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Acute angle type exit taxiway
Change speed
Compressor speed signal failure
Creep signalling
Driving speed
Fast turn-off
High speed cutoff
High speed exit
High speed taxiway
High speed turn off
High speed turnoff
High-speed exit
High-speed exit taxiway
High-speed turn-off
High-speed turn-off taxiway
Long radius exit
Maximum speed
Minimum speed
Rapid exit taxiway
Signaling speed
Signalling speed
Slow flag
Speed control
Speed control signalling
Speed limit
Speed limitation
Speed restriction
Speed signal for track working sites
Speed-change
Speed-change mecanism
Speed-changing device
Speed-changing mechanism
Speed-restriction warning signal
Tachograph
Turnoff taxiway
Variable gear
Variable speed transmission
Variable transmission
Variable-speed drive
Warning board
Warning to slow down
Working-site signal

Traduction de «signalling speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


signaling speed | signalling speed

vitesse de signalisation


creep signalling | speed control signalling

régulation de la vitesse en fonction des signaux


speed-restriction warning signal | speed restriction | warning to slow down

rappel de ralentissement


warning board | working-site signal | speed signal for track working sites | slow flag

signal de chantier de voie


speed control signalling [ creep signalling ]

régulation de la vitesse en fonction des signaux


speed control [ maximum speed | minimum speed | speed limit | tachograph | Driving speed(STW) | speed limitation(UNBIS) ]

réglementation de la vitesse [ limitation de vitesse | tachygraphe | vitesse maximale | vitesse minimale ]


high-speed exit taxiway [ rapid exit taxiway | high-speed turn-off taxiway | high speed exit | high speed taxiway | high-speed exit | high speed turnoff | high speed turn off | high-speed turn-off | long radius exit | turnoff taxiway | high speed cutoff | fast turn-off | acute angle type exit taxiway ]

voie de sortie rapide [ sortie de piste à grande vitesse | voie de sortie à grande vitesse | sortie à grande vitesse ]


speed-changing mechanism | speed-change mecanism | speed-change | change speed | variable speed transmission | variable-speed drive | variable gear | speed-changing device | variable transmission

mécanisme de changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | changement de vitesse | transmission à variation de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable


compressor speed signal failure

absence de signal de régime compresseur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
for electronic recording equipment which is equipment operating by signals transmitted electrically from the distance and speed sensor, any interruption exceeding 100 milliseconds in the power supply of the recording equipment (except lighting), in the power supply of the distance and speed sensor and any interruption in the signal lead to the distance and speed sensor.

pour les appareils électroniques fonctionnant sur la base de signaux transmis électriquement par le capteur de distance et de vitesse, toute coupure d’alimentation supérieure à 100 millisecondes de l’appareil (exception faite de l’éclairage), de l’alimentation du capteur de distance et de vitesse et toute coupure du signal du capteur de distance et de vitesse.


12 (1) Signals shall operate for not less than 20 seconds before the crossing is entered by a train at a speed in excess of 10 m.p.h.; provided that where the distance as measured parallel to the centre line of the highway between the governing signal and clearance on the opposite side of the farthest protected track on which trains operate in excess of 10 m.p.h. is more than 35 feet, the operation time of 20 seconds shall be increased one second for each additional 10 feet or fraction thereof; signals shall continue to operate until the train has clear ...[+++]

12 (1) Les signaux fonctionneront pendant au moins 20 secondes avant qu’un train roulant à plus de 10 milles à l’heure ne s’engage dans le passage; toutefois, si la distance qui sépare l’un des signaux et la limite de l’espace libre du côté opposé de la plus éloignée des voies protégées sur lesquelles les trains circulent à plus de 10 milles à l’heure est de plus de 35 pieds, mesurée parallèlement à l’axe de la voie publique, la durée de fonctionnement de 20 secondes sera augmentée d’une seconde par 10 pieds supplémentaires ou fraction de ce chiffre; le signal devra continuer à fonctionner tant que le train n’aura pas franchi le passag ...[+++]


The European Investment Bank (EIB) has granted a loan to Albali Señalización, amounting to EUR 77.6 million, for the financing of the proposed signalling and telecommunications works on the Albacete-Alicante High-Speed Line (HSL).

La Banque européenne d’investissement (BEI) a accordé un prêt de 77,6 millions d’EUR à Albali Señalización pour le financement des équipements de signalisation et de télécommunication du tronçon Albacete-Alicante de la ligne à grande vitesse (LGV) Madrid-Levant.


The project involves the drafting of projects, execution of works and the maintenance and preservation of signalling and fixed telecommunications systems, centralised traffic control, civil defence and security, train protection systems, mobile GSM-R telephony and infrastructure for High-Speed Line public mobile telephone operators.

Le projet comprend les études, la réalisation des travaux et l’entretien et la maintenance des équipements de signalisation, de télécommunication fixe, de contrôle centralisé du trafic, de protection civile et de sécurité, de protection des trains et de téléphonie mobile (norme GSM-R), ainsi que de l’infrastructure pour les opérateurs publics de téléphonie mobile de la LGV.


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EUR 77. 6 million for signalling and telecommunications works on the Albacete-Alicante AVE high-speed railway line

Espagne : la BEI prête 77,6 millions d’EUR pour les équipements de signalisation et de télécommunication de la LGV Albacete-Alicante


Commission Decision 2006/860/EC of 7 November 2006 concerning a technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European high speed rail system lays down the TSI relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European high-speed rail system.

La décision 2006/860/CE de la Commission du 7 novembre 2006 concernant une spécification technique d’interopérabilité relative au sous-système «contrôle-commande et signalisation» du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse fixe la spécification technique d’interopérabilité relative au sous-système «contrôle-commande et signalisation» du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse.


The cab-signals define the minimum range of parameters made available in the cab that together satisfy all the circumstances that could be found upon the railways of the European high-speed network and that therefore make a system common for the whole network feasible. Such parameters would be permitted speed, target speed, target distance, that are the basis of cab-signalling and ATP.

Les signaux en cabine définissent l'ensemble minimum des paramètres mis à disposition en cabine qui, pris tous ensemble, permettent de répondre à tous les cas pouvant se présenter sur les lignes du réseau à grande vitesse européen et qui autorisent donc la faisabilité d'un système commun pour l'ensemble du réseau. Ces paramètres seront la vitesse autorisée, la vitesse-but, la distance-but qui forment la base de la signalisation de cabine et du contrôle de vitesse.


- signal aspects: stop, limited speed, caution (speed limit 100 km/h), full speed

- aspects des signaux: arrêt, vitesse limitée, avertissement (vitesse limitée à 100 km/h), pleine vitesse)


Rolling stock specially built or upgraded (re-signalled) for high speed shall be equipped with class A interfaces for use on the trans-European high-speed network and shall ensure that the on-board functions, interfaces and minimum performance required by this TSI are included according to the routes concerned as described in Annex C.

Le matériel roulant spécialement construit ou aménagé (en matière de contrôle-commande) pour la grande vitesse doit être équipé des interfaces de classe A permettant son utilisation sur le réseau transeuropéen à grande vitesse et doit présenter les fonctions embarquées, les interfaces et les performances minimales requises par la présente STI pour les liaisons concernées conformément à l'annexe C.


High speed Brussels-France link signals vital step towards completion of the TransEuropean Transport network

Le TGV Bruxelles-frontière française marque un nouveau pas vers la constitution de réseaux transeuropéens de transports


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