Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASHA
American Academy of Speech Correction
American Society for the Study of Disorders of Speech
American Speech Correction Association
American Speech and Hearing Association
American Speech-Language-Hearing Association
Artificial speech
Computer-generated speech
Computer-synthesized speech
Developmental phonological disorder
Language pathologist
Machine-generated speech
SLP
SLT
Sovereign's Speech
Speech and language pathologist
Speech and language therapist
Speech articulation disorder
Speech correctionist
Speech from the Throne
Speech pathologist
Speech skill
Speech therapist
Speech-language pathologist
Synthesized speech
Synthetic speech
TTS synthesiser
TTS synthesizer
Text-to-speech converter
Text-to-speech synthesis system
Text-to-speech synthesiser
Text-to-speech synthesizer
Text-to-speech system
Text-to-voice synthesiser
Text-to-voice synthesizer

Traduction de «speech skill » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents ...[+++]


Definition: A specific developmental disorder in which the child's use of speech sounds is below the appropriate level for its mental age, but in which there is a normal level of language skills. | Developmental:phonological disorder | speech articulation disorder | Dyslalia Functional speech articulation disorder Lalling

Définition: Trouble spécifique du développement dans lequel l'utilisation par l'enfant des phonèmes est inférieure au niveau correspondant à son âge mental, mais avec un niveau linguistique normal. | Dyslalie Lallation Trouble:du développement (de):l'articulation | phonologique | fonctionnel de l'articulation


Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfun ...[+++]

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


Gracious Speech/Address | His/Her Majesty's Most Gracious Speech | King's/Queen's Speech | Sovereign's Speech | Speech from the Throne

discours du Trône


computer-generated speech | synthesized speech | synthetic speech | artificial speech | computer-synthesized speech | machine-generated speech

voix de synthèse | parole de synthèse | parole synthétique | parole artificielle | parole électronique


text-to-speech synthesizer | text-to-speech synthesiser | text-to-speech system | text-to-speech synthesis system | text-to-speech converter | text-to-voice synthesizer | text-to-voice synthesiser | TTS synthesizer | TTS synthesiser

synthétiseur texte-parole | synthétiseur de la parole à partir du texte | synthétiseur vocal à partir du texte | système de synthèse texte-parole


American Speech-Language-Hearing Association [ ASHA | American Speech and Hearing Association | American Speech Correction Association | American Society for the Study of Disorders of Speech | American Academy of Speech Correction ]

American Speech-Language-Hearing Association [ ASHA | American Speech and Hearing Association | American Speech Correction Association | American Society for the Study of Disorders of Speech | American Academy of Speech Correction ]


speech-language pathologist | SLP | speech and language pathologist | speech therapist | speech pathologist | language pathologist

orthophoniste


speech and language therapist | speech correctionist | speech therapist | SLT [Abbr.]

logopède | logothérapeute | orthophoniste | rééducateur de la parole
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
15. Notes with concern the use of the internet and social media for the dissemination of propaganda material and recruitment by terrorist organisations; encourages active cooperation between the Member States, the EU and all the relevant stakeholders to combat the dissemination of radicalising material and propaganda on the internet; calls for the implementation of youth awareness programmes on online hate speech and the risks that it represents and of programmes promoting media and internet education; underlines therefore the need both to develop innovative online counter-communication with Member States that is also able to stimulate critical digital ...[+++]

15. note avec inquiétude l'utilisation de l'internet et des médias sociaux à des fins de diffusion de matériel de propagande et de recrutement par des organisations terroristes; encourage la coopération active entre les États membres, l'Union et l'ensemble des parties intéressées pour lutter contre la diffusion des discours de radicalisation et de propagande sur l'internet; appelle à la mise en place de programmes de sensibilisation des jeunes aux discours de haine en ligne et aux risques qu'ils représentent, ainsi que de promotion de l'éducation aux médias et à l'internet; souligne, dès lors, la nécessité de développer avec les États ...[+++]


Our Speech from the Throne also outlined that we would like to work with the provinces and territories, the private sector and voluntary organizations to prepare the ground for moving forward on a national literacy initiative, helping to equip Canadians with the basic skills they need to acquire further skills.

Comme on l'a mentionné aussi dans le discours du Trône, nous souhaitons travailler en partenariat avec les gouvernements provinciaux et territoriaux, le secteur privé et différentes organisations bénévoles, afin d'aller de l'avant avec une initiative nationale d'alphabétisation, de façon à aider les Canadiens et Canadiennes à acquérir les compétences de base dont ils ont besoin pour acquérir des compétences plus spécialisées.


Speech by President Barroso – "Filling the gaps: e-skills and education for digital jobs"

Discours du Président Barroso – «Filling the gaps: e-skills and education for digital jobs»


Someone who shows a number of the following characteristics and behaviours would likely be diagnosed with ASD: first, shows no interest in other people; second, does not know how to play with or talk to people; and third, develops language and speech skills slowly or not at all, or initiates and maintains conversations with difficulties, repeats ritualistic actions such as rocking, spinning, or staring.

Une personne qui présente plusieurs des caractéristiques et comportements suivants recevrait probablement un diagnostic de TSA: premièrement, elle ne semble pas intéressée par les autres, deuxièmement, elle ne sait pas comment jouer ou parler avec les gens et, troisièmement, elle met du temps à apprendre à parler si elle y parvient ou encore elle a de la difficulté à engager et à poursuivre une conversation ou a des comportements rituels comme de se bercer, de tourner sur elle-même ou de fixer du regard.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A child who shows a number of the following characteristics and behaviours would likely be diagnosed with autism: if he or she shows no interest in other people; does not know how to play with or talk to people; develops language and speech skills slowly, or not at all; can only initiate and maintain conversations with difficulty; and repeats ritualistic actions, such as rocking, spinning or staring.

Un enfant qui présente plusieurs des traits et comportements suivants fera vraisemblablement l'objet d'un diagnostic d'autisme: ne manifeste aucun intérêt à l'égard des autres, ne sait pas comment jouer ou parler avec les gens, présente un développement linguistique lent ou ne parle tout simplement pas, n'engage et ne poursuit des conversations qu'avec difficulté et répète des gestes ayant une sorte de valeur rituelle, notamment se bercer, tourner sur soi-même ou fixer intensément.


– I would just like to refer to this morning’s speech by the President, in which he outlined some new ideas for enhancing skills development and mobility within the European Union, especially to the benefit of the young.

– (EN) Permettez-moi simplement de faire référence au discours prononcé ce matin par le président, dans lequel il a exposé quelques nouvelles idées pour accroître le développement et la mobilité des compétences dans l’Union européenne, en particulier dans l’intérêt des jeunes.


interpersonal skills and methods of communication with deaf people and people with hearing impairments , people with visual impairments, people with speech impairments and people with a learning disability;

les capacités interpersonnelles et les méthodes de communication avec les personnes sourdes et malentendantes , les personnes malvoyantes, les personnes ayant des difficultés d'élocution et les personnes souffrant d'une déficience intellectuelle ;


interpersonal skills and methods of communication with deaf people, people with hearing impairments, visual impairments and speech impairments and people with a learning disability;

les capacités interpersonnelles et les méthodes de communication avec les personnes sourdes et malentendantes, les personnes malvoyantes, les personnes ayant des difficultés d'élocution et les personnes souffrant d'une déficience intellectuelle;


Because our country's future competitiveness rests largely on the shoulders of productive, high performance workplaces that support skills development, the Government of Canada announced in the last Speech from the Throne a workplace skills strategy.

Étant donné que la capacité concurrentielle de notre pays dépendra en grande partie de la productivité et du rendement des entreprises ainsi que de la mesure dans laquelle elles encouragent le développement des compétences, le gouvernement du Canada a annoncé, dans le dernier discours du Trône, la Stratégie des compétences en milieu de travail.


These needs are summarised in the now familiar six ‘key messages’ which appear in all papers and speeches on lifelong learning in the new knowledge society: we need more skills at all levels, more money for education, new attitudes and values, new teaching methods and forms of control etc.

En six "messages clés", le document résume cette nécessité en usant de formules désormais bien connues et présentes dans tous les textes et discours sur l'éducation et la formation tout au long de la vie dans la nouvelle société de la connaissance: nous avons besoin de compétences accrues à tous les niveaux, de plus de moyens financiers pour la formation, d'attitudes et de valeurs nouvelles, de nouvelles approches pédagogiques et modalités de contrôle, etc.


w