Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Flap and landing gear overspeed warning light
Flapless landing
Flaps-up landing
Full flap landing
Full-flap landing
LG downlock optical inspection flap
Land flap
Landing flap
Landing flap chord
Landing-gear downlock optical inspection flap
No-flap landing
Partial flap landing
Undercarriage downlock optical inspection flap
Wing flap chord
Zero flap landing

Traduction de «no-flap landing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flapless landing [ no-flap landing | flaps-up landing | zero flap landing ]

atterrissage sans volets [ atterrissage volets rentrés ]




full-flap landing [ full flap landing ]

atterrissage pleins volets


partial flap landing

atterrissage volets partiellement sortis


flaps, landing gear and stores indicator panel

tableau indicateur des volets, train et JETT STATION SELECT


partial flap landing

atterrissage volets partiellement sortis


landing-gear downlock optical inspection flap | LG downlock optical inspection flap | undercarriage downlock optical inspection flap

palette de contrôle optique


landing flap chord | wing flap chord

profondeur des volets d'atterrissage | profondeur des volets de courbure | profondeur des volets des hypersustentateurs




flap and landing gear overspeed warning light

clignotant de survitesse de train et volets sortis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (mode 4); or

3) l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4), ou


(u) Inability to achieve the intended aircraft configuration for any flight phase (e.g. landing gear and gear doors, flaps, stabilisers, slats etc.).

u) Incapacité de réaliser la configuration prévue de l'aéronef pour toute phase de vol (par exemple, train d'atterrissage et trappes, ailerons, stabilisateurs, becs de bord d'attaque, etc.).


the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (Mode 4); or

l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4); ou


Inability to achieve the intended aircraft configuration for any flight phase (e.g. landing gear and gear doors, flaps, stabilisers, slats etc.).

Incapacité de réaliser la configuration prévue de l'aéronef pour toute phase de vol (par exemple, train d'atterrissage et trappes, ailerons, stabilisateurs, becs de bord d'attaque, etc.).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) Such equipment or devices need not be provided at overwing exits if the designated place on the aeroplane structure at which the escape route terminates is less than 1·83 metres (6 feet) from the ground with the aeroplane on the ground, the landing gear extended, and the flaps in the take off or landing position, whichever flap position is higher from the ground.

(b) De tels équipements ou dispositifs ne seront pas nécessaires aux issues d'évacuation situées sur les ailes, si l'extrémité du cheminement d'évacuation prévu s'achève à une hauteur inférieure à 1,83 m (6 ft) au-dessus du sol, l'avion au sol, train d'atterrissage sorti et volets en position de décollage ou d'atterrissage, suivant celle qui est la plus élevée par rapport au sol.


The wing flaps in the landing position; and

les volets en position d'atterrissage; et


On the approach, about half of the aircraft noise is generated by the airframe, consequently further benefits could be obtained by operating procedures which keep the deployment of 'noise generators', flaps, undercarriage etc, as late as possible in the landing phase, consistent with the required level of safety.

En phase d'approche, environ la moitié du bruit produit par les avions provient des éléments de la cellule, si bien qu'il serait possible d'améliorer encore les choses en adoptant des procédures permettant de déployer les éléments "générateurs de bruit", tels que les volets et le train d'atterrissage, le plus tard possible dans la phase d'atterrissage, tout en respectant les critères de sécurité requis.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'no-flap landing' ->

Date index: 2022-01-20
w