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AME
Aero-medical examiner
Aerodyne
Aeromedical examiner
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Aircraft Group
Aircraft Sector Group
Assess manufacture of aircraft
Aviation medical examiner
Board of examiners
CAME
Check aircraft cargo before loading
Civil aircraft
Civil aviation medical examiner
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Conduct quality assurance checks on aircraft cargo
DAME
Designated aviation medical examiner
Drone
Drone aircraft
Examboard of examiners
Examination board
Examinations Committee
Examine aircraft cargo for damage
Examine aircraft manufacturing
Examine aircraft's body
Examine manufacture of aircraft
Examining board
Inspect aircraft cargo for damage
Inspect aircraft manufacturing
Inspect aircraft's body
Look over aircraft's body
ME
Medical examiner
Military aeronautics
Military aircraft
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Scrutinise aircraft's body
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Traduction de «examine aircraft » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing

inspecter la fabrication des avions


examine aircraft cargo for damage | inspect aircraft cargo for damage | check aircraft cargo before loading | conduct quality assurance checks on aircraft cargo

effectuer des contrôles d'assurance de la qualité sur la cargaison d'un avion


examine aircraft's body | look over aircraft's body | inspect aircraft's body | scrutinise aircraft's body

inspecter le fuselage d’un aéronef


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


aeromedical examiner | aero-medical examiner | aviation medical examiner | civil aviation medical examiner | designated aviation medical examiner | medical examiner | AME [Abbr.] | CAME [Abbr.] | DAME [Abbr.] | ME [Abbr.]

examinateur aéromédical | médecin de l'aviation | médecin examinateur du personnel navigant


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


Aircraft Critical Surface Contamination - Examination Questions

Contamination des surfaces critiques de l'aéronef - Questions d'examen


Board of examiners | examboard of examiners | examination board | Examinations Committee | examining board

commission d'examen


Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Aircraft Operations Security Working Group examined issues such as the design features of aircraft to accommodate new security features, operational procedures and training, and flight deck access.

Le Groupe de travail sur la sûreté des aéronefs doit examiner notamment les caractéristiques de conception des aéronefs pour tenir compte des nouveaux aspects de sûreté, des procédures opérationnelles, de la formation et de l'accès au poste de pilotage.


13. Considers that there are different national approaches to assessing the effects of aircraft crashes on the safety of NPPs; notes that ‘aircraft crashes have not been considered explicitly as an initiating event in the safety assessments’, and that only their effects have been outlined in the stress test specifications; regrets, however, the fact that only four Member States have included such assessments in their stress test reports; notes, nonetheless, that the stress test specifications state that ’the assessment of consequences of loss of safety functions is relevant also if the situation is provoked by indirect initiating even ...[+++]

13. estime que l'évaluation des conséquences des chutes d'avion sur la sûreté des centrales nucléaires fait l'objet de diverses approches nationales; constate que «les chutes d'avion n'ont pas été expressément considérées, lors des évaluations de la sûreté, comme un événement initiateur» et que seules leurs conséquences ont été exposées dans les spécifications des tests de résistance; déplore, en tout cas, que seuls quatre États membres aient intégré de telles analyses dans leurs rapports sur les tests de résistance; prend néanmoins acte de la mention figurant dans les spécifications des tests de résistance que «l'évaluation des consé ...[+++]


12. Considers that there are different national approaches to assessing the effects of aircraft crashes on the safety of NPPs; notes that ‘aircraft crashes have not been considered explicitly as an initiating event in the safety assessments’, and that only their effects have been outlined in the stress test specifications; regrets, however, the fact that only four Member States have included such assessments in their stress test reports; notes, nonetheless, that the stress test specifications state that ‘the assessment of consequences of loss of safety functions is relevant also if the situation is provoked by indirect initiating even ...[+++]

12. estime que l'évaluation des conséquences des chutes d'avion sur la sûreté des centrales nucléaires fait l'objet de diverses approches nationales; constate que "les chutes d'avion n'ont pas été expressément considérées, lors des évaluations de la sûreté, comme un événement initiateur" et que seules leurs conséquences ont été exposées dans les spécifications des tests de résistance; déplore, en tout cas, que seuls quatre États membres aient intégré de telles analyses dans leurs rapports sur les tests de résistance; prend néanmoins acte de la mention figurant dans les spécifications des tests de résistance que "l'évaluation des consé ...[+++]


Experts within the Canadian Forces and the Department of National Defence have rigorously examined all available aircraft in terms of capability, cost and industrial opportunities, and this review concluded that the F-35 was the only aircraft that met all the Canadian Forces' mandatory capabilities for a next generation fighter.

Les experts des Forces canadiennes et du ministère de la Défense nationale ont rigoureusement examiné tous les aéronefs offerts sur le marché, en ce qui a trait à leurs capacités, à leur coût et aux retombées économiques. Ils ont conclu que le F-35 était le seul aéronef qui pouvait répondre à toutes les exigences des Forces canadiennes relativement aux capacités obligatoires des chasseurs de prochaine génération.


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"ramp inspection" means the examination of third-country aircraft in accordance with Annex II;

"inspection au sol", l'examen des aéronefs de pays tiers mené conformément à l'annexe II;


'ramp inspection" means the examination of third-country aircraft in accordance with Annex II;

'inspection au sol", l'examen des aéronefs de pays tiers mené conformément à l'annexe II;


To that end, the proposal for emission-based take-off and landing fees ought to be seriously examined, because it offers a means of including aircraft from other parts of the world, such as the United States and Japan, in the taxation regime when they land in Amsterdam, London, Paris or Frankfurt and thus of achieving greater environmental benefit and less distortion of competition. There might be problems with the WTO, but I believe it is up to the Commission to seek a solution at the WTO negotiations, a solution which is compatible ...[+++]

C'est pourquoi nous devrions vraiment tester la proposition de taxe d'atterrissage liée aux gaz d'échappement, car elle permet d'impliquer également les avions américains ou japonais qui atterrissent à Amsterdam, Londres, Paris ou Francfort et a donc un impact plus important sur l'environnement tout en nuisant moins à la concurrence. Il pourrait y avoir des problèmes avec l'OMC, mais je pense que la Commission est invitée, lors des négociations de l'OMC, à chercher une solution qui soit compatible avec l'OMC et qui soit aussi acceptable que possible pour les partenaires.


" (b) where the investigator believes on reasonable grounds that the medical examination of a person who is directly or indirectly involved in the operation of an aircraft, a ship, a rolling stock, a pipeline or a truck is, or may be, relevant to the investigation, by notice in writing signed by the investigator, require the person to submit to a medical examination; ," and

«b) obliger toute personne participant, directement ou non, à l'exploitation d'un aéronef, d'un navire, de matériel roulant, d'un camion ou d'un pipeline à subir un examen médical si, à son avis, celui-ci est utile à son enquête ou susceptible de l'être; »;


* The background to the negotiations Negotiations between the Community and the United States on trade in civil aircraft began in 1987 on the basis of an agreement between the two sides to re-examine the interpretation of the provisions of the GATT code on civil aircraft.

* L'origine des négociations : Les négociations entre la Communauté et les Etats-Unis sur le commerce des avions civils ont débuté en 1987 sur la base d'un accord entre les deux parties de revoir l'interprétation des dispositions du code du Gatt sur les aéronefs civils afin d'alléger les pressions nées de la contestation du soutien gouvernemental accordé à Airbus.


6. In clause 13: (a) on page 5, by replacing line 32 with the following: " (2) Paragraphs 19(9)(a) and (b) of the Act are" ; and (b) on page 6: (i) by adding the following after line 4: " (b) where the investigator believes on reasonable grounds that the medical examination of a person who is directly or indirectly involved in the operation of an aircraft, a ship, a rolling stock, a pipeline or a truck is, or may be, relevant to the investigation, by notice in writing signed by the investigator, require the person to submit to a medi ...[+++]

« b) obliger toute personne participant, directement ou non, à l'exploitation d'un aéronef, d'un navire, de matériel roulant, d'un camion ou d'un pipeline à subir un examen médical si, à son avis, celui-ci est utile à son enquête ou susceptible de l'être; »; b) à la page 6, par adjonction, après la ligne 10, de ce qui suit : « (3.1) Le paragraphe 19(14) de la même loi est remplacé par ce qui suit :


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