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Application for employment
Application for entry in the land register
Application of EU law
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Fertilisation
Implementation of Community law
Job applicant
Job application
Job search
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Land Application Review Committee
Land application
Land application satellite system
National implementation
National implementation of Community law
National means of execution
Search for a job
Search for employment
Soil conditioning
Wastewater land application

Traduction de «land application » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
land application | wastewater land application

traitement par épandage


Land application satellite system

Système de satellite de télédétection pour applications terrestres


Land Application Review Committee

Comité d'examen des demandes concernant les terres






Assessment of the Production and Land Application of Anaerobically Digested Manure from Medium Sized Livestock Farms

Évaluation de la production et de l'épandage du fumier digéré en anaérobiose provenant de fermes d'élevage de taille moyenne


soil conditioning [ fertilisation | land application ]

amendement du sol [ épandage | fertilisation ]


application for entry in the land register

réquisition d'inscription | réquisition


job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

demande d'emploi [ candidature à un emploi | demandeur d'emploi | recherche d'emploi ]


application of EU law [ application of European Union law | implementation of Community law | national implementation | national implementation of Community law | national means of execution ]

application du droit de l'UE [ application du droit communautaire | application du droit de l'Union européenne ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The GAEC buffer strips must respect, both within and outside vulnerable zones designated pursuant to Article 3(2) of Directive 91/676/EEC, at least the requirements relating to the conditions for land application of fertiliser near water courses, referred to in point A.4 of Annex II to Directive 91/676/EEC to be applied in accordance with the action programmes of Member States established under Article 5(4) of Directive 91/676/EEC".

les bandes tampons BCAE doivent respecter, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur des zones vulnérables désignées en vertu de l'article 3, paragraphe 2, de la directive 91/676/CEE, au moins les exigences relatives aux conditions d'épandage des fertilisants près des cours d'eau visées au point A 4) de l'annexe II de la directive 91/676/CEE, à appliquer conformément aux programmes d'action établis par les États membres conformément à l'article 5, paragraphe 4, de la directive 91/676/CEE".


Note: The GAEC buffer strips must respect, both within and outside vulnerable zones designated pursuant to Article 3(2) of Directive 91/676/EEC, at least the requirements relating to the conditions for land application of fertiliser near water courses, referred to in point A.4 of Annex II to Directive 91/676/EEC to be applied in accordance with the action programmes of Member States established under Article 5(4) of Directive 91/676/EEC.

Note: Les bandes tampons BCAE doivent respecter, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur des zones vulnérables désignées en vertu de l'article 3, paragraphe 2, de la directive 91/676/CEE, au moins les exigences relatives aux conditions d'épandage des fertilisants près des cours d'eau visées au point A 4) de l'annexe II de la directive 91/676/CEE, à appliquer conformément aux programmes d'action établis par les États membres conformément à l'article 5, paragraphe 4, de la directive 91/676/CEE.


The GAEC buffer strips must respect, both within and outside vulnerable zones designated pursuant to Article 3(2) of Directive 91/676/EEC, at least the requirements relating to the conditions for land application of fertiliser near water courses, referred to in point A.4 of Annex II to Directive 91/676/EEC to be applied in accordance with the action programmes of Member States established under Article 5(4) of Directive 91/676/EEC.

Les bandes tampons BCAE doivent respecter, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur des zones vulnérables désignées en vertu de l'article 3, paragraphe 2, de la directive 91/676/CEE, au moins les exigences relatives aux conditions d'épandage des fertilisants près des cours d'eau visées au point A 4) de l'annexe II de la directive 91/676/CEE, à appliquer conformément aux programmes d'action établis par les États membres conformément à l'article 5, paragraphe 4, de la directive 91/676/CEE.


Although Bulgaria has now addressed a number of issues following the modification of the Nitrates Action Programme in June 2016, the country still fails to comply with key provisions, such as the land application of fertilisers and the usage limit of 170 kg N/ha/year for livestock manure.

Bien que la Bulgarie ait à présent résolu un certain nombre de problèmes à la suite de la modification dudit programme d’action de juin 2016, elle continue de ne pas se conformer à certaines dispositions clés telles que l’épandage d’engrais et la limitation des effluents d’élevage à 170 kg N/ha/an.


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The GAEC buffer strips must respect, both within and outside vulnerable zones designated pursuant to Article 3(2) of Directive 91/676/EEC, at least the requirements relating to the conditions for land application of fertiliser near water courses, referred to in point A.4 of Annex II to Directive 91/676/EEC to be applied in accordance with the action programmes of Member States established under Article 5(4) of Directive 91/676/EEC.

Les bandes tampons BCAE doivent respecter, tant à l'intérieur qu'à l'extérieur des zones vulnérables désignées en vertu de l'article 3, paragraphe 2, de la directive 91/676/CEE, au moins les exigences relatives aux conditions d'épandage des fertilisants près des cours d'eau visées au point A 4) de l'annexe II de la directive 91/676/CEE, à appliquer conformément aux programmes d'action établis par les États membres conformément à l'article 5, paragraphe 4, de la directive 91/676/CEE.


The case refers to the still insufficient designation of Nitrate Vulnerable Zones (NVZ) in the Balearic Islands and also addresses shortcomings identified in the action programmes in a number of regions. These shortcomings concern Castilla-La Mancha (regarding the procedure for limiting the land application of fertilisers), Castilla y León (capacity of storage vessels for livestock manure), La Rioja and País Vasco (periods when the land application of certain types of fertiliser is prohibited).

La procédure engagée concerne la désignation encore insuffisante de zones vulnérables aux nitrates (ZVN) dans les îles Baléares et vise également à remédier aux insuffisances constatées dans les programmes d'action de plusieurs régions, à savoir Castille‑La Manche (procédure pour limiter l'épandage de fertilisants), Castille‑León (capacité des cuves destinées au stockage des effluents d'élevage), La Rioja et le Pays basque (périodes pendant lesquelles l'épandage de certains types de fertilisants est interdit).


Question No. 51 Mr. Bill Casey: With regard to the potential risks to human health and the environment from the spreading of industrial and human wastes on agricultural lands: (a) what studies have been undertaken by the Canadian Food Inspection Agency (CFIA) to evaluate the level of risk to rural or urban communities from the spreading of these materials; (b) have any CFIA studies been conducted aimed at ascertaining the level of risk from the application of rendering process materials on agricultural lands, including materials that may have originated from bovine or poultry species; (c) have any discussions taken place between the CFIA and the Nova Scotia Department of Environment and Labour regarding risk assessments relat ...[+++]

Question n 51 M. Bill Casey: En ce qui a trait aux risques pour la santé humaine et l’environnement de l’épandage de déchets industriels et humains sur les terres agricoles: a) quelles études ont été menées par l’Agence canadienne d’inspection des aliments (ACIA) pour évaluer le degré de risque pour les collectivités rurales et urbaines de l’épandage de ces matières; b) l’ACIA a-t-elle mené des études visant à déterminer le degré de risque de l’application de matières issues de l’équarrissage sur les terres agricoles, y compris de matières pouvant provenir d’espèces bovines et de volaille; c) y a-t-il eu des discussions entre l’ACIA et ...[+++]


This said, the limited scope of the CFIA's regulatory authority in this area requires that it work closely with stakeholders, the public and other government departments, provinces and municipalities to achieve comprehensive mitigation of risks associated with application of biosolids on agricultural lands. b) With respect to the land application of poultry materials, in 2004 the Animal Health Risk Assessment Division of CFIA conducted risk assessments and provided scientific advice documents on the efficacy of composting as a method of disposal for material infected with avian influenza viruses, highly pathogenic avian influenza, H7N3.

Cela étant dit, à cause de l’étendue restreinte de son pouvoir réglementaire dans ce domaine, l’ACIA doit travailler en relation étroite avec les intervenants, le public, les autres ministères gouvernementaux, les provinces et les municipalités pour voir à la maîtrise générale des risques associés à l’épandage de matières biologiques solides, les biosolides, sur les terres agricoles. b) En ce qui concerne l’épandage de matières provenant de volailles, la Division de l’évaluation des risques zoosanitaires de l’ACIA a effectué en 2004 d ...[+++]


In addition, the action programme does not contain appropriate rules relating to the capacity of storage vessels for livestock manure; the limitation of land application of fertilizers which take account of climatic conditions, rainfall and irrigation; periods when the land application of chemical fertilizers is inappropriate; and the land application of fertilizers near water courses.

En outre, le programme d'action néerlandais ne réglemente pas suffisamment la capacité des cuves à lisier, la limitation de l'application d'engrais en fonction des conditions climatiques, des précipitations et de l'irrigation, les périodes où l'application d'engrais chimiques est inappropriée, et l'épandage d'engrais à proximité des cours d'eau.


Under this bill and under the existing Citizenship Act, if you are a citizen of Canada and it is alleged that you obtain this citizenship through misrepresentation in your original landing as a permanent resident, then this provision applies and the department can seek to strip your citizenship as a result of your misrepresentation in the original landing application and process.

Selon ce projet de loi et selon la Loi sur la citoyenneté actuelle, si vous êtes citoyen du Canada et qu'il est allégué que vous avez obtenu cette citoyenneté au moyen d'une fausse déclaration lors de l'admission au Canada à titre de résident permanent, cette disposition s'applique et le ministère peut vous priver de votre citoyenneté pour cause de fausse déclaration dans la demande initiale d'admission.


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