Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3 degree of freedom
3 degrees of freedom
3DOF
Arrange ICT support
Carry out maintenance using ICT equipment
Carry out maintenance using ICT peripherals
Choose ICT resources to manage work tasks
Day degree
Degree of degasification
Degree of degassing
Degree of gas emission
Degree of kindred
Degree of kinship
Degree of relationship
Degree-day
First degree A-V block
First degree atrioventricular block
First-degree AV block
First-degree atrioventricular block
Furnish ICT support
GDD
Growing day degree
Growing degree day
Growing degree-day
Heat unit
Honors degree
Honour degree
Honours bachelor's degree
Honours degree
Move through an angle of 45 degrees
Provide ICT support
Providing ICT support
Thermal unit
Three degree of freedom
Three degrees of freedom
Three-degree-of-freedom
Three-degrees-of-freedom
Turn 45 degrees
Turn by 45 degrees
Use ICT equipment in maintenance activities
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks
Utilise ICT equipment in maintenance activities

Traduction de «ict degree » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

fournir une assistance TIC


carry out maintenance using ICT equipment | utilise ICT equipment in maintenance activities | carry out maintenance using ICT peripherals | use ICT equipment in maintenance activities

utiliser des équipements TIC dans les activités de maintenance


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


3 degrees of freedom [ 3DOF | three degrees of freedom | three-degrees-of-freedom | 3 degree of freedom | three-degree-of-freedom | three degree of freedom ]

3 degrés de liberté [ 3DOF | trois degrés de liberté ]


honours degree [ honors degree | honour degree | honours bachelor's degree ]

baccalauréat spécialisé


growing degree-day [ GDD | degree-day | heat unit | thermal unit | growing degree day | growing day degree | day degree ]

degré-jour de croissance [ DJC | unité thermique de croissance | degré-jour | unité thermique ]


degree of kindred | degree of kinship | degree of relationship

degré de parenté


degree of degasification | degree of degassing | degree of gas emission

taux de dégazage


move through an angle of 45 degrees | turn 45 degrees | turn by 45 degrees

pivoter de 45 degres | tourner de 45 degrés


first degree atrioventricular block | first-degree atrioventricular block | first degree A-V block | first-degree AV block

bloc auriculoventriculaire du premier degré | bloc auriculoventriculaire du 1er degré | bloc auriculo-ventriculaire du premier degré | bloc AV du premier degré | bloc AV du 1er degré | BAV du premier degré | BAV du 1er degré
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas the entry of more women into the ICT sector would boost a market in which labour shortages are foreseen and in which equal participation of women would lead to a gain of around EUR 9 billion EU GDP each year; whereas women remain heavily underrepresented in ICT degree programmes, where they constitute only around 20 % of graduates in the field, with only 3 % of all female graduates having a degree in ICT; whereas women face numerous difficulties in integrating into and staying in the ICT sector; whereas the male-dominated working environment, with only 30 % of the workforce being female, contributes to the trend of many women ...[+++]

considérant que l'arrivée d'un plus grand nombre de femmes dans le secteur des TIC est de nature à stimuler ce marché, où des pénuries de main-d'œuvre sont prévues et où une participation égale des femmes entraînerait un accroissement annuel du PIB de l'Union d'environ 9 milliards d'euros; que les femmes demeurent fortement sous-représentées dans les cursus universitaires en matière de TIC, dans lesquels elles ne représentent qu'environ 20 % des diplômés, et que seules 3 % des femmes diplômées le sont dans le domaine des TIC; que les femmes rencontrent de grandes difficultés pour intégrer le secteur des TIC et y demeurer; que la prédominan ...[+++]


As a result, it was decided to present a White Paper to ascertain the degree of consensus on the possible proposals for policy choices and specific measures that would help the European ICT standardisation policy to better respond to industry and societal needs.

Il a ensuite été décidé de présenter un Livre blanc pour évaluer le degré de consensus sur les propositions possibles concernant les choix politiques et les mesures spécifiques qui aideraient la politique européenne de normalisation des TIC à mieux répondre aux besoins de l’industrie et de la société.


All sectors of the economy, now increasingly ICT-dependent, will benefit to a varying degree, although the initial focus will be on the power grid , on energy-smart homes and buildings and on smart lighting.

Tous les secteurs de l’économie, qui dépendent désormais de plus en plus des TIC, en tireront des bénéfices à des degrés divers; cependant, dans un premier temps, l'accent sera mis sur le réseau électrique , sur les habitations et immeubles économes en énergie et sur l’éclairage intelligent.


The continuing importance of mobility issues is reflected in the greater degree of emphasis being found on them in the current Employment guidelines compared with previously, and in the work launched in key areas (knowledge society skills, ICT access, increasing education and training mobility) as part of the "2010" programme.

L'intérêt pérenne qui est accordé aux problèmes de la mobilité se trouve confirmé par l'importance croissante qui leur est portée dans les lignes directrices pour l'emploi actuelles, par rapport aux précédentes, et par les travaux entamés dans des domaines essentiels (compétences dans la société de la connaissance, accès aux TIC, mobilité croissante de l'éducation et de la formation) dans le cadre du programme 2010.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Encourages the Member States to urgently incorporate new technologies in the learning process, and to intensify and improve ICT and digital skills training at all levels and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to provide more digitally aligned degrees and curricula and to motivate young people to study ICT and pursue related careers; stresses the need to build a better technological base in schools and universities and to provide the necessary infrastructure; underlines, furthermore, in this regard, the importance of open educational resources (OERs), which ensure access to education for a ...[+++]

59. encourage les États membres à intégrer d'urgence les nouvelles technologies dans leur processus d'apprentissage, à intensifier et à améliorer la formation aux TIC et aux compétences numériques à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de proposer des diplômes et des enseignements plus axés sur les technologies numériques et d'inciter les jeunes à étudier les TIC et à suivre des carrières dans ce domaine; souligne qu'il y a lieu de doter les écoles et les universités d'une base technologique plus solide et de leur fournir les infrastructures nécessaires; so ...[+++]


60. Encourages the Member States to urgently incorporate new technologies in the learning process, and to intensify and improve ICT and digital skills training at all levels and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to provide more digitally aligned degrees and curricula and to motivate young people to study ICT and pursue related careers; stresses the need to build a better technological base in schools and universities and to provide the necessary infrastructure; underlines, furthermore, in this regard, the importance of open educational resources (OERs), which ensure access to education for a ...[+++]

60. encourage les États membres à intégrer d'urgence les nouvelles technologies dans leur processus d'apprentissage, à intensifier et à améliorer la formation aux TIC et aux compétences numériques à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de proposer des diplômes et des enseignements plus axés sur les technologies numériques et d'inciter les jeunes à étudier les TIC et à suivre des carrières dans ce domaine; souligne qu'il y a lieu de doter les écoles et les universités d'une base technologique plus solide et de leur fournir les infrastructures nécessaires; so ...[+++]


22. Encourages the Member States to urgently incorporate new technologies in the learning process, and to intensify and improve ICT and digital skills training at all levels and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to provide more digitally aligned degrees and curricula and to motivate young people to study ICT and pursue related careers; stresses the need to build a better technological base in schools and universities and to provide the necessary infrastructure; underlines, furthermore, in this regard, the importance of open educational resources (OERs), which ensure access to education for a ...[+++]

22. encourage les États membres à intégrer d'urgence les nouvelles technologies dans leurs processus d'apprentissage, à intensifier et à améliorer la formation aux TIC et aux compétences numériques à tous les niveaux et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de proposer des diplômes et des enseignements plus axés sur les technologies numériques et d'inciter les jeunes à étudier les TIC et à suivre des carrières associées; souligne qu'il y a lieu de doter les écoles et les universités d'une base technologique plus solide et de leur fournir les infrastructures nécessaires; soulign ...[+++]


4. Notes that redundancies in the ICT sector are affecting particularly the Oulu region in Northern Ostrobothnia where ICT sector has been a mainstay of the economy for years; regrets that in spring 2015, there were approximately 1 500 unemployed jobseekers in the ICT sector in Northern Ostrobothnia and that in many cases unemployment has become prolonged as one third of unemployed people with a higher education degree have been without work for more than a year;

4. constate que les licenciements dans le secteur des TIC touchent particulièrement la région d'Oulu en Ostrobothnie du Nord, où il a constitué un pilier de l'économie pendant des années; déplore qu'au printemps 2015, le secteur des TIC ait compté quelque 1 500 chômeurs en Ostrobothnie du Nord et que ce chômage soit devenu de longue durée dans de nombreux cas, un tiers des chômeurs diplômés de l'enseignement supérieur étant sans emploi depuis plus d'un an;


B. whereas only 29 % of women have a degree in ICT and only 4 % are directly employed in the ICT sector; whereas according to the Commission’s figures there are more women than men in tertiary education; whereas, however, women are still under-represented in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), which restricts economic opportunities for them, even though is no scientific evidence that men are more talented than women in STEM subjects;

B. considérant que seules 29 % des femmes ont un diplôme universitaire dans le secteur de l'informatique et que seules 4 % d'entre elles trouvent un emploi dans le secteur des TIC; considérant que, d'après les chiffres de la Commission, davantage de femmes que d'hommes suivent un enseignement supérieur; considérant toutefois que les femmes restent sous-représentées dans les filières STEM (sciences, technologie, ingénierie et mathématiques), ce qui limite d'autant leurs débouchés économiques, alors qu'aucune preuve scientifique ne démontre que les hommes sont plus talentueux que les femmes dans les filières STEM;


The rating includes a range of indicators on ICT use and it awards points depending on the degree of "sophistication" with which ICT is used within the business.

Ce système de notation inclut un ensemble d'indicateurs relatifs à l'utilisation des TIC et octroie des points en fonction du degré de «sophistication» de l'utilisation des TIC dans l'entreprise.


w