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Acquire permits for use of public spaces
Assessing of damage to public space
Create open spaces
Damage to public space identifying
Define open spaces
Design open spaces
Develop open spaces
Green area
Green open space
Green space
Identify damage to public space
Identifying damage to public space
Obtain permits for use of public spaces
Open public space
Open space
Open-area school
Open-classroom school
Open-concept school
Open-space school
Procure permits for use of public spaces
Public open space
Sieve opening

Traduction de «public open space » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public open space [ open public space ]

espace libre public [ espace public libre ]




create open spaces | define open spaces | design open spaces | develop open spaces

concevoir des espaces ouverts


open space [ green space | green area | green open space ]

espace vert [ espace ouvert ]


open-space school [ open-concept school | open-area school | open-classroom school ]

école à aire ouverte [ école à aires ouvertes | école décloisonnée ]




green area | green space | green open space

espace vert




liaise with city authorities to obtain public space permits | procure permits for use of public spaces | acquire permits for use of public spaces | obtain permits for use of public spaces

obtenir des permis d'utilisation d'espaces publics


assessing of damage to public space | identifying damage to public space | damage to public space identifying | identify damage to public space

relever les dommages subis par des espaces publics
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
WiFi4EU: registration opens for EU financing of free wireless internet hotspots in public spaces* // Brussels, 20 March 2018

WiFi4EU: Ouverture des inscriptions pour le financement de points d'accès internet Wi-Fi gratuit dans les lieux publics // Bruxelles, le 20 mars 2018


In order to ensure the full exploitation of space-based information and to boost users' access to space data and services, the EU could consider establishing an overarching data access policy. Such a data access policy could be based upon principles as: free and open access for public organisations at EU and national level guaranteed (as a minimum) with limited restrictions when fully developed and operated with EU public funds; establishment of specific conditions regarding data access polic ...[+++]

Afin de garantir la pleine exploitation des informations satellitaires et de favoriser l’accès des utilisateurs aux données et services spatiaux, l’UE pourrait envisager de définir une politique globale d’accès aux données Cette politique pourrait s’appuyer sur les principes suivants: accès libre et gratuit garanti pour les organisations publiques au niveau européen et national (au minimum), assorti de restrictions limitées lorsque le système est entièrement mis sur pied et géré par des fonds publics de l’UE, établissement de conditions spécifiques en ce qui concerne la politique d’accès aux données (au moins pour les organisations publi ...[+++]


This broader orientation towards the Union's citizens and general interests makes it possible to open up the field to players other than those of the traditional space industry: service providers, content providers, private and public users.

Cette plus grande ouverture vers les citoyens et les intérêts de l'Union permet d'élargir le champ à d'autres acteurs que ceux de l'industrie spatiale classique: fourniture de services, de contenus, utilisateurs privés et publics.


During 2007, the Commission will evaluate the benefits of negotiating reciprocal opening of public sector markets in its dialogues with major space partners.

En 2007, la Commission évaluera l'avantage de négocier l'ouverture réciproque des marchés du secteur public dans ses dialogues avec ses principaux partenaires spatiaux.


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More generally, by improving the planning, design and maintenance of public spaces, cities can ‘plan out’ crime, helping to create attractive streets, parks and open spaces which are safe and feel safe.

Plus généralement, en améliorant la planification, la conception et l'entretien des espaces publics, les villes peuvent «prévenir» la criminalité et, ainsi, contribuer à la création de rues, de parcs et d'espaces ouverts attractifs qui soient sûrs et perçus comme tels.


41. Stresses that some historic quarters - valuable parts of our common heritage - have been abandoned for decades in the cities; recommends the setting-up of national, regional or local support programmes in order to promote adequate rehabilitation of these areas, including architecture, open spaces and squares, as well as riverside areas, bridges and other public works;

41. souligne que certains quartiers historiques – précieux éléments de notre patrimoine commun – ont été laissés à l'abandon pendant des décennies dans les villes; préconise la mise en place de programmes d'appui nationaux, régionaux ou locaux afin de promouvoir une réhabilitation appropriée de ces quartiers, qui porte notamment sur l'architecture, les espaces ouverts et les places, ainsi que les berges des fleuves, les ponts et tous les autres édifices publics;


41. Stresses that some historic quarters - valuable parts of our common heritage - have been abandoned for decades in the cities; recommends the setting-up of national, regional or local support programmes in order to promote adequate rehabilitation of these areas, including architecture, open spaces and squares, as well as riverside areas, bridges and other public works;

41. souligne que certains quartiers historiques – précieux éléments de notre patrimoine commun – ont été laissés à l'abandon pendant des décennies dans les villes; préconise la mise en place de programmes d'appui nationaux, régionaux ou locaux afin de promouvoir une réhabilitation appropriée de ces quartiers, qui porte notamment sur l'architecture, les espaces ouverts et les places, ainsi que les berges des fleuves, les ponts et tous les autres édifices publics;


41. Stresses that some historic quarters - valuable parts of our common heritage - have been abandoned for decades in the cities; recommends the setting-up of national, regional or local support programmes in order to promote adequate rehabilitation of these areas, including architecture, open spaces and squares, as well as riverside areas, bridges and other public works;

41. souligne que certains quartiers historiques – précieux éléments de notre patrimoine commun – ont été laissés à l'abandon pendant des décennies dans les villes; préconise la mise en place de programmes d'appui nationaux, régionaux ou locaux afin de promouvoir une réhabilitation appropriée de ces quartiers, qui porte notamment sur l'architecture, les espaces ouverts et les places, ainsi que les berges des fleuves, les ponts et tous les autres édifices publics;


8. Emphasises the need to develop further the technological basis of space activities, in particular launchers and vehicles, on the basis of an openly declared ambition for European independence and the will to retain a high level of technological capabilities which will require substantial and sustained public support for space development in the various forms we see in our competitors: dual programmes, massive research aid, compl ...[+++]

8. souligne la nécessité de développer plus avant la base technologique des activités liées à l'espace sur la base d'une ambition clairement affichée d'indépendance européenne et de maintien volontariste d'un haut niveau de compétences technologiques, ce qui suppose la nécessité d'un appui public substantiel et soutenu aux développements spatiaux sous les diverses modalités connues chez nos concurrents: programmes duaux, aides massives à la recherche, réalisation du marché intérieur, financement public des infrastructures; note dans ...[+++]


4. emphasises the need to develop further the technological basis of space activities, in particular launchers and vehicles, on the basis of an openly declared ambition for European independence and the will to retain a high level of technological capabilities which will require substantial and sustained public support for space development in the various forms we see in our competitors: dual programmes, massive research aid, compl ...[+++]

4. souligne la nécessité de développer plus avant la base technologique des activités liées à l'espace sur la base d'une ambition clairement affichée d’indépendance européenne et de maintien volontariste d’un haut niveau de compétences technologiques ce qui suppose la nécessité d’un appui public substantiel et soutenu aux développements spatiaux sous les diverses modalités connues chez nos concurrents: programmes duaux, aides massives à la recherche, réalisation du marché intérieur, financement public des infrastructures; note dans c ...[+++]




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'public open space' ->

Date index: 2022-05-24
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