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APEC
Association provinciale de l'enseignement commercial
CDCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Comité directeur de l'éducation
Comité directeur de la culture
Comité directeur du patrimoine culturel
Conseil de coopération culturelle
Coopération entre les établissements d'enseignement
Coopérer avec des professionnels
Coopérer avec des professionnels de l'enseignement
EFPC
Enseignement et formation professionnels continus
Enseignement professionnel
Enseignement professionnel continu
Professeur d’enseignement professionnel
Professeure d’enseignement professionnel
Relation enseignement-vie professionnelle
Relation université-vie professionnelle
Relation école-vie professionnelle
école professionnelle

Traduction de «Coopérer avec des professionnels de l'enseignement » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coopérer avec des professionnels de l'enseignement

collaborate with education professionals | collaborate with training professionals | cooperate with education professionals | participate with education professionals


relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]

school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]


Communiqué de Maastricht sur les priorités futures de la coopération européenne renforcée pour l’enseignement et la formation professionnels

Maastricht Communiqué on the Future Priorities of Enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training (VET)


enseignement et formation professionnels continus | enseignement professionnel continu | EFPC [Abbr.]

continuing VET | continuing vocational education and training | CVET [Abbr.]


coopération entre les établissements d'enseignement

cooperation between educational establishments


coopérer avec des professionnels

participate with professionals | work with professionals | collaborate with professionals | cooperate with professionals


Association professionnelle des enseignants et enseignantes en commerce [ APEC | Association provinciale de l'enseignement commercial ]

Association professionnelle des enseignants et enseignantes en commerce


professeure d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel/professeure d’enseignement professionnel

technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher


enseignement professionnel [ école professionnelle ]

vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]


Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]

Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Œuvrer de concert, conformément au communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment dans le but d'accroître l'attrait de l'enseignement et de la formation professionnels initiaux, en promouvoir l'excellence et la pe ...[+++]

Work together, in line with the Bruges Communiqué on enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, in particular on making initial VET more attractive, promoting excellence and the labour market relevance of VET, implementing quality assurance mechanisms and improving the quality of teachers, trainers and other VET professionals.


Communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, Comité économique et social européen et au Comité des régions — Donner un nouvel élan à la coopération européenne en matière d’enseignement et de formation professionnels pour appuyer la stratégie Europe 2020 (COM(2010) 296 final du 9.6.2010)

Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions — A new impetus for European cooperation in Vocational Education and Training to support the Europe 2020 strategy (COM(2010) 296 final, 9.6.2010)


Cette plateforme, qui constitue le plus important réseau d'enseignants au monde, offre au personnel scolaire (enseignants, chefs d'établissement, bibliothécaires, etc.) et aux élèves des possibilités de communiquer, de collaborer et d'œuvrer ensemble à des projets; élaborer un outil d'autoévaluation sur la capacité numérique (SELFIE - self-assessment tool on digital capacity) afin que les écoles de l'UE puissent, sur une base volontaire et au moyen d'un ensemble de critères communs, évaluer leur capacité numérique et développer et améliorer la manière dont elles utilisent les technologies d'apprentissage à l'ère numérique; continuer d'aider les État ...[+++]

This platform, the world's biggest teachers' network, offers staff (teachers, head teachers, librarians, etc.) and pupils opportunities to communicate, collaborate and work on projects together. Develop a self-assessment tool on digital capacity (SELFIE) so that schools in the EU can, on a voluntary basis and using a set of common criteria, evaluate their digital capacity and develop and improve the way they use technologies for digital age learning. Further support Member States in providing high quality early childhood education and care and step up efforts to help them learn from each other and identify what works best. Offer policy guida ...[+++]


Descripteur EUROVOC: formation professionnelle coopération européenne reconnaissance des qualifications professionnelles coopération renforcée qualité de l'enseignement enseignement professionnel

EUROVOC descriptor: vocational training European cooperation recognition of vocational training qualifications enhanced cooperation teaching quality vocational education


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19. estime que les autorités régionales et locales jouent un rôle fondamental pour la coopération avec les centres d'enseignement et de formation professionnels et le monde des entreprises et pour aider les prestataires d'EFP à mettre en place un cadre favorable à la réussite de l'insertion professionnelle des diplômés de l'enseignement et de la formation professionnels;

19. Takes the view that regional and local authorities play an essential role in cooperating with VET centres and the business world and in helping VET providers to develop a friendly environment facilitating the successful entry of VET students into the labour market;


61. estime que les autorités régionales et locales jouent un rôle fondamental dans la coopération entre les centres d'enseignement et de formation professionnels et le monde des entreprises ainsi que dans l'aide apportée aux prestataires d'EFP pour mettre en place un cadre favorable à une insertion professionnelle réussie des diplômés de l'enseignement et de la formation professionnels;

61. Takes the view that regional and local authorities play an essential role in cooperating with VET centres and the business world and in helping VET providers to develop a friendly environment facilitating the successful entry of VET students into the labour market;


La résolution du Conseil du 19 décembre 2002 visant à promouvoir le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels (le «processus de Copenhague»), et le rapport intermédiaire conjoint de 2004 du Conseil et de la Commission sur la mise en œuvre du programme de travail «Éducation et formation 2010» , soulignent l'importance d'un système européen de transfert de crédits pour l'enseignement et la formation pro ...[+++]

Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training (‘the Copenhagen process’), and the 2004 joint interim report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme , stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint progress report of the Council and the Commission stresses the need to step up efforts to improve the quality and attractiveness of VET.


— vu la déclaration des ministres européens de l'enseignement et de la formation professionnels et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels ("la déclaration de Copenhague") et notamment de la coopération volontaire dans le domaine de l'ens ...[+++]

– having regard to the declaration of the European Ministers of Vocational Education and training, and the Commission, who met in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training - "The Copenhagen Declaration" - aiming to increase voluntary cooperation in vocational education and training, in order to promote mutual trust, transparency and recognition of competences and qualifications, and thereby establishing a basis for increasing mobility and facilitating access to lifelong learning,


— vu la déclaration des ministres européens de l'enseignement et de la formation professionnels et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels ("la déclaration de Copenhague") et notamment de la coopération volontaire dans le domaine de l'ens ...[+++]

– having regard to the declaration of the European Ministers of Vocational Education and training, and the Commission, who met in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training - "The Copenhagen Declaration" - aiming to increase voluntary cooperation in vocational education and training, in order to promote mutual trust, transparency and recognition of competences and qualifications, and thereby establishing a basis for increasing mobility and facilitating access to lifelong learning,


– vu la déclaration des ministres européens de l'enseignement et de la formation professionnels et de la Commission européenne, réunis à Copenhague les 29 et 30 novembre 2002, sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels ("la déclaration de Copenhague") et notamment de la coopération volontaire dans le domaine de l'ens ...[+++]

– having regard to the Declaration of the European Ministers of Vocational Education and training, and the European Commission, who met in Copenhagen on 29 and 30 November 2002, on enhanced European cooperation in vocational education and training - "The Copenhagen Declaration" - aiming to increase voluntary cooperation in vocational education and training, in order to promote mutual trust, transparency and recognition of competences and qualifications, and thereby establishing a basis for increasing mobility and facilitating access to lifelong learning,


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