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Alcohol ignition interlock device
Alcohol ignition interlock system
Auto-ignition temperature
Autogenous ignition temperature
Autoignition temperature
BAIID
Battery ignition
Breath alcohol ignition interlock device
Coil ignition
Hall electronic ignition system
Hall ignition system
Hall type electronic ignition system
Hall type ignition system
Igniter
Igniting apparatus
Ignition
Ignition apparatus
Ignition charge
Ignition composition
Ignition device
Ignition interlock
Ignition interlock breath testing device
Ignition interlock device
Ignition interlock system
Ignition isolating switch
Ignition load
Ignition lock
Ignition system
Kettering ignition
Positive-ignition engine
SIT
Safety belt-ignition interlock system
Seat belt and ignition interlock system
Self-ignition temperature
Spark-ignition engine
Spontaneous ignition temperature
Spontaneous inflammation temperature
Spontaneous-ignition temperature
Starter interlock system
Starter lock

Traduction de «igniter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]


ignition interlock system [ ignition isolating switch | starter lock | ignition interlock | ignition lock | ignition interlock device ]

interrupteur d'allumage [ dispositif de blocage d'allumage | protection anti-démarrage | système anti-démarrage | anti-démarreur | coupe-circuit ]


Hall ignition system [ Hall electronic ignition system | Hall type ignition system | Hall type electronic ignition system ]

système d'allumage Hall [ système d'allumage électronique Hall | système d'allumage de type Hall | système d'allumage électronique de type Hall ]


self-ignition temperature [ SIT | autoignition temperature | autogenous ignition temperature | auto-ignition temperature | spontaneous ignition temperature | spontaneous-ignition temperature | spontaneous inflammation temperature ]

température d'auto-inflammation [ température d'allumage spontané | température d'inflammation spontanée | température d'auto-ignition | température d'autoallumage ]


breath alcohol ignition interlock device | BAIID | ignition interlock breath testing device | alcohol ignition interlock system | alcohol ignition interlock device

antidémarreur avec éthylomètre | antidémarreur éthylométrique | système d'interrupteur d'allumage avec éthylomètre | éthylotest antidémarrage | éthylotest antidémarreur | alcootest antidémarreur


ignition charge | ignition composition | ignition load

composition d'allumage au contact du filament


battery ignition | coil ignition | Kettering ignition

allumage par batterie


safety belt-ignition interlock system | starter interlock system | ignition interlock system | seat belt and ignition interlock system

commande allumage-démarrage interconnectée avec les ceintures | système de ceinture à interrupteur d'allumage | système ceinture-contact | allumage sous contrôle




spark-ignition engine (1) | positive-ignition engine (2)

moteur à allumage commandé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1.10.6. Ignition system: compression ignition/positive ignition

1.10.6. Allumage: par compression/à allumage commandé


Maintaining the ammonia limit for positive ignition HDVs would require expensive emission abatement systems, which would be discriminatory towards this category, as it would prevent alternative fuel technologies such as LPG and NG from becoming economically viable. The application of the NH3 limit value for positive ignition engines should therefore be removed, as proposed by the Commission, while the existing 10 ppm limit for compression ignition (i.e. diesel) vehicles, which comprise the majority of the vehicle fleet, would be kept in place.

Si l'on conservait la limite d'ammoniac pour les véhicules utilitaires lourds à allumage commandé, il faudrait prévoir de coûteux systèmes de limitation des émissions, ce qui créerait une discrimination à l'égard de cette catégorie de véhicules, dans la mesure où des technologies utilisant des carburants de substitution, comme le GPL ou le GN, peineraient à devenir rentables. C'est pourquoi la valeur limite pour le NH3 devrait être supprimée pour les moteurs à allumage commandé, comme le propose la Commission, tandis que la limite existante de 10 ppm pour les véhicules à allumage par compression (donc au diesel), qui constituent la major ...[+++]


Interestingly, the Commission proposal aims to address some of these problems through the relaxation of the emission limits for ammonia (NH3) from positive ignition HD vehicles and methane (CH4) from positive ignition LD vehicles.

Il est intéressant de relever que la proposition de la Commission vise à régler certains de ces problèmes en assouplissant les limites d'émission d'ammoniac (NH3) issu des véhicules lourds à allumage commandé et de méthane (CH4) issu des véhicules légers à allumage commandé.


Electrical ignition or starting equipment of a kind used for spark-ignition or compression-ignition internal combustion engines (for example, ignition magnetos, magneto-dynamos, ignition coils, sparking plugs and glow plugs, starter motors); generators (for example, dynamos, alternators) and cut-outs of a kind used in conjunction with such engines; parts thereof

Appareils et dispositifs électriques d'allumage ou de démarrage pour moteurs à allumage par étincelles ou par compression (magnétos, dynamos-magnétos, bobines d'allumage, bougies d'allumage ou de chauffage, démarreurs, par exemple); génératrices (dynamos, alternateurs, par exemple) et conjoncteurs-disjoncteurs utilisés avec ces moteurs, et leurs parties


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to prevent the ignition of explosive atmospheres, taking into account the nature of every electrical and non-electrical source of ignition,

empêcher l'inflammation d'atmosphères explosives en tenant compte de la nature de chaque source d'inflammation, électrique ou non électrique,


Potential ignition sources such as sparks, flames, electric arcs, high surface temperatures, acoustic energy, optical radiation, electromagnetic waves and other ignition sources must not occur.

Il ne doit pas se produire de sources potentielles d'inflammation telles qu'étincelles, flammes, arcs électriques, températures de surface élevées, dégagements d'énergie acoustique, rayonnements dans le domaine optique, ondes électromagnétiques ou autres sources.


technical specifications on health and environmental grounds for fuels to be used with positive ignition and compression-ignition engines, taking account of the technical requirements of those engines; and

aux fins de la protection de la santé et de l’environnement, les spécifications techniques applicables aux carburants destinés à être utilisés par les véhicules équipés de moteur à allumage commandé, et de moteur à allumage par compression, compte tenu des spécifications techniques desdits moteurs; et


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Directive 2009/30/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 amending Directive 98/70/EC as regards the specification of petrol, diesel and gas-oil and introducing a mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions and amending Council Directive 1999/32/EC as regards the specification of fuel used by inland waterway vessels and repealing Directive 93/12/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2009/30/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 23 April 2009 // ENVIRONMENTAL SPECIFICATIONS FOR MARKET FUELS TO BE USED FOR VE ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Directive 2009/30/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 modifiant la directive 98/70/CE en ce qui concerne les spécifications relatives à l’essence, au carburant diesel et aux gazoles ainsi que l’introduction d’un mécanisme permettant de surveiller et de réduire les émissions de gaz à effet de serre, modifiant la directive 1999/32/CE du Conseil en ce qui concerne les spécifications relatives aux carburants utilisés par les bateaux de navigation intérieure et abrogeant la directive 93/12/CEE (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - DIRECTIVE 200 ...[+++]


While there are no objections to lowering limits for compression ignition cars, it is though advisable to reconsider the tightening of the requirements for nitrogen oxide for positive ignition cars, against which the stakeholders provide arguments that it would make it necessary to use emission reduction techniques which are not yet sufficiently 'mature’, especially for vehicles with spontaneous ignition engines.

Alors qu'il n'y a aucune objection à baisser les limites applicables aux moteurs à allumage par compression, il est toutefois conseillé de reconsidérer le resserrement des exigences pour les émissions d'oxyde d'azote par les voitures équipées de moteurs à allumage commandé, l'argument avancé par les parties intéressées étant qu'une telle mesure exigerait le recours à des techniques de réduction des émissions qui ne sont pas suffisamment éprouvées, en particulier dans le cas des véhicules équipés de moteurs à allumage spontané.


(6) Road vehicles are increasingly reliant upon catalytic after-treatment devices to attain the emissions limits laid down in Council Directive 70/220/EEC of 20 March 1970 on the approximation of the laws of the Member States on measures to be taken against air pollution by emissions from motor vehicles(5) and Council Directive 88/77/EEC of 3 December 1987 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants from compression ignition engines for use in vehicles, and the emission of gaseous pollutants from positive ignition engines fuelled wit ...[+++]

(6) Les véhicules routiers sont de plus en plus souvent équipés de dispositifs de post-traitement afin de satisfaire aux limites d'émission fixées par la directive 70/220/CEE du Conseil du 20 mars 1970 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre la pollution de l'air par les émissions des véhicules à moteur(5) et par la directive 88/77/CEE du Conseil du 3 décembre 1987 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs à allumage par compression destinés à la propulsion d ...[+++]


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