Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adjustable speed motor
Adjustable-speed motor
Driving speed
Fuzzy motor speed
High-speed gas turbine motor coach
High-speed gas turbine railcar
High-speed turbotrain
ISC
Idle speed control
Idle speed control motor
Idle speed control servo
Idle speed control valve
Maximum motor speed
Maximum speed
Minimum speed
Motor rotational speed
Motor speed
Motor speed regulation equipment
Single-speed across-the-line starting motor
Single-speed direct-on-line start motor
Single-speed direct-on-line starting motor
Speed control
Speed limit
Speed limitation
Speed of a motor
Speed of rotation of a motor
Tachograph
Variable speed motor

Traduction de «motor speed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
motor speed regulation equipment

régulateur de vitesse des moteurs






maximum motor speed

régime maximum du moteur [ régime moteur maximum ]


speed of rotation of a motor | speed of a motor | motor speed | motor rotational speed

vitesse de rotation d'un moteur | vitesse d'un moteur | nombre de tours d'un moteur


single-speed direct-on-line start motor [ single-speed direct-on-line starting motor | single-speed across-the-line starting motor ]

moteur à une vitesse à démarrage direct


variable speed motor | adjustable speed motor | adjustable-speed motor

moteur à vitesse variable


high-speed gas turbine motor coach | high-speed gas turbine railcar | high-speed turbotrain

turbotrain grande vitesse | TGV [Abbr.]


idle speed control motor | ISC | idle speed control | idle speed control servo | idle speed control valve

moteur de commande de ralenti | moteur linéaire de commande de ralenti


speed control [ maximum speed | minimum speed | speed limit | tachograph | Driving speed(STW) | speed limitation(UNBIS) ]

réglementation de la vitesse [ limitation de vitesse | tachygraphe | vitesse maximale | vitesse minimale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
“net power” means the power obtained on a test bench at the end of the crankshaft or its equivalent at the corresponding engine or motor speed with the auxiliaries, tested in accordance with Annex XX (Measurements of net engine power, net power and the maximum 30 minutes power of electric drive train), and determined under reference atmospheric conditions.

“puissance nette”, la puissance qui est recueillie au banc d’essai, en bout de vilebrequin ou de l’organe équivalent au régime considéré, avec les auxiliaires, ayant fait l’objet d’un essai conformément à l’annexe XX (Mesure de la puissance nette du moteur, de la puissance nette et de la puissance maximale sur 30 minutes d’un groupe motopropulseur électrique), et déterminée en fonction des conditions atmosphériques de référence.


3.2. Motor speed: 0,5 per cent of measured speed.

3.2. Régime moteur: 0,5 % du régime mesuré.


“net power” means the power obtained on a test bench at the end of the crankshaft or its equivalent at the corresponding engine or motor speed with the auxiliaries, tested in accordance with Annex XX (Measurements of net engine power, net power and the maximum 30 minutes power of electric drive train), and determined under reference atmospheric conditions;

“puissance nette”, la puissance qui est recueillie au banc d’essai, en bout de vilebrequin ou de l’organe équivalent au régime considéré, avec les auxiliaires, ayant fait l’objet d’un essai conformément à l’annexe XX (Mesure de la puissance nette du moteur, de la puissance nette et de la puissance maximale sur 30 minutes d’un groupe motopropulseur électrique), et déterminée en fonction des conditions atmosphériques de référence;


Measurements shall be taken at a sufficient number of motor speeds to define correctly the power curve between zero and the highest motor speed recommended by the manufacturer.

Les mesures doivent être effectuées à un nombre de régimes moteur suffisant pour qu’on puisse déterminer correctement la courbe de puissance entre le point zéro et le régime le plus élevé recommandé par le constructeur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The net power and the maximum 30 minutes power for electric drive trains indicated by the manufacturer for the type of drive train shall be accepted if it does not differ by more than ± 2 per cent for maximum power and more than ± 4 per cent at the other measurement points on the curve with a tolerance of ± 2 per cent for engine or motor speed, or within the engine or motor speed range (X1 min–1 + 2 per cent) to (X2 min–1 – 2 per cent) (X1 In case of a dual-fuel engine, the net power indicated by the manufacturer shall be the one measured on the dual-fuel mode of that engine.

La puissance nette et la puissance maximale sur 30 min pour les groupes motopropulseurs électriques indiquées par le constructeur pour le type de groupe motopropulseur considéré sont retenues si elles ne s’écartent pas de plus de ± 2 % quant à la valeur maximale et de plus de ± 4 % aux autres points de mesure, avec une tolérance de ± 2 % sur le régime du moteur, ou dans la plage de régimes du moteur (X1 min–1 + 2 %) à (X2 min–1 – 2 %) (X1 Dans le cas d’un moteur bicarburant, la puissance nette indiquée par le constructeur doit correspondre à la puissance mesurée en mode bicarburant.


This Regulation applies to the representation of the curve as a function of engine or motor speed of the power at full load indicated by the manufacturer for internal combustion engines or electric drive trains and the maximum 30 minutes power of electric drive trains intended for the propulsion of motor vehicles of categories M and N (1).

Le présent règlement s’applique à la définition de la courbe, en fonction du régime du moteur, de la puissance à pleine charge indiquée par le constructeur pour les moteurs à combustion interne ou les groupes motopropulseurs électriques et de la puissance maximale sur 30 min des groupes motopropulseurs électriques destinés à la propulsion des véhicules à moteur des catégories M et N (1).


Council Directive 92/24/EEC of 31 March 1992 relating to speed limitation devices or similar speed limitation on-board systems of certain categories of motor vehicles

directive 92/24/CEE du Conseil du 31 mars 1992 relative aux dispositifs limiteurs de vitesse ou à des systèmes de limitation de vitesse similaires montés sur certaines catégories de véhicules à moteur


Pursuant to Directive 92/6/EEC, heavy vehicles (motor vehicles of category M3 having a maximum mass of more than 10 tonnes and motor vehicles of category N3) may be used on the roads only if they are equipped with a speed limitation device set in such a way that the vehicle cannot exceed speeds of 100 or 90 kilometres per hour according to its category.

En vertu de la directive 92/6/CEE, les véhicules lourds (véhicules à moteur de catégorie M3 ayant un poids maximal excédant 10 tonnes et de catégorie N3) ne sont autorisés à circuler sur la voie publique que s'ils sont équipés d'un dispositif limiteur de vitesse réglé de telle manière que leur vitesse ne puisse pas dépasser 100 ou 90 km/heure selon la catégorie du véhicule.


Council Directive 92/24/EEC of 31 March 1992 relating to speed limitation devicesor similar speed limitation on-board systems of certain categories of motor vehicles.

Directive 92/24/CEE du Conseil, du 31 mars 1992, relative aux dispositifs limiteurs de vitesse ou à des systèmes de limitation de vitesse similaires montés sur certaines catégories de véhicules à moteur


Motor vehicles of categories M2 and M3 registered after 1 January 2005 must be equipped with a speed limitation device set in such a way that their speed cannot exceed 100 kilometres per hour.

Les véhicules des catégories M2 et M3, immatriculés après le 1er janvier 2005, doivent être équipés d'un dispositif limiteur de vitesse réglé de telle manière que leur vitesse ne puisse pas dépasser 100 km/heure.


w