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Advise colleagues on aspects of tanker operations
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Aerial tanker
Air-tanker
Airborne flying tanker
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Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
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LNG tanker
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Methane gas tanker
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Tanker
Tanker aeroplane
Tanker aircraft
Tanker airplane
Tanker shipping

Traduction de «powered tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


powered tank barge | powered tanker | self-propelled tank barge | self-propelled tanker

automoteur-citerne


tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


put power tools up for sale | selling power tools | sell power tool | sell power tools

vendre des outils électriques


fit power cords to electric module | fitting power cords to electric module | attach power cords to electric module | power cords attaching to electric module

fixer des cordons d’alimentation à un module électrique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
75 (1) Every Class H ship over 45.7 m in length that is not a tanker shall be provided with appliances whereby at least one powerful jet of water can be rapidly directed into any part of the ship from a single length of fire hose and such appliances shall be connected to at least two power operated pumps and be provided with one fire hose for every 30 m of ship’s length or fraction thereof but in any case not less than three fire hoses.

75 (1) Tout navire de la classe H d’une longueur de plus de 45,7 m, qui n’est pas un navire-citerne, aura des installations permettant de diriger rapidement au moins un jet d’eau énergique dans chacune de ses parties, au moyen d’une manche d’une seule pièce et ces installations comprendront au moins deux pompes mécaniques et au moins trois manches d’incendie afin qu’il y ait au moins une manche d’incendie par 30 m de longueur du navire ou par fraction de ce chiffre.


(2) Every Class H ship over 45.7 m in length that is a tanker shall be provided with appliances whereby at least two powerful jets of water can be rapidly and simultaneously directed into any part of the ship, at least one of which shall be from a single length of fire hose and such appliances shall be connected to at least two power operated pumps and be provided with one fire hose for every 30 m of ship’s length or fraction thereof but in any case not less than three fire hoses.

(2) Tout navire de la classe H d’une longueur de plus de 45,7 m, qui est un navire-citerne, aura des installations permettant de diriger rapidement et simultanément dans chacune de ses parties deux jets d’eau énergiques dont au moins un proviendra d’une manche d’une seule pièce et ces installations comprendront au moins deux pompes mécaniques et au moins trois manches d’incendie afin qu’il y ait au moins une manche d’incendie par 30 m de longueur du navire ou par fraction de ce chiffre.


This report also examines environmental financial guarantees and absolute liability limits related to four sectors for which the federal government is responsible: mining in Canada's North, spills from oil tankers, offshore oil and gas platforms, and nuclear power.

Ce rapport aborde aussi les garanties financières et les plafonds de responsabilité absolue dans quatre secteurs qui relèvent de la compétence du gouvernement fédéral : les mines dans le Nord, les marées noires provoquées par des pétroliers, les plateformes de forage en mer, et le nucléaire.


26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, possible oil tanker accidents, and contamination of fish stocks and the enviro ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la pollution des stocks de poissons et de l'environnement sont des questions qui jouent sur la stabilité poli ...[+++]


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26. Notes that, barring the Russian sea areas, the Baltic Sea is an EU inland sea and a vital traffic route for several coastal states; notes that the stability of the Baltic Sea region and the smooth running of maritime transport depend on reconciling political interests, both of individual EU Member States and between the EU and Russia; notes that the political stability of the Baltic is bound up with matters related to protection of the position of language minorities in coastal states, energy transportation operations, the busy merchant shipping traffic, possible oil tanker accidents, and contamination of fish stocks and the enviro ...[+++]

26. note qu'à l'exclusion des zones maritimes russes, la mer Baltique est une mer intérieure de l'Union européenne et une voie de transport essentielle pour un certain nombre de pays côtiers; la stabilité de la région de la mer Baltique et le bon fonctionnement de la circulation maritime dépendent de la coordination des intérêts politiques entre les États membres de l'Union d'une part, et entre l'Union et la Russie d'autre part; note que la sécurisation du statut des minorités linguistiques de États côtiers, les transports d'énergie, la densité du trafic maritime commercial, les éventuels accidents de navires pétroliers, ainsi que la pollution des stocks de poissons et de l'environnement sont des questions qui jouent sur la stabilité poli ...[+++]


Fourth, powerful tug escorts need to be available to assist tankers wherever there may be a need, with loaded tankers requiring a tethered escort tug for the entire passage in pilotage waters.

Quatrièmement, de puissants remorqueurs sont nécessaires afin de prêter assistance aux pétroliers, au besoin. Les pétroliers chargés ont besoin de leur côté d’une escorte de remorqueurs avec câbles pendant leur transit dans la zone de pilotage obligatoire.


(1a) After the ‘Prestige’ oil tanker disaster in 2002, Regulation (EC) No 1406/2002 was amended to give the Agency more power with regard to combating pollution.

(1 bis) Le règlement (CE) n° 1406/2002 a été modifié à la suite de l'accident du pétrolier Prestige, de manière à élargir les compétences de l'Agence en matière de lutte contre la pollution.


RADARSAT-1's imagery can likewise respond quickly in the event of an accidental oil spill into the world's oceans. Timely access to RADARSAT-1 imagery has assisted a nuclear power plant operator in protecting reactor water cooling intake manifolds from ingesting oil released by a 1997 oil tanker accident in the Sea of Japan.

L'imagerie de RADARSAT-1 peut également réagir rapidement en cas de déversement accidentel de pétrole sur les océans et un accès rapide à cette imagerie a aidé un exploitant de centrale nucléaire à empêcher que les collecteurs d'eau de refroidissement n'absorbent du pétrole déversé accidentellement par un pétrolier dans la mer du Japon en 1997.


49. Takes the view that powerful emergency drive systems clearly increase the manoeuvrability of large tankers in dangerous situations and may help to avoid imminent accidents; points to already existing emergency drive designs in European shipbuilding technology and calls on the Commission in this context to support and promote the fitting of vessels with powerful emergency drive systems;

49. estime que des systèmes de propulsion de secours performants permettent d'accroître nettement la manœuvrabilité des grands bateaux-citernes dans les situations dangereuses et peuvent contribuer à éviter des avaries imminentes; renvoie aux projets qui existent déjà, en matière de systèmes de propulsion de secours, dans le secteur européen de la technique de la construction navale, et invite la Commission à promouvoir l'installation, sur les navires, de systèmes de propulsion de secours performants;


75. Takes the view that powerful emergency drive systems clearly increase the manoeuvrability of large tankers in dangerous situations and may help to avoid imminent accidents; points to already existing emergency drive designs in European shipbuilding technology and calls on the Commission in this context to support and promote the fitting of vessels with powerful emergency drive systems;

75. estime que des systèmes de propulsion de secours performants permettent d'accroître nettement la manœuvrabilité des grands bateaux‑citernes dans les situations dangereuses et peuvent contribuer à éviter des avaries imminentes; renvoie aux projets qui existent déjà, en matière de systèmes de propulsion de secours, dans le secteur européen de la technique de la construction navale, et invite la Commission à promouvoir l'installation, sur les navires, de systèmes de propulsion de secours performants;


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