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Adapting drive system software
Automobile driver training school manager
Automobile driving school manager
Built-in motor drive
Crisis management
Customise software for drive system
Customising drive system software
DRIVE Management Committee
DRMC
DWI
Drink driving offence
Drink-driving
Drinking and driving
Drive
Drive system software adapting
Driving
Driving school manager
Driving under the influence of alcohol
Driving while intoxicated
Drunk driving
Drunken driving
Explain driving theory
Fully motorized drive
Inappropriate drinking and driving
Incident-by-incident approach
Independent drive
Independent motor drive
Individual drive
Issue management
Log drive
Log driving
Loose floating
Manage a test drives
Manage test drives
Management by crisis
Management by drive
Managing a test drive
Oversee test drives
River driving
River-driving
Self-contained motor drive
Stream driving
Stream-driving
Teach driving theory
Teaches driving theory
Teaching driving theory
Timber driving
Timber-floating
Water log transport

Traduction de «management by drive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
manage a test drives | oversee test drives | manage test drives | managing a test drive

gérer des essais de conduite


driving school manager [ automobile driver training school manager | automobile driving school manager ]

directeur d'auto-école [ directrice d'auto-école | directeur d'école de conduite automobile | directrice d'école de conduite automobile | directeur d'école de conduite | directrice d'école de conduite | directeur d'autoécole | directrice d'autoécole ]


drink driving offence | drink-driving | drinking and driving | driving under the influence of alcohol | driving while intoxicated | drunk driving | drunken driving | inappropriate drinking and driving | DWI [Abbr.]

conduite en état alcoolique | conduite en état d'ébriété | conduite en état d'ivresse | conduite sous l’emprise d’un état alcoolique | conduite sous l’emprise de l’alcool


management by crisis [ management by drive | crisis management | issue management | incident-by-incident approach ]

gestion au coup par coup [ gestion par expédients | gestion coup par coup | gestion ponctuelle | gestion par problèmes | gestion réactive ]


built-in motor drive | fully motorized drive | independent drive | independent motor drive | individual drive | self-contained motor drive

commande individuelle | commande par moteur individuel


issue management | crisis management | management by crisis | management by drive

gestion par évaluation des problèmes | gestion des problèmes | gestion au coup par coup | gestion par expédients | gestion coup par coup | gestion ponctuelle | gestion par problèmes


DRIVE Management Committee | DRMC [Abbr.]

comité de gestion de DRIVE | DRMC [Abbr.]


drive [ log drive | log driving | driving | river driving | river-driving | stream driving | stream-driving | timber driving | loose floating | timber-floating | water log transport ]

flottage [ drave | dérive ]


teaches driving theory | teaching driving theory | explain driving theory | teach driving theory

enseigner la théorie de la conduite


adapting drive system software | drive system software adapting | customise software for drive system | customising drive system software

adapter un logiciel pour un système d’entraînement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘powertrain’ means the components and systems of a vehicle that generate power and deliver it to the road surface, including the engine(s), the engine management systems or any other control module, the pollution environmental protection control devices including pollutant emissions and noise abatement systems, the transmission and its control, either a drive shaft or belt drive or chain drive, the differentials, the final drive, and the driven wheel tyre (radius).

77) «groupe motopropulseur»: les composants et systèmes d'un véhicule qui génèrent la puissance et la transmettent à la surface de la route, y compris le (les) moteurs, les systèmes de gestion du (des) moteur(s) ou tout autre module de contrôle, les dispositifs antipollution et de protection de l'environnement, y compris des systèmes de réduction des émissions polluantes et des émissions sonores, la transmission et son contrôle, qu'il s'agisse d'une transmission par arbre, par courroie ou par chaîne, les différentiels, la transmission finale et le pneu de la roue motrice (rayon).


‘powertrain’ means the components and systems of a vehicle that generate power and deliver it to the road surface, including the engine(s), the engine management systems or any other control module, the pollution environmental protection control devices including pollutant emissions and noise abatement systems, the transmission and its control, either a drive shaft or belt drive or chain drive, the differentials, the final drive, and the driven wheel tyre (radius);

77) «groupe motopropulseur»: les composants et systèmes d'un véhicule qui génèrent la puissance et la transmettent à la surface de la route, y compris le (les) moteurs, les systèmes de gestion du (des) moteur(s) ou tout autre module de contrôle, les dispositifs antipollution et de protection de l'environnement, y compris des systèmes de réduction des émissions polluantes et des émissions sonores, la transmission et son contrôle, qu'il s'agisse d'une transmission par arbre, par courroie ou par chaîne, les différentiels, la transmission finale et le pneu de la roue motrice (rayon);


— Group 1: Species that drive the international management process including species under EU management plans or EU recovery plans or EU long term multi-annual plans or EU action plans for conservation and management based on Council Regulation (EC) No 2371/2002 (3),

— groupe 1: les espèces qui sont au centre du processus de gestion internationale y compris les espèces relevant de plans de gestion de l'UE, de plans de reconstitution de l'UE, de plans pluriannuels à long terme de l'UE et de plans d'action de l'UE pour la conservation et la gestion au titre du règlement (CE) no 2371/2002 du Conseil (3),


In order to guarantee the necessary uniformity and transparency, Member States should adopt a harmonised model for train driving licences, whilst railway undertakings and infrastructure managers should issue harmonised complementary certificates.

Pour garantir l’uniformité et la transparence requises, les États membres devraient adopter un modèle harmonisé pour la licence de conducteur de train, tandis que les entreprises ferroviaires et les gestionnaires de l’infrastructure devraient délivrer des attestations complémentaires harmonisées.


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to competent authorities of the Member States in which the railway undertaking or infrastructure manager operates, and where the driver is authorised to drive on at least one line of the network:

l’autorité compétente de l’État membre dans lequel l’entreprise ferroviaire ou le gestionnaire de l’infrastructure exerce ses activités, et dans lequel le conducteur est habilité à conduire sur au moins une des lignes du réseau:


Article 22(4) of Directive 2007/59/EC requires the European Railway Agency to draft the basic parameters for registers of train driving licences to be set up by competent authorities and registers of complementary certificates to be set up by railway undertakings and infrastructure managers employing or contracting drivers.

Conformément à l’article 22, paragraphe 4, de la directive 2007/59/CE, l’Agence ferroviaire européenne est tenue d’élaborer un projet reprenant les paramètres fondamentaux des registres des licences des conducteurs de trains à établir par les autorités compétentes et des registres des attestations complémentaires à établir par les entreprises ferroviaires et les gestionnaires d’infrastructures qui emploient ou recourent aux services des conducteurs.


Address of the railway undertaking or infrastructure manager for which the driver is authorised to drive

Adresse de l’entreprise ferroviaire ou du gestionnaire de l’infrastructure pour lequel le chauffeur est habilité à travailler


Calls on the Commission to publish a ‘best experiences’ guide for local authorities concerning energy-efficient solutions to traffic management and to cooperate with industry representatives on a list of ‘eco-innovations’ in order to make eco-driving a reality (such as an indicator showing economic fuel consumption, software that monitors internal tyre pressure, a dynamic eco-navigation system, driving-speed regulation, adaptive cruise control and real-time estimation of environmental impact on the basis of driving profiles);

invite la Commission à publier à l'intention des autorités locales un guide des meilleures pratiques à grande efficacité énergétique pour la gestion des transports et à coopérer avec des représentants de l'industrie à une liste d'«éco-innovations» pour faire de la conduite respectueuse de l'environnement une réalité (par exemple, indicateur de consommation économique du carburant, logiciel contrôlant la pression interne des pneus, système dynamique d'éco-navigation et régulation de la vitesse de conduite, régulateur de vitesse adaptatif, système permettant d'estimer en temps réel l'impact sur l'environnement en fonction de profils de con ...[+++]


— Group 1: Species that drive the international management process including species under EU management plans or EU recovery plans or EU long term multiannual plans or EU action plans for conservation and management based on Council Regulation (EC) No 2371/2002 of 20 December 2002 on the conservation and sustainable exploitation of fisheries resources under the common fisheries policy (3),

— groupe 1: les espèces qui sont au centre du processus de gestion internationale y compris les espèces relevant de plans de gestion de l'UE, de plans de reconstitution de l'UE, de plans pluriannuels à long terme de l'UE et de plans d'action de l'UE pour la conservation et la gestion au titre du règlement (CE) no 2371/2002 du Conseil du 20 décembre 2002 relatif à la conservation et à l'exploitation durable des ressources halieutiques dans le cadre de la politique commune de la pêche (3),


(b) a harmonised certificate stating that the holder has received additional training in the framework of the railway undertaking's safety management system or, in the case of drivers employed by the infrastructure manager, that of the latter, indicating the infrastructures on which the holder is authorised to drive and the rolling stock which the holder is authorised to drive.

b) Une attestation harmonisée attestant que le titulaire a reçu la formation complémentaire dans le cadre du système de gestion de la sécurité de l'entreprise ferroviaire ou, dans le cas des conducteurs employés par le gestionnaire de l'infrastructure, de ce dernier, indiquant les infrastructures sur lesquelles le titulaire est autorisé à conduire et le matériel roulant que le titulaire est autorisé à conduire.


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