Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternative energy sales promoter
Bond
Bond issue
Bond loan
Bond market
Bonded goods
Bonded products
Debenture
Debenture loan
Goods in bond
Goods under bond
In-bond goods
In-bond products
Low-carbon energy
MRS
Movement for the Renewal of Serbia
Non-renewable energy
Non-renewable resources
Renew artistic practice
Renew artistic practices
Renewable Treasury bond
Renewable bond
Renewable energy
Renewable energy engineer
Renewable energy engineering specialist
Renewable energy sales representative
Renewable energy salesman
Renewable energy salesperson
Renewable energy source
Renewable power engineer
Renewable resources
Renewing artistic practice
Resume artistic practice
SMR
Serbian Movement for Renewal
Serbian Renaissance Movement
Serbian Renewal Movement
Serbian Renewal Party
Under-bond goods

Traduction de «renewable bond » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
renewable bond

obligation renouvelable du Trésor | ORT [Abbr.]


renewable Treasury bond

obligation renouvelable du Trésor | ORT [Abbr.]


renewable energy [ low-carbon energy | non-renewable energy | renewable energy source ]

énergie renouvelable [ énergie non renouvelable | source d'énergie renouvelable ]


Movement for the Renewal of Serbia | Serbian Movement for Renewal | Serbian Renaissance Movement | Serbian Renewal Movement | Serbian Renewal Party | MRS [Abbr.] | SMR [Abbr.]

Mouvement du renouveau serbe | Mouvement serbe du renouveau | Mouvement serbe pour le renouveau | Parti du renouveau serbe | MRS [Abbr.] | MSR [Abbr.]


renewable energy salesman | renewable energy salesperson | alternative energy sales promoter | renewable energy sales representative

attachée commerciale en énergies renouvelables | représentante en énergies renouvelables | délégué commercial en énergies renouvelables | délégué commercial en énergies renouvelables/déléguée commerciale en énergies renouvelables


renew artistic practices | renewing artistic practice | renew artistic practice | resume artistic practice

renouveler sa pratique artistique


project engineer, PV array | renewable power engineer | renewable energy engineer | renewable energy engineering specialist

chef de projet énergies renouvelables | ingénieure R&D en énergies renouvelables | ingénieur R&D en énergies renouvelables | ingénieur R&D en énergies renouvelables/ingénieure R&D en énergies renouvelables


renewable resources [ non-renewable resources ]

ressource renouvelable [ ressource non renouvelable ]


bonded goods [ goods under bond | goods in bond | in-bond goods | under-bond goods | in-bond products | bonded products ]

marchandises sous douane [ marchandises en entrepôt de douane | marchandises en douane | marchandises en entrepôt douanier | marchandises en entrepôt sous douane | marchandises en entrepôt | marchandises sous caution | marchandises cautionnées | biens cautionnés ]


bond [ bond issue | bond loan | bond market | debenture | debenture loan ]

obligation financière [ emprunt obligataire | marché obligataire | obligation ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, one of the reasons given by the Government of Ontario for switching from tax-exempt bonds to so-called Infrastructure Renewal Bonds, or IRBs, is that with IRBs, it can attract investment from institutions as well as from the retail savings sector, contrary to tax-exempt bonds which mainly attract small investors that do not enjoy a tax-exempt status.

Par contre, une des raisons citées par le gouvernement de l'Ontario pour passer des obligations exemptes d'impôt à ce qu'ils appellent les Infrastructure Renewable Bonds ou IRB, c'est qu'ils sont capables, avec les IRB, d'aller chercher l'argent des institutions et de l'épargne de détail à la fois, contrairement aux obligations exemptes d'impôt qui, principalement, attirent les petits investisseurs taxables.


Comparable bonds, the infrastructure renewal bonds, which had the same credit rating as the Ontario opportunity bonds, were issued at a 4.6 per cent rate. The municipalities were able to save about 35 basis points by using an instrument that was exempt from Ontario taxes.

Des obligations comparables, émises pour le renouvellement des infrastructures, avec la même cotation de crédit, avaient un taux de 4,6 p. 100. Les municipalités pouvaient ainsi économiser à hauteur d'environ 35 points de base en utilisant un instrument de crédit exonéré d'impôt en Ontario.


However, what is an interesting calculation is to look at the after-tax return, in terms of at least provincial taxes, on the infrastructure renewal bonds.

Il est toutefois particulièrement intéressant de considérer le taux de rendement après impôt, tout au moins à l'échelle provinciale, des obligations émises aux fins du renouvellement des infrastructures.


Today, green bonds mainly finance projects in renewable energy (45.8% of the issuance globally in 2015), energy efficiency (19.6%), low carbon transport (13.4%), sustainable water (9.3%), and waste pollution (5.6%).

Actuellement, les obligations vertes servent principalement au financement de projets en rapport avec les énergies renouvelables (45,8 % des émissions mondiales en 2015), l'efficacité énergétique (19,6 %), les transports à faibles émissions de carbone (13,4 %), la gestion durable des ressources en eau (9,3 %) ainsi que les déchets et la pollution (5,6 %).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
57. Calls for broad-based pricing of carbon as a globally applicable instrument for managing emissions and the allocation of emissions trading revenues to climate-related investments, as well as revenues from carbon pricing of international transport fuels; calls furthermore for partial use of farming subsidies to guarantee investments for the production and use of renewable energy in farms; highlights the importance of mobilising private sector capital and of unlocking the required investment in low-carbon technologies; calls for an ambitious commitment by governments and public and private financial institutions, including banks, pe ...[+++]

57. préconise une tarification large des émissions de CO2 comme instrument d'envergure mondiale pour la gestion des émissions, l'allocation des revenus du système d'échange de quotas d'émission aux investissements favorables à la protection du climat, et les revenus issus de la tarification des émissions de CO2 des carburants utilisés dans le transport international; recommande en outre l'utilisation partielle de subventions agricoles afin de garantir les investissements pour la production et l'utilisation des énergies renouvelables sur les exploitations agricoles; souligne l'importance de la mobilisation du capital du secteur privé et ...[+++]


9. Believes that the Connecting Europe Facility plays an important role in the Union’s economic recovery; calls for an increased share of financial resources to be allocated to this financial instrument in order to ensure leverage of other public and private investments; calls, in particular, for a focus on renewable energy project bonds and ICT infrastructure project bonds and for sufficient allocation to smart grids, especially in view of the potential synergies with the ICT sector;

9. est d'avis que le mécanisme pour l'interconnexion en Europe joue un rôle important dans la relance économique de l'Union; demande que soient consacrées davantage de ressources financières à cet instrument financier afin d'assurer l'effet de levier des autres investissements publics et privés; appelle en particulier à un recentrage sur les emprunts obligataires liés aux énergies renouvelables et aux infrastructures de télécommunication et d'information, et demande que suffisamment de fonds soient consacrés aux réseaux intelligents ...[+++]


111. Stresses that the fullest possible use should be made of market-based tools, including improvements to rules on cost allocation, project bonds, revolving funds, renewable energy equity funds, loan guarantees, non-commercial risk-sharing facilities, incentives for funding public-private partnerships, partnerships with the EIB – by improving its intervention capacity and available resources – and use of ETS auction revenue for projects linked to renewable energy sources and energy efficiency, as well as, where appropriate, other innovative financing instruments; calls on the Commission to take into account the financial capacities an ...[+++]

111. estime qu’il importe de recourir le plus largement possible aux instruments du marché, en particulier à l'amélioration des règles de répartition des coûts, aux emprunts obligataires affectés à des projets, aux fonds renouvelables, aux fonds d’investissements dédiés aux énergies renouvelables, aux garanties de prêts, aux dispositifs de financement avec partage des risques, aux incitations à la conclusion de partenariats de financement public-privé, aux partenariats avec la BEI – en améliorant sa capacité d'intervention et ses ressources disponibles –, aux recettes du système d’échange de quotas d’émission pour le ...[+++]


109. Stresses that the fullest possible use should be made of market-based tools, including improvements to rules on cost allocation, project bonds, revolving funds, renewable energy equity funds, loan guarantees, non-commercial risk-sharing facilities, incentives for funding public-private partnerships, partnerships with the EIB – by improving its intervention capacity and available resources – and use of ETS auction revenue for projects linked to renewable energy sources and energy efficiency, as well as, where appropriate, other innovative financing instruments; calls on the Commission to take into account the financial capacities an ...[+++]

109. estime qu'il importe de recourir le plus largement possible aux instruments du marché, en particulier à l'amélioration des règles de répartition des coûts, aux emprunts obligataires affectés à des projets, aux fonds renouvelables, aux fonds d'investissements dédiés aux énergies renouvelables, aux garanties de prêts, aux dispositifs de financement avec partage des risques, aux incitations à la conclusion de partenariats de financement public-privé, aux partenariats avec la BEI – en améliorant sa capacité d'intervention et ses ressources disponibles –, aux recettes du système d'échange de quotas d'émission pour le ...[+++]


EIB’s Climate Awareness Bonds’ special characteristic is that proceeds raised from the offering will be ring-fenced from the EIB's general funding portfolio and used for renewable energy and energy efficiency lending projects. These schemes are crucial for mitigating effects of climate change.

Les obligations climatiquement responsables de la BEI présentent une particularité : le produit de l’emprunt est indépendant du portefeuille général de ressources de la BEI et sert à financer des projets dans le domaine des énergies renouvelables et de l’efficacité énergétique, deux secteurs essentiels pour l’atténuation des effets des changements climatiques.


As for bonds, an interim approach is used where provinces will be able to renew their long term bonds.

Pour les obligations, on garde actuellement une approche transitoire avec les provinces qui vont pouvoir renouveler leurs obligations à long terme.


w