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AMA
Area minimum altitudes
En route altitude
MCA
MEA
MOCA
Minimum crossing altitude
Minimum en route IFR altitude
Minimum en route altitude
Minimum en-route altitude
Minimum obstacle clearance altitude
Minimum obstruction clearance altitude
Minimum safe en route altitude
Route guidance based upon minimum cost route trees

Traduction de «minimum en-route altitude » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
minimum en-route altitude | MEA [Abbr.]

altitude minimale en route


minimum en-route altitude [ MEA ]

altitude minimale de croisière [ MEA ]


minimum en route altitude [ MEA | minimum en-route altitude | minimum en route IFR altitude ]

altitude minimale en route [ MEA | altitude IFR minimale en route ]


minimum obstruction clearance altitude [ MOCA | minimum obstacle clearance altitude ]

altitude minimale de franchissement d'obstacles


minimum safe en route altitude

altitude minimale de sécurité en route


route guidance based upon minimum cost route trees

orientation de routes fondée sur les routes principales au coût minimum


minimum obstruction clearance altitude | MOCA [Abbr.]

altitude minimale de franchissement d'obstacle




area minimum altitudes [ AMA ]

altitudes minimales de zone [ AMA ]


minimum crossing altitude [ MCA ]

altitude minimale de franchissement [ MCA ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The pilot-in-command shall ensure that in the event of an engine becoming inoperative at any point along the route, a multi-engined aeroplane shall be able to continue the flight to an adequate aerodrome or operating site without flying below the minimum obstacle clearance altitude at any point.

Le pilote commandant de bord s’assure qu’en cas de panne d’un moteur à un moment donné sur la route, un avion multimoteur peut poursuivre le vol jusqu’à un aérodrome ou site d’exploitation approprié sans voler sous laltitude minimale de franchissement d’obstacles à aucun moment.


(2) When an aircraft referred to in subsection (1) is not being operated on an airway or air route or within airspace in respect of which a minimum altitude referred to in paragraph (1)(b) has been established, the pilot-in-command shall ensure that the aircraft is operated at or above

(2) Lorsque l’aéronef visé au paragraphe (1) n’est pas utilisé sur une voie aérienne ou sur une route aérienne, ou dans un espace aérien pour lequel laltitude minimale visée à l’alinéa (1)b) n’a pas été établie, le commandant de bord doit s’assurer que l’aéronef est utilisé à une altitude égale ou supérieure aux altitudes minimales suivantes :


The operator shall specify a method to establish minimum flight altitudes that provide the required terrain clearance for all route segments to be flown in IFR.

L’exploitant définit une méthode pour établir des altitudes minimales de vol en respectant la marge de franchissement requise pour tous les segments de vol à effectuer en IFR.


The pilot-in-command shall establish minimum flight altitudes for each flight providing the required terrain clearance for all route segments to be flown in IFR.

Le pilote commandant de bord établit des altitudes minimales de vol pour chaque vol en respectant la marge de franchissement requise pour tous les segments de vol à effectuer en IFR.


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(Return tabled) Question No. 438 Hon. Marlene Jennings: With regard to each of the 13 airports in Canada that are designated as international airports, what are the required noise abatement procedures and noise control requirements specified by the Minister of Transport in the Canada Air Pilot and the Canada Flight Supplement, including the procedures and requirements relating to, but not limited to, (i) preferential runways, (ii) minimum noise routes, (iii) hours when aircraft operations are prohibited or restricted, (iv) arrival procedures, (v) departure procedures, (vi) duration of flights, (vii) the prohibition or restriction of trai ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 438 L'hon. Marlene Jennings: En ce qui concerne les 13 aéroports canadiens qui sont désignés aéroports internationaux, quelles sont les procédures obligatoires d’atténuation du bruit et les exigences en matière de contrôle du bruit énoncées expressément par le ministre des Transports dans le Canada Air Pilot et le Supplément de vol-Canada, y compris les procédures et exigences visant notamment (i) les pistes prioritaires, (ii) les itinéraires à bruit minimal, (iii) les heures à exploitation aérienne interdite ou limitée, (iv) les procédures d’arrivée, (v) les formalités de sortie, (vi) la durée des vol ...[+++]


Air navigation service providers shall assess the impact of descending aircraft which are not equipped with radio equipment with 8,33 kHz channel spacing capability below FL 195, taking into account factors such as minimum safe crossing altitudes, and determine whether modifications to sector capacity or airspace design/structures are required.

Les fournisseurs de services de navigation évaluent l’incidence de la décision de faire descendre sous le FL 195 les aéronefs non pourvus d’un équipement radio capable d’utiliser un espacement entre canaux de 8,33 kHz, en tenant compte de facteurs tels que laltitude minimale de sécurité, et ils déterminent s’il est nécessaire d’apporter des changements à la capacité des secteurs ou à l’organisation/aux structures de l’espace aérien.


(i) Descent below decision height/altitude or minimum descent height/altitude without the required visual reference.

i) Descente au-dessous de la hauteur/altitude de décision ou de la hauteur/altitude minimale de descente sans la référence visuelle nécessaire.


The criteria proposed are the following: Mountain areas - Article 3(3) - minimum altitude of 1 000 metres, or - minimum slope of 20% or - combination of a minimum altitude of 600 metres and a slope of at least 15%, except for a limited number of "municipios" (villages) (2) totally surrounded by mountainous areas, for which the slope can be reduced to 12%.

Les criteres suivants sont retenus dans la proposition en question : Zones de montagne - article 3 paragraphe 3 - Altitude minimum de 1000 m ou - Pente minimum de 20 % ou - combinaison d'une altitude minimum de 600 m et d'une pente d'au moins 15 %, a l'exception d'un nombre limite de municipios (villages)(2) completement entoures de zones montagneuses, pour lesquels le pente peut etre reduite a 12 %.


The criteria proposed are the following: Mountain areas - Article 3(3) - minimum altitude of 1 000 metres, or - minimum slope of 20% or - combination of a minimum altitude of 600 metres and a slope of at least 15%, except for a limited number of "municipios" (villages) (2) totally surrounded by mountainous areas, for which the slope can be reduced to 12%.

Les criteres suivants sont retenus dans la proposition en question : Zones de montagne - article 3 paragraphe 3 - Altitude minimum de 1000 m ou - Pente minimum de 20 % ou - combinaison d'une altitude minimum de 600 m et d'une pente d'au moins 15 %, a l'exception d'un nombre limite de municipios (villages)(2) completement entoures de zones montagneuses, pour lesquels le pente peut etre reduite a 12 %.


The criteria laid down for the delimitation of these areas are the following : 1. Mountain areas (Article 3(3)) North of the Tagus : minimum altitude of 700 metres or ------------------ between 400 and 700 metres of altitude combined with a minimum slope of 20%.

Les criteres retenus pour la delimitation de ces zones sont les suivants : Zones de montagne (article 3 paragraphe 3) Au nord du Tage : altitude minimale de 700 metres ou de 400 a 700 metres si la pente du terrain est de 20 % au moins.




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Date index: 2024-04-03
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