Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bird's eye view
Bird's-eye view
Boom shot
Cross sectional view
Cut-away view
Cutaway view
Cutaway viewed from the top
Down shot
High angle
High angle shot
High angle view
High shot
High-angle shot
Lateral view fiberscope
Lateral viewing fiberscope
Lateral viewing fibrescope
Lateral-viewing fiberscope
Lateral-viewing fibre-endoscope
Lateral-viewing fibrescope
Organise estate viewing
Organise house viewing
Organise property inspection
Organise property viewing
Overhead shot
Plan view
Sectional view
Shot from above
Side viewing fiberscope
Side viewing fibrescope
Side-viewing fiberscope
Side-viewing fibrescope
Top shot
Top view
View from above

Traduction de «top view » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
top view | view from above

vue de dessus | vue d'en haut | vue en plan








plan view [ bird's-eye view | top view ]

vue en plan [ vue de dessus | vue plongeante | vue en plongée | vue d'avion | vue à vol d'oiseau | vue du haut ]


overhead shot [ high angle shot | bird's eye view | boom shot | shot from above | high-angle shot | high angle view | high angle | down shot | high shot | top shot ]

plongée [ plan de plongée ]


lateral-viewing fiberscope | lateral viewing fiberscope | lateral-viewing fibrescope | lateral viewing fibrescope | lateral view fiberscope | side viewing fiberscope | side-viewing fiberscope | side viewing fibrescope | side-viewing fibrescope | lateral-viewing fibre-endoscope

fibroscope à vision latérale




organise estate viewing | organise house viewing | organise property inspection | organise property viewing

organiser des visites de propriétés


cutaway view | cut-away view | sectional view | cross sectional view

écorché | dessin écorché | vue écorchée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the top view, at the reference point 4 (Annex 9, Figure 11), a maximum angle of 90° extending rearward and laterally and in the rear view, a maximum angle of 40° defines 2 volumes which limit the anchorage zone for the ISOFIX top tether.

Sur la vue de dessus, au point de référence 4 (annexe 9, figure 11), un angle maximal de 90° s'étendant vers l'arrière et latéralement et, sur la vue arrière, un angle maximal de 40° définissent deux volumes qui limitent la zone d'ancrage pour fixation supérieure ISOFIX.


46.3. Photographs and detailed technical drawings showing the position of the ROPS, position of the seat index point (SIP), the details of mountings and position of the front part of the tractor capable of supporting the tractor when overturned (if necessary) etc (in the case of front-mounted foldable ROPS, show the grasping area and a lateral and top view of the accessible zones).

46.3. Photographies et dessins techniques détaillés montrant l'emplacement de la ROPS, la position du point index du siège (SIP), les détails des éléments de montage et l'emplacement de la partie avant du tracteur capable de supporter le tracteur en cas de renversement (si nécessaire), etc (dans le cas de ROPS rabattables montées à l'avant, montrer l'espace de préhension ainsi qu'une vue latérale et une vue du dessus des zones accessibles).


Photographs and detailed technical drawings showing the grasping area and a lateral and top view of the accessible zones.

Photographies et dessins techniques détaillés montrant l'espace de préhension ainsi qu'une vue latérale et une vue du dessus des zones accessibles.


Head shall not exceed a vertical plane identified by a red line on top of the door (top view camera).

La tête ne doit pas dépasser un plan vertical défini par une ligne rouge au sommet de la porte (caméra supérieure).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme «Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert» en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse («grands enjeux de société») et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme «Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert» en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse («grands enjeux de société») et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


76. Calls for a balance to be kept between bottom-up (such as the current FET-open scheme) and top-down projects (‘grand societal challenges’), as well as for smaller bottom-up projects and bottom-up collaborative research to be facilitated; takes the view that lower entry barriers for collaborative projects would lead to a reinforcement of scientific capacity; believes that strategic priorities must be combined with emerging problems; asks the Commission to study the balance between bottom-up and top-down projects and to consider it both from a social and a financial point of view; stresses the need to consult and work together with ...[+++]

76. demande qu'un équilibre soit maintenu entre les projets partant de la base (coopération, par exemple le programme "Technologies futures et émergentes (FET) - domaine ouvert" en cours) et les projets qui s'inscrivent dans une démarche inverse ("grands enjeux de société") et que les projets partant de la base, collaboratifs et de dimension réduite soient facilités; est d'avis qu'une réduction des obstacles à l'entrée pour les projets de collaboration permettrait de renforcer les capacités scientifiques; estime que les priorités stratégiques doivent être associées aux problèmes nouveaux; demande à la Commission d'élaborer une étude p ...[+++]


44. Proposes the establishment of a regular heads of state and government summit between the EU and the GCC; stresses that this summit could enhance the political, financial, economic, commercial and cultural ties between the EU and GCC immensely; strongly encourages the EU and the GCC's top political decision-makers to meet on a regular basis in order to jointly define and promote common interests, thus increasing the likelihood of the FTA being concluded and signed as soon as possible; takes the view that both the EU and the GCC's top political decision-makers should seek progress in this regard, regardless of whether the FTA is con ...[+++]

44. propose de mettre en place un sommet régulier des chefs d'État et de gouvernement entre l'Union et le CCG; souligne que ce sommet pourrait renforcer les liens politiques, financiers, économiques, commerciaux et culturels entre l'Union et le CCG dans des proportions extrêmement élevées; encourage fortement les décideurs politiques de premier plan de l'Union et du CCG à se réunir régulièrement afin de définir et de défendre conjointement des intérêts communs, augmentant ainsi la probabilité de conclure et de signer l'ALE le plus tôt possible; est d'avis que les décideurs politiques de premier plan de l'Union et du CCG devraient prog ...[+++]


41. Proposes the establishment of a regular heads of state and government summit between the EU and the GCC; stresses that this summit could enhance the political, financial, economic, commercial and cultural ties between the EU and GCC immensely; strongly encourages the EU and the GCC’s top political decision-makers to meet on a regular basis in order to jointly define and promote common interests, thus increasing the likelihood of the FTA being concluded and signed as soon as possible; takes the view that both the EU and the GCC’s top political decision-makers should seek progress in this regard, regardless of whether the FTA is con ...[+++]

41. propose de mettre en place un sommet régulier des chefs d'État et de gouvernement entre l'Union et le CCG; souligne que ce sommet pourrait renforcer les liens politiques, financiers, économiques, commerciaux et culturels entre l'Union et le CCG dans des proportions extrêmement élevées; encourage fortement les décideurs politiques de premier plan de l'Union et du CCG à se réunir régulièrement afin de définir et de défendre conjointement des intérêts communs, augmentant ainsi la probabilité de conclure et de signer l'ALE le plus tôt possible; est d'avis que les décideurs politiques de premier plan de l'Union et du CCG devraient prog ...[+++]


- shape: right triangle (top view) with equal sides of 250 mm, height 80 mm, bottom closed except a 1/2'' pipe socket at the gravitational centre, top open; dimensions ± 2 mm,

- forme: triangle rectangle (vue en plan) ayant deux côtés égaux d'une longueur de 250 mm; hauteur de 80 mm; le fond est fermé par une plaque qui ne laisse passer qu'un manchon en son centre de gravité, le sommet est ouvert; les dimensions peuvent varier de ± 2 mm,


w