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Body attitude
Collective
Collective control stick
Collective lever
Collective pitch control
Collective pitch control stick
Collective pitch lever
Collective pitch stick
Collective stick
Collective-pitch lever
Develop a strong attitude in sports
Develop necessary attitudes and mental skills in sport
Develop strong attitudes in sports
Develop strong sports attitudes
Lever
Nose up pitch attitude
Pitch and roll attitude signals
Pitch attitude
Pitch attitude indicator
Pitch attitude reference data
Pitch lever
Pitch maneuver
Pitch manœuvre
Pitch over maneuver
Pitch over manoeuvre
Pitch-over maneuver
Pitch-over manoeuvre
Thrust lever

Traduction de «pitch attitude » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pitch attitude [ body attitude ]

assiette en tangage [ assiette de tangage | assiette longitudinale ]




pitch attitude indicator

indicateur d'assiette longitudinale | indicateur de piqué-cabré




pitch attitude reference data

référence d'assiette longitudinal






develop necessary attitudes and mental skills in sport | develop strong sports attitudes | develop a strong attitude in sports | develop strong attitudes in sports

développer des attitudes fortes dans les sports


pitch maneuver | pitch manœuvre | pitch over maneuver | pitch-over maneuver | pitch over manoeuvre | pitch-over manoeuvre

basculement initial


collective control stick | collective lever | collective pitch control stick | collective pitch lever | collective-pitch lever | collective pitch stick | collective stick | thrust lever | collective | collective pitch control | lever | pitch lever

levier de pas | levier de pas collectif | commande de pas | commande de pas collectif | commande de pas général | commande de variation collective de pas | levier de pas général
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(vii) the pilot-in-command and second-in-command attitude indicators provide a clear depiction of total aircraft attitude that includes the incorporation of pitch attitude index lines in appropriate increments up to 15° above and 15° below the reference line,

(vii) les indicateurs d’assiette du commandant de bord et du commandant en second présentent clairement l’assiette longitudinale et latérale de l’aéronef, y compris des repères d’assiette longitudinale espacés convenablement au-dessus et au-dessous de l’axe de référence, et ce, jusqu’à 15°,


(2) Where the aircraft is equipped with a third attitude indicator that is usable through flight attitudes of 360° of pitch and roll for an aeroplane, or ± 80° of pitch and ± 120° of roll for a helicopter, the aircraft may be equipped with a slip-skid indicator in lieu of a turn and slip indicator or a turn coordinator.

(2) Lorsqu’il est muni d’un troisième indicateur d’assiette utilisable jusqu’à des attitudes de vol de 360° en tangage et en roulis dans le cas d’un avion, ou de ± 80° en tangage et de ± 120° en roulis dans le cas d’un hélicoptère, l’aéronef peut être muni d’un indicateur de glissade-dérapage à la place d’un indicateur de virage et de dérapage ou d’un coordonnateur de virage.


It is also required that the model is instrumented so that its motions (roll, heave and pitch) as well as its attitude (heel, sinkage and trim) are monitored and recorded through-out the test.

Il faut aussi que le modèle soit pourvu d'instruments afin que ses mouvements (roulis, levée et tangage) et son attitude (gîte, enfoncement et assiette) soient surveillés et consignés.


It is also required that the model is instrumented so that its motions (roll, heave and pitch) as well as its attitude (heel, sinkage and trim) are monitored and recorded though out the test.

Le modèle doit également être équipé d'instruments de mesure afin de surveiller et d'enregistrer les mouvements du modèle (roulis, levée, tangage) et son attitude (inclinaison, enfoncement, assiette) pendant toute la durée de l'essai.


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Pitch and roll attitude, thrust or power on each engine, configuration of lift and drag devices, air temperature, use of automatic flight control systems, position of primary flight controls and pitch trim, radio altitude and primary navigation information displayed to the flight crew, cockpit warnings and landing gear position.

les assiettes longitudinales et latérales, la poussée ou la puissance de chaque moteur, la configuration des dispositifs servant à modifier la portance et la traînée, la température de l'air, l'utilisation des systèmes de commande de vol automatiques, les positions des commandes de vol principales et de la compensation en tangage, la hauteur radio sonde et les informations des instruments primaires de navigation présentées à l'équipage, les alarmes du poste de pilotage et la position du train d'atterrissage.


If the standby attitude instrument system is installed and usable through flight attitudes of 360° of pitch and roll, the turn and slip indicators may be replaced by slip indicators.

Si l'horizon artificiel de secours est utilisable dans toutes les positions de vol sur 360° d'assiette en tangage et en roulis, les indicateurs de virage et de dérapage peuvent être remplacés par des indicateurs de dérapage.


The parameters necessary to determine altitude, airspeed, heading, acceleration, pitch and roll attitude, radio transmission keying, thrust or power on each engine, configuration of lift and drag devices, air temperature, use of automatic flight control systems and angle of attack;

les paramètres nécessaires pour déterminer l'altitude, la vitesse aérodynamique, le cap, l'accélération, les assiettes longitudinale et latérale, l'alternat de transmission radio, la puissance ou poussée de chaque moteur la configuration des dispositifs servant à modifier la portance et la traînée, la température de l'air, l'utilisation des systèmes de commande automatiques de vol et l'incidence;


The parameters necessary to determine altitude, airspeed, heading, acceleration, pitch and roll attitude, radio transmission keying unless an alternative means is provided to enable the recordings of the flight data recorder and the cockpit voice recorder to be synchronised, thrust or power on each engine, configuration of lift and drag devices, air temperature, use of automatic flight control systems and angle of attack; and

les paramètres nécessaires pour déterminer l'altitude, la vitesse aérodynamique, le cap, l'accélération, les assiettes longitudinale et latérale, l'alternat de transmission radio, à moins qu'un autre dispositif ne soit fourni permettant la synchronisation des enregistrements de l'enregistreur de paramètres et de l'enregistreur de conversations , la poussée ou la puissance de chaque moteur, la configuration des dispositifs servant à modifier la portance et la traînée, la température de l'air, l'utilisation des systèmes de commande de vol automatiques et l'incidence ; et


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