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Active runway
Aerodrome
Airport
Airport facilities
Airport infrastructure
Atmospheric pressure at aerodrome elevation
Atmospheric pressure at runway threshold
Clean contaminants from airport runways
Clear airport runways
Directions guiding aerodrome operations
Directions on aerodrome operations
Extended centre line
Extended centre line of the runway
Extended runway center line
Extended runway centre line
Extended runway centreline
Heliport
High altitude airport
Implement airport runway cleaning approaches
Instructions of aerodrome operations
Instructions on aerodrome operations
Keep airport runways clear of debris and obstacles
Keep airport runways clear of obstacles
Keep airport runways clear of obstacles and debris
Live runway
Non-runway aerodrome
Operational runway
QFE
Regional airport
Runway
Runway aerodrome
Runway environment
Runway identification
Runway in use
Runway-in-use
Seaplane base

Traduction de «runway aerodrome » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
runway aerodrome

aérodrome à piste d'envol délimitée


non-runway aerodrome

aérodrome à piste d'envol non délimitée


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


clear airport runways | keep airport runways clear of obstacles and debris | keep airport runways clear of debris and obstacles | keep airport runways clear of obstacles

garder les pistes d'un aéroport exemptes d'obstacles


clean contaminants from airport runways | implement airport runway cleaning approaches | clean contaminants from airport runways | use different techniques to clean contaminants from airport runways

nettoyer des contaminants sur les pistes d'un aéroport


atmospheric pressure at aerodrome elevation [ QFE | atmospheric pressure at runway threshold ]

pression atmosphérique à l'altitude de l'aérodrome [ QFE | pression atmosphérique au seuil de piste ]


directions guiding aerodrome operations | directions on aerodrome operations | instructions of aerodrome operations | instructions on aerodrome operations

instructions sur les opérations dans un aérodrome


runway-in-use [ runway in use | active runway | live runway | operational runway ]

piste en service [ piste en activité ]


extended runway centreline [ extended runway centre line | extended runway center line | extended centre line of the runway | extended centre line ]

prolongement de l'axe de piste


runway environment | runway identification

identification de la piste
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
At a controlled aerodrome an aircraft taxiing on the manoeuvring area shall stop and hold at all runway-holding positions unless an explicit clearance to enter or cross the runway has been issued by the aerodrome control tower.

Un aéronef qui circule sur l’aire de manœuvre d’un aérodrome contrôlé s’arrête et attend à tous les points d’attente avant piste, à moins que la tour de contrôle d’aérodrome n’ait émis une clairance explicite d’entrer sur la piste ou de la traverser.


runway-holding position’ means a designated position intended to protect a runway, an obstacle limitation surface, or an ILS/MLS critical/sensitive area at which taxiing aircraft and vehicles shall stop and hold, unless otherwise authorised by the aerodrome control tower.

«point d’attente avant piste», un point désigné en vue de protéger une piste, une surface de limitation d’obstacles ou une zone critique/sensible d’ILS/MLS, auquel les aéronefs et véhicules circulant à la surface s’arrêtent et attendent, sauf autorisation contraire de la tour de contrôle d’aérodrome.


runway-holding position” means a designated position intended to protect a runway, an obstacle limitation surface, or an instrument landing system (ILS)/microwave landing system (MLS) critical/sensitive area at which taxiing aircraft and vehicles are to stop and hold, unless otherwise authorised by the aerodrome control tower; ’.

“point d'attente avant piste”, un point désigné en vue de protéger une piste, une surface de limitation d'obstacles ou une zone critique/sensible d'ILS/MLS (Instrument Landing System/Microwave Landing System), auquel les aéronefs et véhicules circulant à la surface doivent s'arrêter et attendre, sauf autorisation contraire de la tour de contrôle d'aérodrome; ».


DAY or NIGHT — Raising landing gear (if fitted) and flashing landing lights while passing over runway in use or helicopter landing area at a height exceeding 300 m (1 000 ft) but not exceeding 600 m (2 000 ft) (in the case of a helicopter, at a height exceeding 50 m (170 ft) but not exceeding 100 m (330 ft)) above the aerodrome level, and continuing to circle runway in use or helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Rentrer le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et faire clignoter les phares d’atterrissage en passant au-dessus de la piste d’atterrissage en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères à une hauteur supérieure à 300 m (1 000 ft), mais inférieure à 600 m (2 000 ft) [dans le cas d’un hélicoptère, à une hauteur supérieure à 50 m (170 ft), mais inférieure à 100 m (330 ft)] au-dessus du niveau de l’aérodrome, et continuer à exécuter des circuits autour de la piste en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères.


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(2) Where it is not practical to provide at an aerodrome the fixed white lights referred to in subsection (1) for reasons such as the lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the aerodrome may, if a fixed white light is displayed at each end of the runway to indicate runway alignment, use white retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the ...[+++]

(2) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer à un aérodrome les feux fixes blancs visés au paragraphe (1) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie électrique disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’aérodrome peut, si un feu fixe blanc est disposé à chaque extrémité de la piste afin d’indiquer l’alignement de celle-ci, utiliser des balises rétroréfléchissantes blanches pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe de piste à une distance d’au moins deux milles marins.


(d) where the aerodrome is located south of the 60th parallel of north latitude and no RVR or runway visibility for the runway of intended approach is available, the ground visibility at the aerodrome where the runway is located is reported to vary between distances less than and greater than the minimum visibility;

d) lorsque l’aérodrome se situe au sud du 60 parallèle de latitude nord et lorsque ni la RVR ni la visibilité sur la piste pour la piste prévue pour l’approche n’est disponible, la visibilité au sol qui est communiquée pour l’aérodrome où se trouve la piste varie entre des distances inférieures à la visibilité minimale et des distances supérieures à celle-ci;


(d) where the aerodrome is located south of the 60th parallel of north latitude and no RVR or runway visibility for the runway of intended approach is available, the ground visibility at the aerodrome where the runway is located is less than the visibility set out in column II of the item for the approach conducted.

d) lorsque l’aérodrome se situe au sud du 60 parallèle de latitude nord et lorsque ni la RVR ni la visibilité sur la piste pour la piste prévue pour l’approche n’est disponible, la visibilité au sol à l’aérodrome où se trouve la piste est inférieure à la visibilité indiquée à la colonne II pour l’approche effectuée.


(4) Where a runway or part of a runway is closed, the operator of the aerodrome shall place closed markings, as set out in Schedule I to this Subpart, on the runway as follows:

(4) Lorsqu’une piste ou un tronçon de celle-ci est fermé, l’exploitant de l’aérodrome doit y apposer des marques de zone fermée prévues à l’annexe I de la présente sous-partie et disposées de la façon suivante :


At the present time, many smaller northern airports would derive full benefit from improved GPS approaches only if they can install adequate runway lighting and an appropriate aerodrome survey that includes the approach and departure areas of all runways.

À l'heure actuelle, de nombreux petits aéroports du Nord pourraient tirer pleinement parti de l'utilisation de l'approche GPS seulement s'ils pouvaient installer des bordures de piste, des seuils de piste et des balisages d'approche adéquats et obtenir des relevés couvrant les aires de décollage et d'atterrissage de toutes les pistes.


This property can only be associated with a spatial object that is an Aerodrome Node, an Aerodrome Area or a Runway Area.

Cette propriété ne peut être associée qu'à un objet géographique qui est un nœud d'aérodrome, une aire d'aérodrome ou une aire de piste.


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