Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advance objections
Advise on lesson plans
Archive record lessons learnt from your sessions
Basic objective
LLDB
Lesson plan assesments
Lesson plan sugestions
Lessons Learned Database
Lessons-Learned Database
Long-range objective
Long-term objective
Make lesson materials available
Make recordings of lessons learnt from your sessions
Nano-object
Nanometer-scale object
Nanometer-sized object
Nanoscale object
Nanosize object
Object lesson
Object to
Object-lesson
Offer lesson materials
Provide lesson materials
Provides lesson materials
Raise objections
Recommend lesson plans
Record lessons learned from your sessions
Record lessons learnt from your sessions
Show and tell
Strategic objective

Traduction de «object lesson » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




show and tell | object lesson

explication de choses | commentaires pratiques | discussions de choses | observation de choses | exposition de choses | exhibition de choses | exhibition d'objets | illustrations de choses


offer lesson materials | provides lesson materials | make lesson materials available | provide lesson materials

fournir du matériel pédagogique


archive record lessons learnt from your sessions | record lessons learned from your sessions | make recordings of lessons learnt from your sessions | record lessons learnt from your sessions

consigner les enseignements tirés de ses séances


lesson plan assesments | lesson plan sugestions | advise on lesson plans | recommend lesson plans

donner des conseils sur des plans de cours


Lessons Learned Database [ LLDB | Lessons-Learned Database ]

Base de données d'expérience [ Base de données Leçons apprises ]


nano-object | nanoscale object | nanosize object | nanometer-scale object | nanometer-sized object

nano-objet | objet nanométrique


advance objections | object to | raise objections

avancer des objections | avoir des objections | présenter des objections | s'opposer à


basic objective | long-range objective | strategic objective | long-term objective

objectif à long terme | objectif stratégique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Ex-post evaluation of Objective 1, 1994-99, which aims to establish the effectiveness, efficiency and impact of the Structural Funds in Objective 1 regions, to identify Community added value and to identify lessons for both the 2000-06 and the post-2006 planning periods.

- Évaluation ex post de l'objectif 1, de 1994 à 1999, visant à établir l'efficacité, l'efficience et l'impact des Fonds structurels dans les régions objectif 1, à déterminer la valeur ajoutée communautaire et à tirer les enseignements pour la période 2000-2006 et les périodes de programmation postérieures à 2006.


One of the important lessons of the European Year 2010 is that citizens' awareness and participation are crucial to ensure that the European objectives for social inclusion and social cohesion are given the visibility and the priority they deserve on the European and national policy agendas.

L’un des principaux enseignements à tirer de l’Année européenne est l’importance capitale que revêtent la sensibilisation et la participation des citoyens pour donner aux objectifs européens d’inclusion et de cohésion sociales la notoriété et la priorité qu’ils méritent dans les stratégies sociales.


Moreover, the report provides an overview of the lessons learned over the past year and examines how the approach can be reinforced to sustain the efforts made and achieve the objectives set out by the European Council.

Par ailleurs, le rapport présente un aperçu des enseignements tirés de l'année écoulée et examine les moyens de renforcer la stratégie afin de poursuivre les efforts entrepris et d'atteindre les objectifs fixés par le Conseil européen.


The interesting report by Mrs Miguélez Ramos and the discussion it has initiated amount to a characteristic object lesson, a further justification for maintaining humility in the face of the mysteries of the deep – humility, may I add, that requires the necessary compensation at least in the form of research into the deepest European basins, the scope of which is regularly enlarged.

Le rapport intéressant de Mme Miguélez Ramos et la discussion qu’il a suscitée s’avèrent être un précédent caractéristique, un prétexte de plus pour garder une certaine humilité face aux mystères des profondeurs – j’ajouterai que cette humilité requiert une compensation nécessaire, au moins sous la forme de recherches dans les bassins européens les plus profonds, dont la portée sera régulièrement étendue.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The interesting report by Mrs Miguélez Ramos and the discussion it has initiated amount to a characteristic object lesson, a further justification for maintaining humility in the face of the mysteries of the deep – humility, may I add, that requires the necessary compensation at least in the form of research into the deepest European basins, the scope of which is regularly enlarged.

Le rapport intéressant de Mme Miguélez Ramos et la discussion qu’il a suscitée s’avèrent être un précédent caractéristique, un prétexte de plus pour garder une certaine humilité face aux mystères des profondeurs – j’ajouterai que cette humilité requiert une compensation nécessaire, au moins sous la forme de recherches dans les bassins européens les plus profonds, dont la portée sera régulièrement étendue.


The current situation regarding gas supplies from Russia – the gas crises in Belarus and Ukraine –is a further test of our energy policy and security as a whole, and we should regard it as an object lesson, and not just a glitch that will go away.

La situation actuelle sur le plan de la fourniture de gaz russe - les crises du gaz au Belarus et en Ukraine - met une nouvelle fois à l’épreuve nos politique et sécurité énergétiques dans leur ensemble, et nous devrions la considérer comme révélatrice de ce qui nous attend, et non pas comme un simple écueil en travers de notre route que nous parviendrons à contourner.


– (DE) Mr President, ladies and gentlemen, enough has been said about North Korea, but too little, I think, about how it can be an object lesson for us in Europe and for the world at large.

- (DE) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, on a assez parlé je crois de la Corée du Nord, mais pas assez des leçons que l’Europe et le reste du monde peuvent en tirer.


– (DE) Mr President, ladies and gentlemen, enough has been said about North Korea, but too little, I think, about how it can be an object lesson for us in Europe and for the world at large.

- (DE) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, on a assez parlé je crois de la Corée du Nord, mais pas assez des leçons que l’Europe et le reste du monde peuvent en tirer.


Particularly for social inclusion, the more general presentation of objectives should allow Member States to focus on the policy priorities most important in each national context, for example, homelessness, child poverty and the alienation of youth, immigrants and ethnic minorities, disability, e-inclusion or inequalities in education and training.[8] They reflect lessons from the analysis of the 2005 implementation NAPs for inclusion: that inclusion objectives need to be mainstreamed into relevant public policies, including structur ...[+++]

S’agissant de l’inclusion sociale, en particulier, la présentation plus générale des objectifs devrait permettre aux États membres d’examiner en détail les priorités les plus importantes dans leur contexte national, qu’il s’agisse, par exemple, des sans-abri, de la pauvreté des enfants et de l’aliénation des jeunes, des immigrants et des minorités ethniques, du handicap, de la fracture numérique ou des inégalités en matière d’éducation et de formation[8]. Les objectifs tiennent compte des enseignements tirés de l’analyse des PAN pour l’inclusion de 2005, à savoir que les objectifs en matière d’inclusion doivent être intégrés systématique ...[+++]


The evaluation assessed the following specific issues: relevance of the programme's objectives, priorities and means of implementation, the effectiveness and impact of the programme, its efficiency and cost effectiveness, its utility and sustainability, causal links from resources used through to activities and presumed impacts (the intervention logic) and lessons to be learnt for possible future interventions of a similar type.

L'évaluation a porté sur les questions particulières suivantes: la pertinence des objectifs, des priorités et des moyens de mise en oeuvre du programme, l'efficacité et l'impact du programme, son efficience et sa rentabilité, son utilité et sa viabilité, les liens entre les ressources utilisées dans le cadre des activités, les incidences supposées (logique d'intervention) et les leçons tirées des interventions analogues envisageables à l'avenir.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'object lesson' ->

Date index: 2022-04-01
w