Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemble different clips
Bristly foxtail
Bumpy air
Create a rough cut
Create rough cut
Design rough air speed
Ground roughness
Make a rough cut
Polish rough jewel parts
Road roller operator
Roller operator
Rough air
Rough bristle-grass
Rough bristlegrass
Rough panic grass
Rough panic-grass
Rough roller operator
Roughness coefficient
Roughness length
Roughness of ground
Roughness of surface
Roughness parameter
Shine rough jewel parts
Smoothen jewel parts
Smoothen rough jewel parts
Surface roughness
Terrain roughness
Turbulent air
Walk-behind road roller operator

Traduction de «rough air » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


design rough air speed

vitesse de calcul en air turbulent




turbulent air [ rough air | bumpy air ]

air turbulent [ atmosphère agitée ]


bristly foxtail | rough bristlegrass | rough bristle-grass | rough panic grass | rough panic-grass

sétaire verticillée


polish rough jewel parts | shine rough jewel parts | smoothen jewel parts | smoothen rough jewel parts

polir des pièces de joaillerie brutes


ground roughness [ roughness of ground | surface roughness | roughness of surface | terrain roughness ]

rugosité du sol


assemble different clips | make a rough cut | create a rough cut | create rough cut

créer un bout-à-bout | créer un bout à bout | créer un premier montage


roughness length | roughness coefficient | roughness parameter

longueur de rugosité | paramètre de rugosité | coefficient de rugosité


roller operator | rough roller operator | road roller operator | walk-behind road roller operator

conducteur de compacteurs | conductrice de compacteurs | conducteur d’engins de compactage/conductrice d’engins de compactage | conducteur de compacteurs/conductrice de compacteurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Even with the observed decrease in air traffic, which has eased the pressure on the system, capacity has been stagnant: the average total air traffic control delay per flight was roughly the same in 2011 as 2003.

Malgré la diminution observée du trafic aérien, qui a fait baisser la pression sur le système, on a constaté une stagnation des capacités: le retard dû au contrôle aérien (retard ATC) total moyen par vol se situait pratiquement au même niveau en 2011 qu'en 2003.


The Aire, Candeeiros and Montejunto ranges form a clearly visible line of mountains, running roughly parallel to the coast, which separate the ‘Maçã de Alcobaça’ production area from all the neighbouring geographical areas.

Cette ligne montagneuse parfaitement visible relie les serras d’Aire, de Candeeiros et de Montejunto, le long d’un axe quasiment parallèle à la mer, qui sépare l’aire de production de la «Maçã de Alcobaça» de toutes les zones géographiques voisines.


Even with the observed decrease in air traffic, which has eased the pressure on the system, capacity has been stagnant: the average total air traffic control delay per flight was roughly the same in 2011 as 2003.

Malgré la diminution observée du trafic aérien, qui a fait baisser la pression sur le système, on a constaté une stagnation des capacités: le retard dû au contrôle aérien (retard ATC) total moyen par vol se situait pratiquement au même niveau en 2011 qu'en 2003.


64. Recalls that roughly 59% of the oil consumed in Europe in 2004 was used by the transport sector, and of the rest 17% was used in buildings, 16% in non-energy uses and 8% in industry; notes that the Commission expects energy demand in the transport sector to grow by at least 30% until 2030, with an increase of up to 5% per year for air transport, which will increase emissions and dependency on imported energy;

64. rappelle que 59% environ du pétrole consommé en 2004 en Europe l'ont été par le secteur des transports, 17% par les immeubles, 16% dans des affectations non énergétiques et 8% dans l'industrie; note que selon les prévisions de la Commission, la demande d'énergie dans le secteur des transports augmentera de 30% au moins d'ici 2030 et que cette augmentation atteindra 5% par an dans les transports aériens, ce qui aggravera encore les émissions ainsi que la dépendance à l'égard des importations d'énergie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Recalls that roughly 59% of the oil consumed in Europe in 2004 was used by the transport sector, with the remaining 17% used in buildings, 16% in non-energy uses and 8% in industry; notes that the Commission expects energy demand in the transport sector to grow by at least 30% until 2030, with an increase of up to 5% per year for air transport, which will increase emissions and dependency on imported energy;

74. rappelle que 59% environ du pétrole consommé en 2004 en Europe l'ont été par le secteur des transports, 17% par les immeubles, 16% dans des affectations non énergétiques et 8% dans l'industrie; note que selon les prévisions de la Commission, la demande d'énergie dans le secteur des transports augmentera de 30% au moins d'ici 2030 et que cette augmentation atteindra 5% par an dans les transports aériens, ce qui aggravera encore les émissions ainsi que la dépendance à l'égard des importations d'énergie;


4. Recalls that roughly 59% of the oil consumed in the EU in 2004 was used by the transport sector, 17% in construction, 16% for non-energy purposes, and 8% in industry; notes that the Commission expects energy demand in the transport sector to grow by at least 30% until 2030, with an increase of up to 5% per year for air transport, which will increase emissions and dependency on imported energy;

4. rappelle que 59 % environ du pétrole consommé en 2004 dans l'Union européenne l'ont été par le secteur des transports, 17 % par le secteur du bâtiment, 16 % par des affectations non-énergétiques et 8 % par l'industrie; note que selon les prévisions de la Commission, la demande d'énergie dans le secteur des transports augmentera de 30 % au moins d'ici 2030 et que cette augmentation atteindra 5 % par an dans les transports aériens, ce qui aggravera encore le taux d'émissions ainsi que la dépendance à l'égard des importations d'énergie;


64. Recalls that roughly 59 % of the oil consumed in Europe in 2004 was used by the transport sector, and of the rest 17% was used in buildings, 16% in non-energy uses and 8% in industry; notes that the Commission expects energy demand in the transport sector to grow by at least 30 % until 2030, with an increase of up to 5 % per year for air transport, which will increase emissions and dependency on imported energy;

64. rappelle que 59 % environ du pétrole consommé en 2004 en Europe l'ont été par le secteur des transports, 17% par les immeubles, 16% dans des affectations non énergétiques et 8% dans l'industrie; note que selon les prévisions de la Commission, la demande d'énergie dans le secteur des transports augmentera de 30 % au moins d'ici 2030 et que cette augmentation atteindra 5% par an dans les transports aériens, ce qui aggravera encore les émissions ainsi que la dépendance à l'égard des importations d'énergie;


Only the amounts provided for in Articles 12 and 13 are adjusted to bring them roughly into line with what is applicable to air travellers - cf. Regulation (EC) No 889/2002 of the European Parliament and of the Council of 13 May 2002 amending Council Regulation (EC) No 2027/97 on air carrier liability in the event of accidents (OJ L 140, 30.5.2002, p. 2).

Seuls les montants visés aux articles 12 et 13 sont à peu près adaptés aux dispositions applicables dans le trafic aérien. Voir règlement 889/2002 du Parlement européen et du Conseil, du 13 mai 2002, modifiant le règlement (CE) n° 2027/97 du Conseil relatif à la responsabilité des transporteurs aériens en cas d'accident (JO L 140 du 30 mai 2002, p. 2).


The main problem is not the use of energy in itself but the fact that the main source of energy is fossil fuels, which supply roughly 80 per cent of the world's commercial energy [21], with serious effects on the air, the atmosphere and the climate.

Le principal problème n'est pas l'utilisation de l'énergie en soi, mais le fait que les combustibles fossiles constituent la principale source d'énergie; ils fournissent en effet à peu près 80 pour cent de l'énergie commerciale dans le monde [21], ce qui a de sérieuses répercussions sur la qualité de l'air, l'atmosphère et le climat.


3.2. The air supply to the burner must be set in such a way as to obtain a blue flame roughly 25 mm high.

3.2. Régler l'arrivée d'air du brûleur pour obtenir une flamme bleue d'environ 25 mm de haut.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'rough air' ->

Date index: 2022-01-07
w