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Allowable landing mass
Continental land mass
Continental landmass
Continental mass
Control permits for land resources
Controlling land resources permits
Design landing mass
Design landing weight
Land masses
Land resources permit managing
Landing mass
MLM
MLW
Manage land resources permits
Maximum allowable landing mass
Maximum allowable landing weight
Maximum landing mass
Maximum landing weight
Maximum permissible landing weight
Permitted landing mass
Structural landing mass

Traduction de «permitted landing mass » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
permitted landing mass

masse autorisée à l'atterrissage


maximum allowable landing weight [ maximum allowable landing mass | maximum permissible landing weight ]

masse maximale autorisée à l'atterrissage [ masse maximale admissible à l'atterrissage ]


continental landmass [ continental land mass | continental mass ]

masse terrestre continentale [ masse continentale ]


design landing mass [ design landing weight ]

masse de calcul à l'atterrissage [ masse de calcul à l'amerrissage | poids de calcul à l'atterrissage ]


maximum landing weight | MLW | maximum landing mass | MLM

masse maximale à l'atterrissage | poids maximal à l'atterrissage | MLW




allowable landing mass

masse admissible à l'atterrissage


structural landing mass

masse de structure à l'atterrissage




control permits for land resources | land resources permit managing | controlling land resources permits | manage land resources permits

gérer des permis d’exploitation de terres
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The bill seeks to introduce into the law the concept of a “national interest land mass”, which would permit the NCC to designate any lands—for example, Gatineau Park and other land in the City of Gatineau or surrounding area—and to establish the process for their acquisition.

Le projet de loi cherche à introduire dans la loi ce concept de « masse de terrains d'intérêt national » qui permettra à la Commission de la capitale nationale de désigner tout terrain comme en faisant partie, par exemple le parc de la Gatineau et d'autres terrains de la Ville de Gatineau ou des environs, et de prévoir le processus de leur acquisition.


For the purpose of OPS 1. 515 (a)(4), the distance used for the calculation of the permitted landing mass may consist of the usable length of the declared safe area plus the declared landing distance available.

Pour les besoins du paragraphe OPS 1.515(a)(4), la distance utilisée pour le calcul de la masse autorisée à l'atterrissage peut être constituée de la longueur disponible de la zone de sécurité déclarée plus la distance d'atterrissage déclarée utilisable.


For the purpose of OPS 1.550 (a)(2), the distance used for the calculation of the permitted landing mass may consist of the usable length of the declared safe area plus the declared landing distance available.The Authority may approve such operations in accordance with the following criteria:

Pour les besoins du paragraphe OPS 1.550(a), la distance utilisée pour le calcul de la masse autorisée à l'atterrissage peut être constituée de la longueur disponible de la zone de sécurité déclarée plus la distance d'atterrissage déclarée utilisable. L'Autorité peut approuver l'application de telles procédures conformément aux critères suivants :


(b) The two-engines inoperative flight path shown must permit the aeroplane to continue the flight, in the expected meteorological conditions, clearing all obstacles within 9·3 km (5 nm) either side of the intended track by a vertical interval of at least 2000 ft, to an aerodrome at which the performance requirements applicable at the expected landing mass are met.

(b) La trajectoire deux moteurs en panne indiquée doit permettre à l'avion de poursuivre son vol, dans les conditions météorologiques prévues, en franchissant tous les obstacles situés à moins de 9,3 km (5 NM) de part et d'autre de la route prévue avec une marge verticale d'au moins 2000 ft, et ce jusqu'à un aérodrome où les exigences en matière de performances applicables à la masse prévue à l'atterrissage sont satisfaites.


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