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Alternate position
Alternating position
Existing positive law
Explicit rule of positive law
HIV Ab positive
HIV antibody positive
HIV-positive
HIV-seropositive
Positive asylum decision
Positive decision
Positive law
Serologically positive
Seropositive
Statute law
Statutory law

Traduction de «positive law » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
positive law | statutory law | statute law

droit positif












explicit rule of positive law

règle expresse de droit positif


HIV Ab positive | HIV antibody positive | HIV-positive | HIV-seropositive | serologically positive | seropositive

sérologiquement positif | séropositif | séropositif vis-à-vis du VIH


alternate position (1) | alternating position (2)

position de rechange


positive asylum decision | positive decision

décision positive en matière d'asile | décision d'asile positive | décision positive | décision d'octroi de l'asile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This is the dominant principle in contract cases, enshrined in the positive law almost everywhere.

Il s'agit du principe dominant en matière contractuelle, qui a été consacré par la quasi totalité des droits positifs.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016AP0143 - EN - European Parliament legislative resolution of 28 April 2016 on the Council position at first reading with a view to the adoption of a regulation of the European Parliament and of the Council on the European Union Agency for Railways and repealing Regulation (EC) No 881/2004 (10578/1/2015 — C8-0415/2015 — 2013/0014(COD)) // P8_TA(2016)0143 // EU Agency for Railways ***II // European Parliament legislative resolution of 28 April 2016 on the Council position at first reading wi ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016AP0143 - EN - Résolution législative du Parlement européen du 28 avril 2016 relative à la position du Conseil en première lecture en vue de l'adoption du règlement du Parlement européen et du Conseil relatif à l'Agence de l'Union européenne pour les chemins de fer et abrogeant le règlement (CE) n° 881/2004 (10578/1/2015 — C8-0415/2015 — 2013/0014(COD)) // P8_TA(2016)0143 // Agence de l'Union européenne pour les chemins de fer ***II // Résolution législative du Parlement européen du 28 avril 2016 relative à la position ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016AP0145 - EN - European Parliament legislative resolution of 28 April 2016 on the Council position at first reading with a view to the adoption of a directive of the European Parliament and of the Council on railway safety (recast) (10580/1/2015 — C8-0417/2015 — 2013/0016(COD)) // P8_TA(2016)0145 // Railway safety ***II // European Parliament legislative resolution of 28 April 2016 on the Council position at first reading with a view to the adoption of a directive of the Europ ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016AP0145 - EN - Résolution législative du Parlement européen du 28 avril 2016 relative à la position du Conseil en première lecture en vue de l'adoption de la directive du Parlement européen et du Conseil relative à la sécurité ferroviaire (refonte) (10580/1/2015 — C8-0417/2015 — 2013/0016(COD)) // P8_TA(2016)0145 // Sécurité ferroviaire ***II // Résolution législative du Parlement européen du 28 avril 2016 relative à la position du Conseil en première lecture en vue de l'adopt ...[+++]


Most EU actions in favour of Roma - resolutions, reports, declarations, conclusions and communications - belong to the category of soft law, constituting a legal ‘grey zone’ between non-law and positive law.

La plupart des actions de l'Union en faveur des Roms - résolutions, rapports, déclarations, conclusions et communications - appartiennent à la catégorie des instruments non contraignants, formant, d'un point de vue juridique, une "zone grise" entre le non-droit et le droit positif.


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– (IT) Today, we voted in plenary on a proposal for a resolution on positive law aspects of the Action Plan implementing the Stockholm Programme, in other words, European Union priorities for the development of an area of freedom, security and justice in the period 2010-2014 with particular regard to aspects of civil, commercial and private international law.

– (IT) Aujourd’hui, nous avons voté en plénière concernant une proposition de résolution sur les composantes de droit positif du plan d’action mettant en œuvre le programme de Stockholm, en d’autres termes, les priorités de l’Union européenne pour le développement d’un espace de liberté, de sécurité et de justice au cours de la période 2010-2014 avec une attention particulière pour les composantes en droit civil, droit commercial, droit de la famille et droit international privé.


There is no soft law in the European Union; the European Union’s great advantage is that it has developed a solid law, a positive law, which is applied by courts of justice, and we need precision.

Il n’y a pas de droit souple dans l’Union européenne; le grand avantage de l’Union européenne est qu’elle a développé un droit solide, un droit positif, qui est appliqué par des tribunaux, et nous devons être précis.


This is not the first time that our positions, laws and regulations have differed from those of the United States.

Ce n'est pas la première fois que nos avis, législations et règles divergent.


This is not the first time that our positions, laws and regulations have differed from those of the United States.

Ce n'est pas la première fois que nos avis, législations et règles divergent.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002E0402 - EN - Council Common Position of 27 May 2002 concerning restrictive measures against Usama bin Laden, members of the Al-Qaida organisation and the Taliban and other individuals, groups, undertakings and entities associated with them and repealing Common Positions 96/746/CFSP, 1999/727/CFSP, 2001/154/CFSP and 2001/771/CFSP

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002E0402 - EN - Position commune du Conseil du 27 mai 2002 concernant des mesures restrictives à l'encontre d'Oussama ben Laden, des membres de l'organisation Al-Qaida ainsi que des Taliban et autres personnes, groupes, entreprises et entités associés, et abrogeant les positions communes 96/746/PESC, 1999/727/PESC, 2001/154/PESC et 2001/771/PESC


87. In the Access notice, the Commission had stated that, although at the time both its own practice and the case-law of the Court were still developing, it would consider two or more undertakings to be in a collective dominant position when they had substantially the same position vis-à-vis their customers and competitors as a single company has if it is in a dominant position, provided that no effective competition existed between them.

87. Dans sa communication sur l'accès, la Commission avait indiqué que, même si sa propre pratique et la jurisprudence de la Cour étaient alors encore en développement, elle estimait que deux entreprises ou plus détenaient une position dominante conjointe lorsqu'elles avaient adoptées ensemble vis-à-vis de leurs clients et de leurs concurrents une attitude très semblable à celle d'une seule et même entreprise en position dominante, pour autant qu'il n'y ait pas de concurrence effective entre elles.




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Date index: 2022-11-07
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