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Anas
Country road
Country road system
Domestic law
Farm road
Farm track
Forest road
Internal law
Legislation of the Member States
Local road
Main arterial road system
Major road system
Mule track
National Road Administration
National Roads Authority
National accounting system of the United Nations
National law
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National legislation
National regulations
National road network
National road system
National standard accounting system
Public road network at national level
Public road system at national level
Road network
Road system
Rural road
Rural road system
SNRA
Standardisation of accounts
Standardised accounting plan
Standardised accounting system
Standardized accounting system
State road-building authority
Swedish National Road Administration
Swedish National Road and Transport Research Institute

Traduction de «national road system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level

réseau routier national


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

voie rurale [ chemin agricole | chemin forestier | chemin rural | chemin vicinal | sentier muletier | voirie rurale ]


National Road Administration | Swedish National Road Administration | SNRA [Abbr.]

Administration nationale des routes


standardised accounting system [ national accounting system of the United Nations | national standard accounting system | standardisation of accounts | standardised accounting plan | standardized accounting system ]

système normalisé de comptabilité [ normalisation des comptes | plan comptable normalisé | SNC | système de comptabilité nationale des Nations unies | système normalisé de comptabilité nationale ]


road network | road system

réseau routier | réseau viaire


National Roads Authority | State road-building authority | Anas [Abbr.]

administration des ponts et chaussées


country road system [ rural road system ]

réseau routier rural


Swedish National Road and Transport Research Institute

Swedish National Road and Transport Research Institute [ VTI | Institut national de recherche sur la route et les transports ]


main arterial road system [ major road system ]

réseau routier principal


national law [ domestic law | internal law | legislation of the Member States | national legal system | national legislation | national regulations ]

droit national [ droit interne | législation des États membres | législation nationale | ordre juridique national | réglementation nationale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The hard-toll system will be extended to the national roads system under the public-private partnership schemes.

Le système du péage sera étendu au réseau routier national dans le cadre de plans de partenariat public-privé.


Main measures: to develop and expand the CARE database, assess and improve systems for linking hospital data and national road accident statistics, set up a European road safety observatory, establish a European methodology for independent road accident investigations, set up a group of independent experts, etc.

Principales mesures: développer et compléter la base de données CARE, évaluer et améliorer les systèmes reliant les données des hôpitaux aux statistiques nationales sur les accidents de la route, mettre en place un Observatoire européen de la sécurité routière, établir une méthodologie européenne pour les enquêtes indépendantes sur les accidents de la route, instaurer un groupe d'experts indépendants, etc.


* Assess and improve systems for linking hospital data and national road accident statistics.

* Évaluer et améliorer les systèmes reliant les données des hôpitaux aux statistiques nationales sur les accidents de la route.


On road safety, some have adopted National Road Safety Strategies (CZ, GR), others have focused on improved inspections of vehicles (eg BG) and stringent speed control systems (FR).

En ce qui concerne la sécurité routière, certains États membres ont adopté des stratégies nationales de sécurité routière (CZ, GR), d'autres ont mis l'accent sur un contrôle renforcé des véhicules (par exemple BG) sur des systèmes de contrôle de vitesses rigoureux (FR).


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The directive’s main objectives are to allow Member States to charge road users for some external costs, in other words, to apply the ‘polluter pays’ principle, and also to give Member States additional possibilities to make their national road charging systems more efficient.

Les principaux objectifs de la directive consistent à permettre aux États membres de faire supporter par les utilisateurs de l’infrastructure routière certains coûts externes, autrement dit d’instaurer le principe du pollueur-payeur, et aussi de donner aux États membres des possibilités complémentaires de rendre plus efficace leur système de tarification des infrastructures routières.


In particular, the Commission should be empowered to establish the specific procedures, tests and requirements for the type-approval of motor vehicles, components and separate technical units; to define more precisely the characteristics a tyre must fulfil to be defined as ‘special use tyre’, ‘off-road professional tyre’, ‘reinforced tyre’, ‘extra load tyre’, ‘snow tyre’, ‘T-type temporary-use spare tyre’ or ‘traction tyre’; to set out specific safety requirements for vehicles intended for the transport of dangerous goods by road within or between Member States; to exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N a ...[+++]

En particulier, la Commission devrait être habilitée à établir les procédures, essais et prescriptions spécifiques pour l’homologation des véhicules à moteur, de leurs composants et de leurs entités techniques distinctes; à définir plus précisément les caractéristiques qu’un pneumatique doit posséder pour être qualifié de «pneumatique à usage spécial», «pneumatique professionnel tout-terrain», «pneumatique renforcé», pneumatique «extra load», «pneumatique neige», «pneumatique de secours à usage temporaire de type T», ou «pneumatique traction»; à établir des exigences de sécurité spécifiques pour les véhicules conçus pour le transport routier de produits dangereux dans les États membres ou entre eux; à exempter certains véhicules ou class ...[+++]


The Commission’s aim in presenting this proposal is to create a European electronic toll service for the whole toll road system, since the existence of different, mutually incompatible, national toll systems creates problems for international traffic, especially heavy goods vehicles, which need to have several different contracts and different boxes, and for the proper operation of the internal market. In short, the objective is one contract per customer, one box per vehicle.

L’objectif visé par la Commission en présentant cette proposition est la création d’un service européen de télépéage pour l’ensemble du réseau routier soumis au péage, dès lors que l’existence de différents systèmes nationaux de péage qui ne sont pas compatibles entre eux, pose des problèmes pour le trafic international - notamment pour les poids lourds, qui se voient contraints d’avoir plusieurs contrats et plusieurs boîtiers - et entrave le bon fonctionnement du marché intérieur. En bref, l’objectif visé est: un seul contrat par client, un seul boîtier par véhicule.


Incompatibility between national toll systems could have no other result; it creates problems for international road traffic and interferes with the smooth functioning of the internal market.

L’incompatibilité des systèmes de télépéage nationaux ne pouvait avoir d’autre résultat; elle pose des problèmes pour le trafic routier international et entrave le bon fonctionnement du marché intérieur.


Incompatible national toll systems, however, create problems for international road transport and are an obstacle to the smooth functioning of the internal market.

L'incompatibilité des systèmes de péage nationaux pose cependant des problèmes pour le trafic routier international et entrave le bon fonctionnement du marché intérieur.


Since it can be expected , in view of scarce resources, that additional Member State, including enlargement States, will plan the introduction of national toll systems, we must not allow users of road-network infrastructures and the internal common market to be obstructed by administrative and technical barriers.

Comme il faut s'attendre, du fait de la pénurie de ressources, à ce que de nouveaux États membres ou des États candidats à l'adhésion prévoient l'instauration de systèmes de péage nationaux, nous ne pouvons pas permettre que des frontières administratives et techniques viennent entraver les utilisateurs des infrastructures routières et le marché intérieur.


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