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Additional climbing lane
Air strip
BL
Bicycle lane
Bike lane
Carpool lane
Climbing lane
Crawler lane
Cycle lane
Exclusive lane
HOV lane
Heading control assist
High occupancy vehicle lane
High-occupancy lane
Landing lane
Landing strip
Lane change assist system
Lane change assistance
Lane change assistance system
Lane change assistant system
Lane keeping assist system
Lane keeping assistance
Lane keeping support
Lane-change warning system
Lane-keeping assist
Lane-keeping assistance system
Lane-keeping assistant
Lane-keeping system
Multi-occupancy lane
On-carriageway cycle lane
On-street cycle lane
Preferential lane
Reserved lane
Reserved traffic lane
Separated railboard
Slow lane
Slow moving vehicle lane
Slow-moving traffic lane
Strip
Toll lane
Truck climbing lane

Traduction de «landing lane » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
landing lane | landing strip | strip

bande d'atterrissage


Air strip | Landing lane | Landing strip

bande d'atterrissage


lane-keeping assistance system [ lane keeping assistance | lane-keeping system | lane-keeping assist | lane keeping assist system | lane-keeping assistant | lane keeping support | heading control assist ]

aide au suivi de voie [ suivi de voie automatique ]


bicycle lane | bike lane | cycle lane | on-carriageway cycle lane | on-street cycle lane | BL [Abbr.]

bande cyclable | voie cyclable


carpool lane | High occupancy vehicle lane | high-occupancy lane | HOV lane | multi-occupancy lane

bande réservée au covoiturage


climbing lane | crawler lane | truck climbing lane | slow-moving traffic lane | slow moving vehicle lane | additional climbing lane | slow lane

voie pour véhicules lents | voie réservée aux véhicules lents | voie supplémentaire en rampe | voie auxiliaire pour véhicules lents | voie à circulation lente | voie lente


lane change assistance system [ lane change assistance | lane change assist system | lane change assistant system | lane-change warning system ]

aide au changement de voie [ aide au changement de file ]


reserved lane [ preferential lane | exclusive lane | reserved traffic lane ]

voie réservée [ couloir réservé | voie de circulation réservée | voie exclusive ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. At sea and land border crossing points, Member States may separate vehicle traffic into different lanes for light and heavy vehicles and buses by using signs as shown in Part C of Annex III.

3. Aux points de passage frontaliers maritimes et terrestres, les États membres peuvent séparer le trafic des véhicules dans des couloirs distincts, selon qu’il s’agit de véhicules légers ou de véhicules lourds et d’autobus, au moyen des panneaux figurant à l’annexe III, partie C.


Member States may provide separate lanes at their sea and land border crossing points and at borders between Member States which do not apply Article 22 at their common borders.

Les États membres peuvent aménager des couloirs séparés à leurs points de passage frontaliers maritimes et terrestres, ainsi qu’aux frontières entre les États membres qui n’appliquent pas l’article 22 à leurs frontières communes.


1.1.2. At land borders, Member States may, where they deem appropriate and if circumstances allow, install or operate separate lanes at certain border crossing points, in accordance with Article 10.

1.1.2. Aux frontières terrestres, les États membres peuvent, s’ils le considèrent approprié et si les circonstances le permettent, aménager des couloirs séparés à certains points de passage frontaliers, conformément à l’article 10.


Where it is deemed appropriate and if local circumstances so allow, Member States should consider installing separate lanes at sea and land border crossing points.

Le cas échéant et si les circonstances locales le permettent, les États membres devraient envisager d’aménager des couloirs séparés aux points de passage frontaliers maritimes et terrestres.


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32 (1) All boundary lines of roads, streets, lanes, lots, parcels or other authorized subdivisions of Canada Lands that are defined by monuments in surveys made under this Part shall, after confirmation of the plans by the Surveyor General, be the true boundary lines of those roads, streets, lanes, lots, parcels or other authorized subdivisions, whether or not they are found to contain, on admeasurement, the exact area or dimensions described or expressed in a plan, letters patent, grant or other instrument affecting those Canada Lands.

32 (1) Toutes les lignes de bornage des chemins, rues, ruelles, lots, parcelles ou autres subdivisions autorisées de terres du Canada établies, au moyen de bornes-signaux, dans des arpentages faits sous le régime de la présente partie, constituent, après la ratification des plans par l’arpenteur général, les lignes de bornage véritables de ces chemins, rues, ruelles, lots, parcelles ou autres subdivisions autorisées peu importe si, d’après un mesurage, elles ont ou non exactement la superficie ou les dimensions mentionnées ou indiquées dans un plan, des lettres patentes, une concession ou autre document visant ces terres du Canada.


38. In this Part, “investment” includes the purchase price of land, moneys expended on the installation of services, the laying out and construction of streets, sidewalks and lanes and the development of park areas, public space and facilities appropriate to a residential housing development, and such carrying charges and other expenses incurred by the company in respect of the land as may be approved by the Corporation, including taxes, insurance, repairs and maintenance.

38. Pour l’application de la présente partie, « placement » s’entend du prix d’achat du terrain, du coût des travaux d’aménagement des infrastructures et de l’aménagement de parcs, de places publiques et de services appropriés à un quartier résidentiel, ainsi que des frais d’administration et autres engagés par la compagnie relativement au terrain et approuvés par la Société, y compris les taxes, les assurances, les réparations et l’entretien.


(b) his declaration that the special survey and plan are the true and correct survey and plan of the lands thereby affected, that all boundaries and lines fixed by the survey and plan are the true boundaries and lines, whether of roads, streets, lanes, rivers or creeks or as between adjoining owners or between adjoining lots and whether or not the boundaries and lines were in fact before the declaration the true boundaries and lines, and that the special survey and plan shall be substituted for all, or corresponding portions of all, f ...[+++]

b) sa déclaration portant que l’arpentage spécial et le plan constituent l’arpentage et le plan justes et exacts des terrains y visés, que les bornes et lignes fixées par l’arpentage et le plan sont les bornes et lignes véritables, qu’il s’agisse de chemins, rues, ruelles, rivières ou criques ou de lignes entre des propriétaires ou des lots contigus, et que ces bornes et lignes aient été ou non les bornes et lignes véritables avant cette déclaration, et portant que l’arpentage spécial et le plan doivent être substitués à tous les arpentages ou plans antérieurs des terrains en cause enregistrés précédemment, ou aux parties correspondantes ...[+++]


border crossing infrastructures and related buildings, such as border stations, helicopter landing places or lanes or booths for the queuing of vehicles or persons at border crossing points.

les infrastructures des points de passage frontaliers et les bâtiments connexes, tels que les postes frontières, les pistes d'atterrissage d'hélicoptères et les couloirs ou les guichets pour le passage des véhicules ou des personnes aux points de passage frontaliers.


2. The building or implementation of these separate control lanes, taking into consideration the special circumstances which prevail at the Member States' external land border crossing points, largely as a result of intense traffic (vehicles and/or pedestrians), will fall within the competence of the respective Member State, which will decide if and where such separate lanes would be appropriate and helpful.

2. Compte tenu des conditions particulières existant aux points de passage des frontières extérieures terrestres des États membres, en grande partie du fait de l'important trafic (de véhicules et/ou de piétons), l'aménagement ou la mise en service de ces files de contrôle séparées relèvera de la compétence de l'État membre concerné, qui décidera si elles sont appropriées et utiles et à quel endroit.


7 (a) Construction of lines for long-distance railway traffic and of airports [2] with a basic runway length of 2 100 m or more (b) Construction of motorways and express roads [3] (c) Construction of a new road of four or more lanes, or realignment and/or widening of an existing road of two lanes or less so as to provide four or more lanes, where such new road, or realigned and/or widened section of road would be 10 km or more in a continuous length. 8 (a) Inland waterways and ports for inland-waterway traffic which permit the passage of vessels of over 1 350 tonnes; (b) Trading ports, piers for ...[+++]

7. a) Construction de voies pour le trafic à grande distance des chemins de fer ainsi que d'aéroports [2] dont la piste de décollage et d'atterrissage a une longueur d'au moins 2 100 mètres. b) Construction d'autoroutes et de voies rapides [3] . c) Construction d'une nouvelle route à quatre voies ou plus, ou alignement et/ou élargissement d'une route existante à deux voies ou moins pour en faire une route à quatre voies ou plus, lorsque la nouvelle route ou la section de route alignée et/ou élargie doit avoir une longueur ininterrompue d'au moins 10 km. 8. a) Voies navigables et ports de navigation intérieure permettant l'accès de bateau ...[+++]


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