Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air inlet port
Air intake port
Anticipate logistics requirements for port operations
Atlantic liner
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Cabin liner
Cylinder intake port
Envisage logistics requirements for port operations
Ferry-boat Liner
Hovercraft
Inlet port
Liner
Liner fastening
Liner port
Liner securing
Ocean liner
Packet
Packet boat
Packet ship
Passenger liner
Perceive port logistical resources and requirements
Positioning cloth liner
Post-combustion liner
RH liner
Reheat liner
Seamless liner
Secure the liner
Securing the liner
Slot-free liner
Surf-board Windsurfer
Thread cloth liner
Threading cloth liner
Transatlantic
Translantic liner
Understand port logistical resources and requirements
Unslotted liner
Yacht

Traduction de «liner port » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
liner port | air inlet port | inlet port | cylinder intake port | air intake port

lumière d'admission | orifice d'admission


liner securing | securing the liner | liner fastening | secure the liner

fixer des liners


positioning cloth liner | thread cloth liner | thread cloth liner | threading cloth liner

enfiler un liner en tissu


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Su ...[+++]

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Emba ...[+++]


seamless liner | slot-free liner | unslotted liner

tube sans fente


post-combustion liner | reheat liner | RH liner

chemise de postcombustion | chemise PC


Working Party on Transport Questions / Liner code (Drawing up of a liner code/Liner conference)

Groupe Transport / Code maritime (rédaction du code maritime/Conférence maritime)


translantic liner | transatlantic | liner | ocean liner | Atlantic liner

transatlantique | paquebot transatlantique | paquebot de ligne


passenger liner | cabin liner | liner | packet boat | packet | packet ship

paquebot | paquebot de ligne


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Container liner shipping is the transport of containers by ship according to a fixed time schedule on a specific route between a range of ports at one end (e.g. Shanghai - Hong Kong - Singapore) and another range of ports at the other end (e.g. Rotterdam – Hamburg - Southampton).

Le transport maritime régulier par conteneurs consiste à acheminer des conteneurs par bateau selon un horaire établi sur une liaison spécifique entre une série de ports situés à une extrémité (par exemple, Shanghai – Hong Kong – Singapour) et une autre série de ports situés à l’autre extrémité (par exemple, Rotterdam – Hambourg – Southampton).


The CMA CGM Group is the world's third largest container liner shipping company and is active worldwide with a fleet of 470 vessels that serves 450 commercial ports.

Le groupe CMA CGM est la troisième compagnie de transport maritime régulier par conteneurs au monde et exerce ses activités à l'échelon mondial avec une flotte de 470 navires desservant 450 ports de commerce.


In view of the fact that France has presented to the Indian Ocean Tuna Commission (IOTC) a development plan describing the indicative size of the fleet of Mayotte and the expected evolution of the underdeveloped fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners based in Mayotte, as a new outermost region, to which no IOTC contracting party, including the Union, has objected, it is appropriate to use the reference levels of that plan as ceilings for the capacity of the fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners registered in the ports of Mayotte.

Étant donné que la France a présenté à la Commission des thons de l'océan indien (CTOI) un plan de développement décrivant la taille indicative de la flotte de Mayotte et l'évolution attendue de la flotte sous-développée de palangriers d'une longueur inférieure à 23 mètres et de senneurs à senne coulissante basés à Mayotte en tant que nouvelle région ultrapériphérique de ce pays, qui n'a suscité d'objection d'aucune des parties contractantes à la CTOI, y compris l'Union, il convient d'utiliser les niveaux de référence de ce plan comme plafonds pour la capacité de la flotte de palangriers d'une longueur hors inférieure à 23 mètres et de s ...[+++]


In view of the fact that France has presented to the Indian Ocean Tuna Commission (IOTC) a development plan describing the indicative size of the fleet of Mayotte and the expected evolution of the underdeveloped fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners based in Mayotte, as a new outermost region, to which no IOTC contracting party, including the Union, has objected, it is appropriate to use the reference levels of that plan as ceilings for the capacity of the fleet of mechanical long-liners which are less than 23 metres in length and of purse-seiners registered in the ports of Mayotte.

Étant donné que la France a présenté à la Commission des thons de l'océan indien (CTOI) un plan de développement décrivant la taille indicative de la flotte de Mayotte et l'évolution attendue de la flotte sous-développée de palangriers d'une longueur inférieure à 23 mètres et de senneurs à senne coulissante basés à Mayotte en tant que nouvelle région ultrapériphérique de ce pays, qui n'a suscité d'objection d'aucune des parties contractantes à la CTOI, y compris l'Union, il convient d'utiliser les niveaux de référence de ce plan comme plafonds pour la capacité de la flotte de palangriers d'une longueur hors inférieure à 23 mètres et de s ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Liner shipping: the transport of goods on a regular basis on a particular route or routes between ports and in accordance with timetables and sailing dates advertised in advance and available, even on an occasional basis, to any transport user against payment.

Transport maritime de ligne: le transport de marchandises effectué de manière régulière sur une route ou des routes particulières entre des ports et selon des horaires et des dates de voyage annoncés au préalable et disponible, même sur une base occasionnelle, à tout usager de transport, moyennant paiement.


This regulation applies to consortia * providing international liner shipping * services from or to one or more ports within the European Union (EU).

Ce règlement s’applique aux consortiums * qui assurent des services de transport maritime international * au départ ou à destination d’un ou plusieurs ports de l’Union européenne (UE).


This condition should be regarded as being met when a consortium remains below a given market share threshold and can therefore be presumed to be subject to effective actual or potential competition from carriers that are not members of that consortium. In order to assess the relevant market, account should be taken not only of direct trade between the ports served by a consortium but also of any competition from other liner services sailing from ports which may be substituted for those served by the consortium and, where appropriate, ...[+++]

Cette condition est à considérer comme satisfaite lorsqu’un consortium demeure en deçà d’un seuil de part de marché donné et peut par conséquent être présumé soumis à une concurrence effective, réelle ou potentielle, de la part de transporteurs non membres du consortium. Aux fins de l’appréciation du marché en cause, il convient de prendre en considération non seulement le trafic direct entre les ports desservis par le consortium, mais également la concurrence éventuelle d’autres services maritimes de ligne à partir de ports substitua ...[+++]


Thereafter, liner carriers operating services to and/or from one or more ports in the European Union must cease all liner conference activity contrary to Article 81 of the Treaty. This is the case regardless of whether other jurisdictions allow, explicitly or tacitly, rate fixing by liner conferences or discussion agreements.

Après cette date, les transporteurs de ligne assurant des services à destination et/ou en provenance d'un ou de plusieurs ports situés dans l'Union européenne devront cesser toute activité de conférence maritime contraire à l'article 81 du traité, même si d'autres États autorisent, explicitement ou tacitement, la fixation des prix par des conférences maritimes ou la conclusion d'accords de discussion.


(16) In order to determine for the purposes of exemption whether exemption competition exists on each market upon which the consortium operates, account should be taken not only of direct trade between the ports served by a consortium but also of any competition from other liner services sailing from ports which may be substituted for those served by the consortium and, where appropriate, of other modes of transport.

(16) Pour apprécier, à des fins d'exemption, l'existence d'une concurrence effective sur chacun des marchés sur lesquels le consortium opère, il convient de prendre en considération non seulement le trafic direct entre les ports desservis par le consortium mais également la concurrence éventuelle d'autres services maritimes de ligne à partir de ports substituables à ceux du consortium, et le cas échéant, d'autres modes de transport.


In the case of supplies involving no more than 3 000 tonnes net per lot for a single destination, the port of loading shall be selected, having regard to the possibility of a sea connection with the country of destination, with a maximum of one transshipment in a port outside the Community, by a liner or part cargo vessel during the shipment period laid down.

Pour des fournitures ne dépassant pas 3 000 tonnes net par lot pour une seule destination, le port de chargement est choisi en fonction de la possibilité d'une liaison maritime, avec au maximum un transbordement dans un port situé en dehors de la Communauté, avec le pays de destination par un bateau de ligne ou à charge partielle pendant la période de livraison fixée.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'liner port' ->

Date index: 2021-09-24
w