affaires générales» du 22 janvier 2001, les réunions organisées dans le cadre du dialogue se déroulent dans un climat d'ouverture, permettant un échange franc sur les questions que l'UE estime particulièrement importantes, notamment le respect des libertés fondamentales, la détention arbitraire, la rééducation par des travaux forcés, la torture, la répression contre les personnes manifestant en faveur de la démocratie, la situation des minorités et la peine capitale.


With regard to investigative work done by committees, Franks notes that Senate investigations " are usually of a higher standard than those by committees of the House of Commons.31" Professor Franks lists several reasons for this, stating that the Senate investigations are usually non-partisan, that they do not suffer from excessive media exposure, and that senators (in addition to being " extremely able and experienced" ) have the time to dedicate themselves to exhaustive research and analysis, often over long periods of time without having to meet the demands of the electoral process.

Le professeur Franks a conclu que les travaux des comités du Sénat «sont habituellement meilleurs que ceux des comités de la Chambre des communes»31. Selon lui, plusieurs raisons font qu'il en est ainsi : les enquêtes menées par le Sénat sont habituellement non partisanes, les médias ne leur accordent pas une attention excessive, et, en plus d'être «extrêmement aptes et expérimentés», les sénateurs ont le temps de se consacrer à des recherches et à des analyses exhaustives, souvent pendant longtemps, sans être forcés de satisfaire aux exigences du processus électoral.


35. Notes that both the Frank-Dodd Bill and the programme of regulatory reform in the EU are consistent with the G20 initiatives, and considers it important for this cooperation to continue throughout the rulemaking process; notes that this is particularly evident in legislation on OTC derivatives markets; emphasises that many of the divergences are caused by differences in the nature of the legislatures and the roles of supervisors in rulemaking;

35. constate que la législation américaine dite «Frank-Dodd» et le programme de réformes de la réglementation dans l'Union européenne s'inscrivent dans la suite logique des initiatives du G20, et considère qu'il importe que cette coopération se poursuive tout au long du processus législatif; constate que ceci est particulièrement vrai pour la législation visant les marchés des instruments dérivés hors bourse; souligne que de nombreuses divergences proviennent d'une différence de nature entre les pouvoirs législatifs et le rôle des contrôleurs dans le processus d'élaboration des lois;


35. Notes that both the Frank-Dodd Bill and the programme of regulatory reform in the EU are consistent with the G20 initiatives, and considers it important for this cooperation to continue throughout the rulemaking process; notes that this is particularly evident in legislation on OTC derivatives markets; emphasises that many of the divergences are caused by differences in the nature of the legislatures and the roles of supervisors in rulemaking;

35. constate que la législation américaine dite «Frank-Dodd» et le programme de réformes de la réglementation dans l'Union européenne s'inscrivent dans la suite logique des initiatives du G20, et considère qu'il importe que cette coopération se poursuive tout au long du processus législatif; constate que ceci est particulièrement vrai pour la législation visant les marchés des instruments dérivés hors bourse; souligne que de nombreuses divergences proviennent d'une différence de nature entre les pouvoirs législatifs et le rôle des contrôleurs dans le processus d'élaboration des lois;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Notes that both the Frank-Dodd Bill and the programme of regulatory reform in the EU are consistent with the G20 initiatives, and considers it important for this cooperation to continue throughout the rulemaking process; notes that this is particularly evident in legislation on OTC derivatives markets; emphasises that many of the divergences are caused by differences in the nature of the legislatures and the roles of supervisors in rulemaking;

34. constate que la législation américaine dite "Frank-Dodd" et le programme de réformes de la réglementation dans l'Union européenne s'inscrivent dans la suite logique des initiatives du G20, et considère qu'il importe que cette coopération se poursuive tout au long du processus législatif; constate que ceci est particulièrement vrai pour la législation visant les marchés des instruments dérivés hors bourse; souligne que de nombreuses divergences proviennent d'une différence de nature entre les pouvoirs législatifs et le rôle des contrôleurs dans le processus d'élaboration des lois;


29. Notes that both the Frank-Dodd Bill and the programme of regulatory reform in the EU follow the G-20 initiatives, and considers it important for this cooperation to continue throughout the rule-making process; notes that this is particularly evident in legislation on OTC derivatives markets; underlines that many of the divergences are caused by differences in the natures of the legislatures and the roles of supervisors in rule-making;

29. observe que la législation américaine dite "Frank-Dodd" et le programme de réformes de la réglementation dans l'Union européenne font suite aux initiatives du G-20, et considère qu'il importe que cette coopération se poursuive tout au long du processus de conception législative; constate que ceci est particulièrement vrai pour la législation visant les marchés des instruments dérivés hors bourse; souligne que de nombreuses divergences proviennent d'une différence de nature entre les pouvoirs législatifs et du rôle des contrôleurs dans le processus d'élaboration des lois;


In his assessment of the work of Senate committees, Professor Franks noted that public perceptions of the Senate are heavily, and negatively, influenced by relatively exceptional circumstances of high-profile partisan conflict.

Dans son évaluation des travaux des comités du Sénat, M. Franks a noté que la façon dont le public percevait le Sénat est largement et négativement influencée par des conflits partisans exceptionnels et médiatisés.


Ministers noted that the Foundation would serve as a forum for frank and open discussions, open to all parties.

Les ministres ont noté que cette fondation serait une enceinte de discussions franches et ouvertes, accessible à toutes les parties.


Even after World War II, those same leaders never recanted, with the noted exception of Frank Underhill who, in the introduction to his book, In Search of Liberalism, noted his change in ideas.

Même après la Seconde Guerre mondiale, ces mêmes chefs ne se sont pas rétractés, à l'exception notable de Frank Underhill qui l'a fait dans l'introduction de son livre In Search of Liberalism.


Professor Franks notes that the average tenure of Canadian deputy ministers is about 1.7 years.

Le professeur Franks observe que la durée du mandat des sous-ministres canadiens est en moyenne d'environ 1.7 an.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'franking note' ->

Date index: 2023-05-05
w