Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Activity status
Autosomal dominant focal dystonia DYT25 type
Compliancy readiness status
Effective focal spot
Embolic glomerulonephritis
Embolic nephritis
Embolic nonsuppurative focal nephritis
Extracapillary glomerulonephritis
Focal and segmental hyalinosis
Focal embolic glomerulonephritis
Focal embolic nephritis
Focal glomerulonephritis
Focal length range
Focal proliferative glomerulonephritis
Focal range
Focal status epilepticus
Image focal plane
Labor force status
Labor market status
Labour force status
Labour market status
Löhlein's nephritis
Minimal change lesion
Optical focal spot
Posterior focal plane
Projected focal area
Projected focal spot
Proliferative glomerulonephritis NOS
Range of focal lengths
Rear focal plane
Sclerosis
Secondary focal plane
Y2K compliance level
Y2K compliance status
Y2K status
Year 2000 compliance level
Year 2000 compliance status
Year 2000 status

Traduction de «focal status » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


effective focal spot | projected focal area | projected focal spot | optical focal spot

foyer optique | foyer visuel | foyer de surface focale apparente | foyer optique effectif


focal embolic nephritis | Löhlein's nephritis | focal embolic glomerulonephritis | focal proliferative glomerulonephritis | embolic nephritis | embolic glomerulonephritis | embolic nonsuppurative focal nephritis

néphrite de Löhlein


secondary focal plane [ posterior focal plane | image focal plane | rear focal plane ]

plan focal image


focal length range [ range of focal lengths | focal range ]

plage de focales [ gamme des focales ]


Modifiers The following fourth-character subdivisions classify morphological changes and are for use with categories N00-N07. Subdivisions .0-.8 should not normally be used unless these have been specifically identified (e.g. by renal biopsy or autopsy). The three-character categories relate to clinical syndromes. Code Title .0 Minor glomerular abnormality Minimal change lesion .1 Focal and segmental glomerular lesions Focal and segmental:hyalinosis | sclerosis | Focal glomerulonephritis .2 Diffuse membranous glomerulonephritis .3 Diffuse mesangial proliferative glomerulonephritis .4 Diffuse endocapillary proliferative glomerulonephritis ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories N00-N07 pour classer les modifications morphologiques. Les subdivisions .0-.8 ne doivent être normalement utilisées que s'il y a eu identification précise (par biopsie rénale ou autopsie). Les catégories à trois caractères concernent les syndromes cliniques. Code Titre .0 Anomalies glomérulaires mineures Lésions minimes .1 Lésions glomérulaires segmentaires et focales Glomérulonéphrite focale Hyalinose | Sclérose | segmentaire et focale | .2 Glomérulonéphrite membraneuse diffuse .3 Glomérulonéphrite proliférative mésangiale diffuse ...[+++]


activity status [ labour force status | labor force status | labour market status | labor market status ]

situation d'activité [ situation au regard de l'activité | situation vis-à-vis de l'activité | situation par rapport au marché du travail ]


Y2K compliance level | Year 2000 compliance level | Y2K compliance status | Year 2000 compliance status | Y2K status | Year 2000 status | compliancy readiness status

niveau de conformité à l'an 2000 | niveau de conformité | degré de conformité | degré de conformité an 2000 | degré de conformité à l'an 2000 | statut de conformité à l'an 2000


A very rare form of focal palmoplantar keratoderma with characteristics of painful circumscribed hyperkeratotic lesions on weight-bearing areas of soles, moderate focal hyperkeratosis of palmar pressure-related areas and an asymptomatic leukokeratosi

kératodermie palmoplantaire focale et gingivale


Autosomal dominant focal dystonia DYT25 type

dystonie focale autosomique dominante type DYT25
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Member States may verify the authenticity of “secure operator” status with the competent focal point.

3. Les États membres peuvent vérifier l’authenticité du statut «d’opérateur sûr» auprès du correspondant compétent.


38. Acknowledges the rising international status and importance of the Arctic and calls for a socially, environmentally and economically sustainable EU policy for the Arctic taking into account local and indigenous peoples' rights; regards the Arctic Council, the Northern Dimension Policy and the Barents Euro-Arctic Council as focal points for cooperation in the Arctic and supports the EU's aspiration to become a permanent observer in the Arctic Council; emphasises the need for an Arctic unit within the EEAS;

38. reconnaît l'importance et le rôle croissants de la zone arctique sur le plan international et demande l'établissement d'une politique de l'Union relative à la zone arctique durable sur le plan social, environnemental et économique, tenant compte des droits des populations locales et indigènes; considère le Conseil arctique, la politique de dimension septentrionale et le Conseil euro-arctique de la mer de Barents comme des foyers de coopération dans la zone arctique, et soutient la volonté de l'Union de devenir observateur permanent au Conseil arctique; insiste sur la nécessité d'une unité arctique au sein du SEAE;


53. Regards the Northern Dimension as a focal point for regional cooperation in Northern Europe; notes that the four partners, namely the EU, Iceland, Norway and the Russian Federation, as well as the Arctic Council, the Barents Euro-Arctic Council, the Council of the Baltic Sea States, the Nordic Council of Ministers, the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), the European Investment Bank (EIB), the Nordic Investment Bank (NIB) and the World Bank (IBRD), are participants in the Northern Dimension and that both Canada and the United States hold observer status ...[+++]

53. voit dans la dimension septentrionale le point focal de la coopération régionale dans le nord de l'Europe; constate que quatre partenaires, à savoir l'Union européenne, l'Islande, la Norvège et la Fédération de Russie, participent à la dimension septentrionale, aux côtés du Conseil de l'Arctique, du Conseil euro-arctique de la mer de Barents, du Conseil des États de la mer Baltique, du Conseil nordique des ministres, de la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD), de la Banque européenne d'investissement (BEI), de la Banque nordique d'investissement (BNI) et de la Banque internationale pour la reconstructi ...[+++]


53. Regards the Northern Dimension as a focal point for regional cooperation in Northern Europe; notes that the four partners, namely the EU, Iceland, Norway and the Russian Federation, as well as the Arctic Council, the Barents Euro-Arctic Council, the Council of the Baltic Sea States, the Nordic Council of Ministers, the European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), the European Investment Bank (EIB), the Nordic Investment Bank (NIB) and the World Bank (IBRD), are participants in the Northern Dimension and that both Canada and the United States hold observer status ...[+++]

53. voit dans la dimension septentrionale le point focal de la coopération régionale dans le nord de l'Europe; constate que quatre partenaires, à savoir l'Union européenne, l'Islande, la Norvège et la Fédération de Russie, participent à la dimension septentrionale, aux côtés du Conseil de l'Arctique, du Conseil euro-arctique de la mer de Barents, du Conseil des États de la mer Baltique, du Conseil nordique des ministres, de la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD), de la Banque européenne d'investissement (BEI), de la Banque nordique d'investissement (BNI) et de la Banque internationale pour la reconstructi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Calls on the Member States, in accordance with their system of organisation, to designate one or more focal points within their respective governments for matters relating to the national implementation and monitoring of the Convention and to consider the establishment or designation of a coordination mechanism within the government to facilitate action in different sectors and at different levels, in accordance with Article 33(1) of the Convention; requests that special attention be paid to the establishment of an appropriate independent monitoring mechanism pursuant to Article 33(2) of the Convention and in accordance with the principles relati ...[+++]

12. invite les États membres à désigner, conformément à leur système de gouvernement, un ou plusieurs points de contact pour les questions relatives à l'application de la présente Convention et à envisager de créer ou de désigner, au sein de leur administration, un dispositif de coordination chargé de faciliter les actions liées à cette application dans différents secteurs et à différents niveaux, conformément à l'article 33, paragraphe 1, de la convention; demande qu'une attention toute particulière soit accordée à la mise en place d'un mécanisme indépendant approprié de suivi de l'application de la convention, conformément à l'article 33, paragraphe 2, de la convention et conformément aux principes liés au ...[+++]


12. Calls on the Member States, in accordance with their system of organisation, to designate one or more focal points within their respective governments for matters relating to the national implementation and monitoring of the Convention and to consider the establishment or designation of a coordination mechanism within the government to facilitate action in different sectors and at different levels, in accordance with Article 33(1) of the Convention; requests that special attention be paid to establishment of an appropriate independent monitoring mechanism pursuant to Article 33(2) of the Convention and in accordance with the principle relati ...[+++]

12. invite les États membres à désigner, conformément à leur système de gouvernement, un ou plusieurs points de contact pour les questions relatives à l'application de la présente Convention et à envisager de créer ou de désigner, au sein de leur administration, un dispositif de coordination chargé de faciliter les actions liées à cette application dans différents secteurs et à différents niveaux, conformément à l'article 33, paragraphe 1, de la convention; demande qu'une attention toute particulière soit accordée à la mise en place d'un mécanisme indépendant approprié de suivi de l'application de la convention, conformément à l'article 33, paragraphe 2, de la convention et conformément aux principes liés au ...[+++]


The Member States have met that obligation in various ways: some have made provision for it in legislation giving equality for men and women the status of a legal principle (DK, ES, FI, IT, PL, PT and SE); others have adopted strategic programmes (e.g. BG, CZ, EL, FI, LT, LV, PT, SE and SI), often elaborated on in more detailed periodical programmes; others again have adopted guidelines for implementing gender mainstreaming (AT), while some have provided for institutional solutions in the form of inter-ministerial bodies (CZ, DE and PT) or gender focal points in ...[+++]

Les États membres se sont conformés à cette obligation de diverses manières: certains l’ont prévue dans leur législation, octroyant à l’égalité entre hommes et femmes le statut de principe juridique (DK, ES, FI, IT, PL, PT et SE); d’autres ont adopté des programmes stratégiques (BG, CZ, EL, FI, LT, LV, PT, SE et SI), souvent développés dans des programmes périodiques plus détaillés; d’autres encore ont défini des lignes directrices pour la prise en compte des questions liées au genre (AT), tandis que quelques-uns ont apporté une réponse institutionnelle, sous la forme d’organes interministériels (CZ, DE et PT) ou de points de contact c ...[+++]


3. Member States may verify the authenticity of “secure operator” status with the competent focal point.

3. Les États membres peuvent vérifier l’authenticité du statut «d’opérateur sûr» auprès du correspondant compétent.


Chapters 12 and 13 provide recognition of the deplorable, in the words of the committee's report, health conditions and status of Aboriginal peoples of Canada, and it is appreciated that the report provides a focal point for discussions regarding these distinct populations.

Les chapitres 12 et 13 reconnaissent les conditions et l'état déplorables, selon les propres termes du rapport du comité, de la santé des peuples autochtones du Canada, et nous apprécions le fait que ce rapport serve de référence dans les débats concernant ces populations distinctes.


So the three options, or the three scenarios, that we point out on pages 3-14 and 3-15 are really at the focal point of where this whole discussion is. Do you maintain the status quo under option one; identify more funding for equipment under option 2; or, option 3, have a major rethink of the Canadian Armed Forces?

Cette analyse aboutit à trois options, ou trois scénarios, décrits à la page 3.15: doit-on maintenir le statu quo, trouver d'autres fonds pour l'achat d'équipement, ou repenser la structure même des Forces armées canadiennes?


w