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Belted tire
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Bias ply tire
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Braced tread tyre
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Clamp tyre into mould
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Tire-pressure gauge
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Tyre gauge
Tyre inflation gauge
Tyre pressure gauge
Tyre repair method
Tyre repair technique
Tyre retailing
Tyre-pressure gauge
Used tyres
Used tyres fit only for retreading or for use as waste
Used-tire dump
Used-tyre dump
Using vulcanising solution

Traduction de «used tyres » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
used tyres fit only for retreading or for use as waste

les pneumatiques ne pouvant servir qu'au rechapage ou être utilisés que comme déchets




tyre repair method | using vulcanising solution | cold vulcanisation | tyre repair technique

vulcanisation à froid


used-tire dump | used-tyre dump

décharge de pneus usagés | décharge de vieux pneus


bias-ply tire [ bias tire | bias ply tire | diagonal ply tire | diagonal tire | cross-ply tire | criss-cross ply tire | diagonal ply tyre | bias-ply tyre | bias tyre | diagonal tyre | cross-ply tyre ]

pneu à carcasse diagonale [ pneu diagonal | pneu à nappes croisées | pneu à plis croisés | pneu à structure diagonale | pneu à construction diagonale | pneu à carcasse croisée ]


tire gauge [ tire-pressure gauge | tire pressure gauge | tire gage | tire-pressure gage | tire pressure gage | tyre gauge | tyre-pressure gauge | tyre pressure gauge | tire inflation gauge | tyre inflation gauge | tire inflation gage ]

manomètre pour pneus [ contrôleur de pression | manomètre pour pneu | manomètre de gonflage des pneus ]


belted tire | belted tyre | braced tread tyre | rigid breaker tyre | braced tyre

pneu ceinturé | pneu à ceinture


Ad Hoc Meeting of the Study on Recycling of Used Tyres and Rubber Wastes

Réunion spéciale relative à l'étude sur le recyclage des pneumatiques usés et des déchets de caoutchouc


clamp tyre into mold | clamping tyre into mould | clamp tyre into mould | tyre clamping into mold

fixer un pneu dans un moule


retailing tyres | tyre retailing | retail tyres | sell tyres

vendre des pneus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Temporary-use spare tyre: a tyre designed for temporary use at inflation pressures that are higher than those set for standard and reinforced tyres

Pneumatique de secours à usage temporaire: pneumatique de secours à usage temporaire conçu pour être utilisé à une pression de gonflage supérieure à celles établies pour les pneumatiques standard et renforcés


The noise test of the silencing system and the replacement silencing system has to be executed with the same ‘normal’ tyres (as defined in paragraph 2.8. of UNECE Regulation No 117 (OJ L231, 29.8.2008 p. 19). The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison. The tyres may be of used condition but shall satis ...[+++]

L’essai de bruit du silencieux et du silencieux de remplacement doit être effectué avec les mêmes pneumatiques «normaux» [comme définis au paragraphe 2.8 du règlement CEE-ONU n° 117 (JO L 231 du 29.8.2008, p. 19]. Les essais ne peuvent pas être effectués avec des pneumatiques «à usage spécial» ou «neige», comme définis aux paragraphes 2.9 et 2.10 du règlement CEE-ONU n° 117. Ces pneumatiques pourraient augmenter le niveau de bruit du véhicule ou auraient un effet masquant dans la comparaison de l’efficacité de la réduction de bruit. Les pneumatiques peuvent avoir déjà été utilisés mais ils doivent satisfaire aux prescriptions légales con ...[+++]


(4) It is desirable to take into account the technical requirements adopted by the UN Economic Commission for Europe in its Regulation No 30 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for motor vehicles and their trailers’), as amended , in its Regulation No 54 (‘Uniform provisions concerning the approval of pneumatic tyres for commercial vehicles and their trailers’) , in its Regulation No 64 (‘Uniform provisions concerning the approval of vehicles equipped with temporary-use spare wheels/tyres’), as amended , and in its Regulation No 117 (‘Uniform Provisions Concerning the Approval Of Tyres With Regard To Rolling S ...[+++]

(4) Il convient de tenir compte des prescriptions techniques adoptées par la Commission économique pour l'Europe des Nations unies dans son règlement n 30 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour automobiles et leurs remorques), tel qu'il a été modifié , dans son règlement n 54 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques pour véhicules utilitaires et leurs remorques) , dans son règlement n 64 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules munis de roues et pneumatiques de secours à usage temporaire), tel qu'il a été modifié et dans son règlement n 117 (prescriptions uniformes relatives à l'homologation des pneumatiques en ce qui concerne le bruit de roulement et l' ...[+++]


* T-type, temporary-use spare tyres: designed for use at inflation pressures higher than those for standard and reinforced tyres.

* Pneumatiques de secours à usage temporaire de type T: conçus pour être utilisés à des pressions de gonflage supérieures à celles établies pour les pneumatiques standard et renforcés.


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In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N and N from the obligation to install advanced emergency braking systems and/or lane departure warning syst ...[+++]

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport r ...[+++]


a more precise definition of the physical characteristics and performance requirements a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’ in accordance with points 8 to 13 of the second paragraph of Article 3.

une définition plus précise des caractéristiques physiques qu’un pneumatique doit posséder et des exigences de performance auxquelles il doit satisfaire pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction» conformément aux points 8 à 13 de l’article 3, paragraphe 2.


‘T-type temporary-use spare tyre’ means a temporary-use spare tyre designed for use at inflation pressures higher than those established for standard and reinforced tyres.

12) «pneumatique de secours à usage temporaire de type T»: un pneumatique de secours à usage temporaire conçu pour être utilisé à une pression de gonflage supérieure à celles établies pour les pneumatiques standard et renforcés.


2. In order to communicate to the consumer the consequences of tyre choice for future fuel bills, the Commission shall establish for each class of tyres (C1, C2, C3) a formula that enables calculation of the extra fuel consumption or fuel savings during the lifetime of a full set of these tyres compared with a C class tyre of the same category. These formulae shall use the following inputs:

2. Afin d'informer les consommateurs des conséquences du choix d'un pneumatique pour leurs dépenses futures en carburant, la Commission établit pour chaque catégorie de pneumatiques (C1, C2 et C3) une formule qui permet de calculer la consommation supplémentaire de carburant ou les économies de carburant pour toute la durée du cycle de vie d'un jeu complet de ces pneumatiques par rapport à un pneumatique du même type de la catégorie C. Cette formule utilisera les données suivantes:


"T-type temporary-use spare tyre" means a temporary-use spare tyre designed for use at inflation pressures higher than those established for standard and reinforced tyres;

"pneumatique de secours à usage temporaire de type T", un pneumatique de secours à usage temporaire conçu pour être utilisé à des pressions de gonflage supérieures à celles établies pour les pneumatiques standard et renforcés;


Those measures shall include a more precise definition of the physical characteristics and performance requirements that tyres must fulfil to be defined as “Off road professional tyre”, “special tyre” or “special use tyre”, “snow tyre” or “mud and snow tyre”, “reinforced tyre” and “extra load tyre”.

Ces mesures doivent inclure une définition plus précise des caractéristiques physiques qu'un pneumatique doit posséder et des exigences en matière de performances auxquelles il doit satisfaire pour être qualifié de «pneumatique professionnel tout-terrain», de «pneumatique spécial», de «pneumatique neige» ou de «pneumatique boue et neige», de «pneumatique renforcé» ou de «pneumatique "extra load"».




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Date index: 2021-11-02
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