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At market
At market order
At the market
At the market order
Between-dealer market
CRM
Cause marketing
Cause related marketing
Cheese Marketing Act
Cost or market whichever is lower
Curb market
Cybermarketing
Digital marketing
Drugs market
E-marketing
Electronic marketing
Federal Act of 27 June 1969 on Cheese Marketing
Federal Act of 6 October 1995 on the Internal Market
IMA
Illegal drugs market
Illicit drugs market
Internal Market Act
Internet marketing
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Market
Market State
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Market order
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Netmarketing
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Online marketing
Over-the-counter market
Social cause marketing
Social marketing
Street market
Unlisted market
Unlisted securities market
Web marketing
Webmarketing

Traduction de «market » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
market order | at the market | at market | at the market order | at market order | market price order

ordre au prix du marché | ordre au cours du marché


Netmarketing [ e-marketing | electronic marketing | web marketing | Web marketing | Webmarketing | cybermarketing | online marketing | Internet marketing ]

Netmarketing [ marketing sur Internet | cybermarketing | marketing Web | webmarketing | marketing en ligne | cybermercatique | mercatique sur Internet | webmercatique | mercatique en ligne ]


social marketing | cause marketing | social cause marketing | cause related marketing | CRM | non-profit-making marketing

marketing social | marketing éthique | mercatique sociale


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drugs market (1) | illicit drugs market (2) | illegal drugs market (3) | narcotics market (4)

marché de la drogue (1) | marché noir de la drogue (2) | marché des stupéfiants (3)


market [ market operation | market situation | market State | market structure ]

marché [ état du marché | fonctionnement du marché | situation du marché | structure du marché ]


over-the-counter market [ OTC market | unlisted market | between-dealer market | street market | unlisted securities market | curb market ]

marché hors cote [ marché de gré à gré | marché hors bourse | marché entre courtiers | marché au comptoir | coulisse ]


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


Federal Act of 27 June 1969 on Cheese Marketing | Cheese Marketing Act

Loi fédérale du 27 juin 1969 sur la commercialisation du fromage | Réglementation du marché du fromage


Federal Act of 6 October 1995 on the Internal Market | Internal Market Act [ IMA ]

Loi fédérale du 6 octobre 1995 sur le marché intérieur [ LMI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The National Farm Products Marketing Council, pursuant to paragraph 7(1)(e) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote , being satisfied that the annexed Regulations are necessary for the administration of the marketing plan that the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency is authorized to implement, hereby approves the annexed Regulations respecting the establishment of a system of licensing of persons engaged in the marketing in interprovincial or export trade of broiler hatching eggs or chicks produced for chicken production, made by the Canadian Broiler Hatching Egg Marketing Agency on June 30, 1987.

En vertu de l’alinéa 7(1)e) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page , le Conseil national de commercialisation des produits de ferme, étant convaincu que le projet de règlement ci-après est nécessaire à la mise en œuvre du plan de commercialisation que l’Office canadien de commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chair est autorisé à exécuter, approuve le Règlement concernant l’établissement d’un système d’octroi de permis pour les personnes se livrant, dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, à la commercialisation des œufs d’incubation de poulet de chair ...[+++]


The National Farm Products Marketing Council, being satisfied that the making of the annexed Regulations is necessary for the administration of the marketing plan that the Canadian Egg Marketing Agency is authorized to implement, pursuant to paragraph 7(1)(e) of the Farm Products Marketing Agencies ActFootnote , hereby approves the revocation of the Canadian Egg Licensing Regulations, C.R.C., c. 655 and the making of the annexed Regulations respecting the licensing of persons who are engaged in the marketing of eggs in interprovincial or export trade, made by the Canadian Egg Marketing Agency on March 26th, 1987, in substitution therefor ...[+++]

En vertu de l’alinéa 7(1)e) de la Loi sur les offices de commercialisation des produits de fermeNote de bas de page , le Conseil national de commercialisation des produits de ferme, étant convaincu que le règlement ci-après est nécessaire à la mise en œuvre du plan de commercialisation que l’Office canadien de commercialisation des œufs est autorisé à exécuter, approuve l’abrogation du Règlement sur l’octroi de permis visant les œufs du Canada, C.R.C., ch. 655, et son remplacement par le Règlement concernant l’octroi de permis aux personnes qui s’occupent de la commercialisation des œufs dans le commerce interprovincial ou le commerce d’exportation, ci-après, pris par l’Office canadien de commercialisation des œufs le 26 ...[+++]


Mr. Clifford Mackay: Leaving aside the international market and the transborder market, in Canada there are essentially three markets domestically: there's the long-haul market, which includes routes such as Montreal to Vancouver or Toronto to Vancouver; there's what's called the regional market, which is, for example, all of the various feeders in the prairies into places like Winnipeg, Calgary, or Edmonton; and then there's what's called the triangle, which is the market that exists primarily in central Canada.

M. Clifford Mackay: Si on laisse de côté le marché international et le marché transfrontalier, il y a essentiellement trois marchés intérieurs au Canada: il y a le marché des lignes long-courrier, qui inclut des lignes de navigation comme celles qui relient Montréal à Vancouver ou Toronto à Vancouver. Il y a ce que nous appelons le marché régional, c'est-à-dire toutes les diverses lignes aériennes subsidiaires dans les Prairies qui se rendent par exemple à Winnipeg, Calgary ou Edmonton.


(Return tabled) Question No. 396 Ms. Jean Crowder: With regard to employment policy and programs overseen by Human Resources and Skills Development Canada or delivered by Service Canada: (a) what research went into the design of each of the following policies and programs, (i) the Aboriginal Labour Market Programs, (ii) Employment Insurance, (iii) Employment Measures, (iv) Labour Market Agreements; (b) how is each of the following policies and programs monitored for outcomes, (i) the Aboriginal Labour Market Programs, (ii) Employment ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 396 Mme Jean Crowder: En ce qui concerne la politique et les programmes en matière d’emploi gérés par Ressources humaines et Développement des compétences Canada ou offerts par Service Canada: a) quelles recherches ont été faites dans le cadre de la conception de chacune des politiques et chacun des programmes suivants, (i) Programme relatif au marché du travail autochtone, (ii) Assurance-emploi, (iii) Mesures de création d’emplois, (iv) Ententes relatives au marché du travail; b) comment vérifie-t-on les résultats de chaque politique et chaque programme suivant, (i) Programme relatif au marché du tra ...[+++]


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Where an undertaking has significant market power on a specific market (the first market), it may also be designated as having significant market power on a closely related market (the second market), where the links between the two markets are such as to allow the market power held in the first market to be leveraged into the second market, thereby strengthening the market power of the undertaking.

Lorsqu’une entreprise est puissante sur un marché particulier (le premier marché), elle peut également être désignée comme puissante sur un marché étroitement lié (le second marché), lorsque les liens entre les deux marchés sont tels qu’ils permettent d’utiliser sur le second marché, par effet de levier, la puissance détenue sur le premier marché, ce qui renforce la puissance de l’entreprise sur le marché.


It should be clear that the undertaking which has significant market power on the first market may be designated as having significant market power on the second market only if the links between the two markets are such as to allow the market power held in the first market to be leveraged into the second market and if the second market is susceptible to ex-ante regulation in accordance with the criteria defined in the Recommendation on relevant product and service markets

Il convient de préciser que l’entreprise qui jouit d’une puissance significative sur le premier marché ne peut être désignée comme puissante sur le second marché que si les liens entre ces deux marchés sont de nature à permettre d’utiliser la puissance détenue sur le premier marché pour influencer le second et si ce dernier est susceptible de faire l’objet d’une réglementation ex ante conformément aux critères fixés dans la recommandation concernant les marchés pertinents de produits et de services


In exercising its implementing powers, the Commission should respect the following principles: the need to ensure confidence in financial markets among investors by promoting high standards of transparency in those markets; the need to provide investors with a wide range of competing investments and a level of disclosure and protection tailored to their circumstances; the need to ensure that independent regulatory authorities enforce the rules consistently, especially as regards the fight against economic crime; the need for high levels of transparency and consultation with all market participants and with the European Parliament and ...[+++]

Dans l'exercice de ses compétences d'exécution, la Commission devrait respecter les principes suivants: la nécessité de faire en sorte que les investisseurs aient confiance dans les marchés financiers en contribuant à un haut niveau de transparence sur ces marchés; la nécessité d'offrir aux investisseurs une large gamme d'investissements entrant en concurrence ainsi qu'un niveau d'information et de protection adapté à leur situation; la nécessité de veiller à ce que les autorités de réglementation indépendantes assurent l'application cohérente des normes, en ce qui concerne en particulier la lutte contre la criminalité économique; la ...[+++]


83. According to Article 14(3) of the framework Directive, "where an undertaking has significant market power on a specific market, it may also be deemed to have significant market power on a closely related market, where the links between the two markets are such as to allow the market power held in one market to be leveraged into the other market, thereby strengthening the market power of the undertaking".

83. Selon l'article 14, paragraphe 3, de la directive "Cadre", "lorsqu'une entreprise est puissante sur un marché particulier, elle peut également être considérée comme puissante sur un marché étroitement lié, lorsque les liens entre les deux marchés sont tels qu'ils permettent d'utiliser sur un des deux marchés, par effet de levier, la puissance détenue sur l'autre marché, ce qui renforce la puissance de l'entreprise sur le marché".


3. Where an undertaking has significant market power on a specific market (the first market), it may also be designated as having significant market power on a closely related market (the second market), where the links between the two markets are such as to allow the market power held in the first market to be leveraged into the second market, thereby strengthening the market power of the undertaking.

3. Lorsqu’une entreprise est puissante sur un marché particulier (le premier marché), elle peut également être désignée comme puissante sur un marché étroitement lié (le second marché), lorsque les liens entre les deux marchés sont tels qu’ils permettent d’utiliser sur le second marché, par effet de levier, la puissance détenue sur le premier marché, ce qui renforce la puissance de l’entreprise sur le marché.


In a report entitled, " Tobacco Marketing and Youth: Examination of Youth Attitudes and Behaviour to Tobacco Industry Advertising and Sponsorship," an international team of 25 experts found that tobacco advertisements appeal to youth; that youth are aware of tobacco marketing; that awareness and perception of marketing are linked to smoking intentions and behaviour; that tobacco marketing campaigns increase tobacco use; and that youth are particularly likely to smoke highly marketed brands.

Dans un rapport intitulé «Tobacco Marketing and Youth: Examination of Youth Attitudes and Behaviour to Tobacco Industry Advertising and Sponsorship», une équipe de 25 experts déclarait que la publicité sur le tabac plaît aux jeunes, que les jeunes connaissent les annonces de cigarettes, que cette connaissance et la perception des annonces ont une incidence sur l'intention de fumer et le comportement, que les campagnes de publicité sur le tabac en font augmenter l'usage et que les jeunes sont particulièrement susceptibles de fumer les marques les plus annoncées.




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'market' ->

Date index: 2022-04-08
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