Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise a customer about a motor vehicle
Advise customers on motor vehicles
Advising customers on motor vehicles
Assist motor skill activities
Electric motors
Electrically driven motors
Electricity-powered motors
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Fine motor skill
Gross motor skill
Instruct customers on motor vehicles
Large motor skill
Motor skill
Motor skill learning
Perceptual-motor learning
Sensorimotor skill
Skill
Small motor skill
Support motor skill activities
Typology of electric motor

Traduction de «motor skill » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
gross motor skill [ large motor skill ]

motricité globale




sensorimotor skill | motor skill | skill

habilité sensomotrice


A rare mitochondrial substrate carrier disorder with characteristics of severe muscular hypotonia, seizures beginning in the first year of life and arrested psychomotor development (affecting mainly motor skills). Severe spasticity with hyperreflexia

encéphalopathie épileptique avec démyélinisation cérébrale généralisée


facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

favoriser les activités motrices


perceptual-motor learning [ motor skill learning ]

apprentissage d'habileté motrice [ apprentissage perceptivo-moteur ]


A rare neuroinflammatory disease characterized by the onset of ataxia, dysarthria and cerebral white matter changes that are triggered by viral infection. Episodic progressive neurodegeneration (manifesting with loss of motor and verbal skills, muscl

maladie neurodégénérative fatale post-virale


advise a customer about a motor vehicle | instruct customers on motor vehicles | advise customers on motor vehicles | advising customers on motor vehicles

conseiller des clients sur des véhicules à moteur


electrically driven motors | electricity-powered motors | electric motors | typology of electric motor

moteurs électriques


A rare mitochondrial disease with characteristics of adult onset of progressive external ophthalmoplegia, exercise intolerance, muscle weakness, manifestations of spinocerebellar ataxia (e.g. impaired gait, dysarthria) and mild motor peripheral neuro

ophtalmoplégie externe progressive chronique de l'adulte avec myopathie mitochondriale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG1215(07) - EN - Council conclusions on the promotion of motor skills, physical and sport activities for children - (

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG1215(07) - EN - Conclusions du Conseil sur la promotion de l'activité motrice, physique et sportive chez les enfants - (


This learning process called motor skill development does not always develop naturally.

Ce processus d'apprentissage, dénommé développement moteur, ne se déroule pas toujours naturellement.


Some Member States have already developed various national strategies, to varying degrees, to encourage the development of motor skills in early childhood and physical and sporting activities for children under 12, mostly in cooperation with the sport sector and sports clubs or federations

Certains États membres ont déjà mis au point différentes stratégies nationales destinées, à des degrés divers, à encourager le développement de la motricité dès la petite enfance et la pratique d'activités physiques et sportives chez les enfants de moins de 12 ans, généralement en coopération avec le secteur du sport et les fédérations ou clubs sportifs


The second European Union Work Plan for Sport (2014-2017) , adopted on 21 May 2014, which identified the practice of enhancing physical activity for health as well as education and training in sport as priority themes of the EU cooperation in the field of sport and which set up the expert group on HEPA to propose recommendations to encourage physical education in schools, including motor skills in early childhood, and to create valuable interactions with the sport sector, local authorities and the private sector.

Le deuxième plan de travail de l'Union européenne en faveur du sport pour 2014-2017 , adopté le 21 mai 2014, répertoriait la pratique d'une activité physique bienfaisante pour la santé ainsi que l'éducation et la formation en matière de sport parmi les axes prioritaires de la coopération au sein de l'Union européenne dans le domaine du sport et créait le groupe d'experts sur la pratique d'une activité physique bienfaisante pour la santé afin qu'il propose des recommandations en vue d'encourager l'éducation physique à l'école, notamment la motricité dès la petite enfance, et de nouer de précieuses interactions avec le secteur du sport, le ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Council conclusions on the promotion of motor skills, physical and sport activities for children

Conclusions du Conseil sur la promotion de l'activité motrice, physique et sportive chez les enfants


– (FR) The learning undertaken by children during early childhood is the foundation of the success of their lifelong learning. This learning sharpens the child’s intelligence, stimulates his or her natural curiosity and develops his or her motor skills, puts a premium on manual work and is good for mental health.

– L’apprentissage au cours de la petite enfance constitue, pour les enfants, le fondement de la réussite de leur apprentissage tout au long de la vie. Il aiguise l’intelligence de l’enfant, il stimule sa curiosité naturelle et développe sa motricité, valorise le travail manuel, encourage la santé mentale.


15. Applauds the Commission’s transversal approach to IP and stresses the importance of a holistic approach that is both coherent and coordinated in areas where all other policy fields (such as competition, trade, energy, the environment, innovation, structural funds, the Single Market etc.) take into account the aims of RISE; recalls, in this connection, the European Coal and Steel Community (ECSC) which proves that successful, integrated and innovative action is possible in the field of IP, and that it generates growth and employment, promotes its own integration and is of a social partnership nature; holds that RISE should be based upon a horizontal rather than a vertical IP concept; believes that – while paying due attention to the b ...[+++]

15. salue l'approche transversale de la politique industrielle adoptée par la Commission et souligne l'importance d'une approche globale qui soit cohérente et coordonnée dans les domaines où les autres champs d'action (tels que la concurrence, le commerce, l'énergie, l'environnement, l'innovation, les fonds structurels, le marché unique, etc.) tiennent compte des objectifs de la stratégie RISE; renvoie, à cet égard, à la Communauté européenne du charbon et de l'acier (CECA), qui constitue une preuve qu'une action intégrée et innovatrice dans le domaine de la politique industrielle peut être un succès, qu'elle peut générer de la croissance et des emplois, et qu'elle est de nature à favoriser sa propre intégration et le pa ...[+++]


30. Regrets that the Commission Communication on ‘Education and Training in a smart, sustainable and inclusive Europe’ does not give adequate coverage to the issue of early school development, particularly its linguistic dimension, despite the fact that it comprises a basic objective of the ‘Europe 2020’ strategy; believes that this stage in education should be seen as the most crucial for the individual’s future educational attainment and personal and social development; believes that children will benefit from early education that is aimed at enhancing motoric and social skills as well as pro ...[+++]

30. regrette que la communication de la Commission intitulée "Éducation et formation dans une Europe intelligente, durable et inclusive" ne prenne pas suffisamment en considération le développement préscolaire, notamment sa dimension linguistique, bien qu'il s'agisse d'un objectif fondamental de la stratégie Europe 2020; estime que cette étape de l'éducation est essentielle pour le niveau d'instruction et de développement individuel et social futur des intéressés; est d'avis que les enfants tireront profit d'une éducation préscolaire destinée à renforcer leurs compétences motrices et sociales, à favoriser chez eux un développement émot ...[+++]


We know that these children are quicker at thinking than in their motor skills.

Nous savons que ces enfants sont intellectuellement plus rapides, alors que ce sont les facultés motrices qui sont plus problématiques.


Member States may implement the appropriate measures to ensure that drivers who have lost the knowledge, skills and behaviour as described under points 1 to 9 can recover this knowledge and these skills and will continue to exhibit such behaviour required for driving a motor vehicle.

Les États membres peuvent prendre les dispositions nécessaires pour veiller à ce que les conducteurs qui ont perdu les connaissances, les aptitudes et les comportements décrits aux points 1 à 9 puissent recouvrer ces connaissances et aptitudes et continuent à adopter les comportements requis pour la conduite d'un véhicule à moteur.


w